![]() |
Word jij door je ouders volwassen genoeg behandeld?
Of willen ze dat je nog zo lang mogelijk kind blijft?
Waaraan merk je dat bijvoorbeeld? |
Volgens mij wel.
|
Ach, ze zijn altijd wel heel bang als ik ergens heen ga. Maar ze vinden dat ze me maar moeten laten gaan, ofzo. Toch vind ik het wel vervelend als zij zo zenuwachtig achterblijven.:P
|
als volwassene?? ze denken dat ik nog steeds 3 ben ofzo. ben inmiddels 17 misschien volgend jaar het huis uit, maar nee ik mag nog niet alleen met de bus naar huis 's avonds.
|
Citaat:
|
Ik mag doen en laten wat ik wil, zolang ik maar op tijd thuis ben.
Niet dat ik ergens heen ga ofzo. o_O |
Ze behandelen me heel volwassen :) Nja, dat mag ook wel als ik 20 ben :p
Maar ze hebben me altijd al volwassen behandeld, volwassener dan mn zusje op dezelfde leeftijd :) |
Ja.
|
Volwassen, voor zover je dat bij een 16/17 jarig meisje moet doen. (y)
|
Ik denk het wel. Maar soms niet. :mad:
|
Ze beseffen nu wel dat ik volwassen ben, dat ik mijn eigen ding heb, ik woon dan ook niet meer bij ze. Maar ik weet wel dat mn moeder t af en toe mist, soms zou ze willen dat ik en mn zussen weer klein waren.
|
Mijn vader wil dat ik zo lang mogelijk kind blijf. Vriendjes en uitgaan enzo hè.
|
Ik ben tevreden.
|
ja, over het algemeen wel
|
Ja, gelukkig wel.
|
ja, ze behandelen me heel volwassen. gewoon aanspreken op verantwoordelijkheden enzo. endat mag ook wel, ben 19 :cool:
|
Jawel, gelukkig maar :)
|
Citaat:
|
Ja, toch wel al een heel eind eigenlijk. Ik praat al op 'volwassen' manier met mijn moeder sinds het lager, terwijl ze dat toch minder/niet doet met mijn kleinere zussen.
Mijn vader zal me blijven behandelen als een kind, denk ik. |
Mijn ouders geven me redelijk veel vrijheid, omdat ze weten dat ik daar verantwoordelijk mee om kan gaan.
Ja dus. Al vindt m'n moeder het niet leuk dat ik over een paar maanden ga emigreren voor een jaar (m'n vader staat er wel helemaal achter) .... Maar ik wordt niet als een kind behandelt. |
mijn vader wel, mijn moeder mag wat minder bezorgd doen.
|
Ik word wel redelijk volwassen behandeld. Dat komt ook omdat ik niet meer thuis woon. Mijn ouders zullen dan wel volwassen moeten doen.
|
Ik heb best veel vrijheid.
|
ik mag bv niet bij mijn vriend blijven slapen.. en hij ook niet bij mij .. dat vinden ze 'schending van hun privacy' ..
ze behandelen me niet als volwassen iig |
Over het algemeen wel.
|
Ja
|
Nee, ze vinden het te laat als ik om 23.30 op zaterdag naar bed ga... :s :eek:
|
Met name mijn moeder behandelt me soms een beetje als een klein kind, bemoederend. Ze is over het algemeen snel bezorgd, maar ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat ik haar oudste kind ben. Mijn broertje van negen mag bijvoorbeeld veel meer dan ik toen ik zo oud was. Bovendien zal ik in haar ogen altijd een beetje haar zoontje blijven.
|
Yep, ze weten (of ze doen alsof) dat ik mijn verantwoordelijkheden wel kan nemen. Bovendien doen ze nooit moeilijk als ik op het laatste moment no ergens wil logeren, of als iemand hier wil komen. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie mijn ouders niet zo veel, want ik woon alleen in het weekend thuis. In het weekend laten ze mij mijn gang gaan. De laatste tijd kan ik wel goed met ze opschieten en behandelen ze me ook wel volwassen.
Alleen mijn mama zegt soms tegen mij dat ik me volwassen moet gedragen. |
Ze maken zich wel erg druk over op-tijd-thuiszijn als ik in het weekend bij ze ben; vooral raar omdat ik doordeweeks in Groningen woon en ze dan toch ook geen controle hebben over hoe laat ik thuis ben. Maar verder wel :)
|
Hmm.. het afgelopen jaar zijn ze me wel volwassener gaan behandelen. Komt misschien ook omdat ik nu studeer en minder thuis ben. Ook ben ik zelf veranderd sinds ik studeer.
|
Ik word goed behandeld door ze :)
|
in principe wel.. behalve op het gebied van uitgaan.. maarja ach je kan niet alles hebben
|
Citaat:
|
mn ouders laten me best wel vrij
vooral mijn vader. soms heb ik echt het idee dat het hem geen bal uitmaakt wat ik doe. ik mag van hem zelfs s avonds om 2 uur alleen overstraat rijden. maar dat mag dan niet van mn moeder. mn vader heeft echt zoiets van je ben nou 16 dus je zoekt het maar zelf uit. soms ook wel handig want daar word je wel snel zelfstandig van. |
Mijn ouders zeggen dat ik zelf mag weten wat ik doe omdat ik achttien ben, maar ze komen vaak toch met dingen aan, waarvan ze toch wel erg graag willen dat ik dat doe. Dan hoeft het niet, want ik ben 18, maar eigenlijk duwen ze me dan toch subtiel een richting in. Verder merk ik dat m'n moeder nogal snel de neiging heeft dingen voor te kauwen, terwijl ik dingen heus zelf ook wel kon bedenken. Maar over het algemeen behandelen ze me verder wel precies goed, want ik ben nou eenmaal nog steeds niet super volwassen en zelfstandig.
|
ze behandelen me als kind , nou ja ik ben nog maar 14 . Bij 15 moet ik leren strijken en zo :(
|
Ik mag veel van mijn ouders, ze zijn supergoed voor me, alleen ben ik vroeger wel iets te veel verwend door ze vind ik.
|
Nou, dat mag nu wel vind ik ;)
|
soms zijn ze nog iets te bezorgd ("zou je dat nu wel doen,er gebeuren zoveel rare dingen tegenwoordig") maar over het algemeen weten ze dat ik oud en wijs genoeg ben,en behandelen ze me daar ook naar
|
Ik heb de verkeerde ouders wat dat betreft. Zij vonden dat ik wat vaker uit moest gaan en wat meer geld aan nieuwe kleding moest besteden. Maar aangezien ik constant voor lelijk tuig werd uitgemaakt, durfde ik mij nergens te vertonen. Zonde..
|
Mijn ouders behandelen me eigenlijk wel volwassen genoeg, maar hun bezorgdheid beperkt me nog wel eens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
al heel lang als volwaardig volwassen eigenlijk wel, maar ik doe dan ook niet zulke stomme dingen in het algemeen en kan zelf wel redelijk grenzen stellen :cool:
|
jahoor :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20. |