![]() |
Wat vind je het lekkerste Spaanse gerecht?
Ik vroeg me dus af wat de mensen uit Nederland, die ooit op vakantie in Spanje zijn geweest, het lekkerste gerecht uit Spanje vinden en waarom?
Ikzelf vind Fideua heel lekker. Dat is een soort Paella, maar dan met pasta ipv rijst. |
Nog nooit iets van Spaanse gerechten op.:)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jullie Nederlanders eten ook alleen maar stampotten he:P
|
Citaat:
|
Ik ben een paar keer in Spanje geweest en ik heb daar best wel lekker gegeten, maar ik weet echt niet meer precies wat dat allemaal was :o
|
Omschrijf het anders ns... Misschien dat ik het wel weet:P
|
Paella
Dat is dan ook vermoedelijk het enige dat ik gegeten heb. |
Citaat:
|
Ik heb niet echt veel Spaanse gerechten gegeten maar ik vind paella toch wel heel erg lekker, vooral als er stukjes inktvis in zitten.
|
Citaat:
|
Verder als paella kom ik zo gauw niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ken helemaal geen Spaanse gerechten :confused:
Ja, alleen Paella, maar dat heb ik nog nooit op. |
Pollo con ajo. Dit is kip met heel veel knoflook, rozemarijn en gebakken aardappels.
Paella vind ik ook wel lekker als ik maar niet de mosselen hoef op te eten. Verder nog: papas arugadas (kleine aardappels, in schil gekookt met zeezout) met rode mojosaus, pincho (een soort van spaanse souvlaki), calimares (gefrituurde inktvisringen), aioli (knoflookmayonaise) met stokbrood, tortilla (spaanse ommelet), gamba's met knoflook, churos (gefrituurde deegslierten met suiker). Allemaal yummie (y) en het meeste goed voor een avondje heerlijk uit je straatje meuren. |
ik heb in spanje best lekker gegeten maar ik weet echt niet meer hoe de gerechten heetten:). Van paella houdt ik iig niet, ik ben niet dol op zeevruchten.
Ik vind spaans gemarineerde groene olijven wel lekker, maar dat is geen gerecht :) |
Ik kom ook niet verder dan Paella :bloos:
|
bocadios con keso y jamon!!!
|
oew, ik vind tapas eg ontzettend lekker, als ik in eindhoven ben ga ik zeker bij de tapasbar langs, all1 jammer dat je ze in spanje zelf steeds minder kan eten haha
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik was afgelopen zomer in spanje en daar at ik altijd in een italiaans resturant :D
gewoon vlees dus maar oowk wel ns tapas gehaald bij de supermarkt daar en thuis opgewarmd, was oowk best lekker |
Paella op de tradionele manier. Eerste wat ik altijd eet zodra ik in Spanje ben. YUM.
|
Spaanse patat :cool:
|
*paella
*churros *calamares |
Eerlijk gezegd vind ik al het spaanse eten niet te vreten.
|
Tapas maar dan weet je nog niks ;)
|
ik heb nog nooit spaans gegeten
|
Tapas! Van die overhéééérlijke hapjes.. O.a. garnalen geloof ik, stokbroodjes doorweekt met tomatenprut, olijven? Weet het niet meer precies, maar ik heb wel onthouden dat het geweldig lekker was.
|
Citaat:
|
Ik ken volgens mij alleen paella, en dat vind ik erg lekker, alleen jammer dat het niet zo vegetarisch is.
|
Heeft er iemand het recept van churros/churos voor mij? :o
Ik vind die dingen heerlijk. |
Citaat:
google doet soms wonderen ;) |
paëlla is heel erg lekker, vooral met vis....
en tapas :D |
churros! en soms wat calimares, paella natuurlijk en tortillla.
|
Paella, tapas en calamares idd :)
|
paëlla is idd zeer lekker :)
maar er zullen vast wel lokale gerechten zijn die beter smaken, maar die ik nog nooit gehad heb :) |
paella is goed te doen ja (Y)
|
Citaat:
|
Nou ik ben zelf nooit in Spanje geweest en de genoemde dingen zijn lekker. Maar een vriend van mij is er ooit geweest en die kreeg toen cavia voor geschoteld, en daar loop ik nou niet bepaald warm voor.....
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19. |