![]() |
ff julie mening
ik had wat kleding in mijn kast wat me te klein was geworden
heb toen een advertentie geplaatst op internet.. en heb het toen verkocht.... die persoon die het gekocht had.. heeft netjes het geld overgemaakt.. en ik heb het opgestuurd... maar nu mailt hij: ja er passen hem maar 2 dingen de rest is te klein.. of zoo en iets wat een namaak ( terwijl ik het gewoon in de winkel gekocht heb) en nu wil die gast zijn geld trug..... en ik heb zoiets van... sja als iets je niet past.. en je laat het opsturen dat is gewoon het risco wat je dan neemt.. en ik ga hem egt geen geld trug doen.. dan moet hij wat hem niet past zelf maar verder verkopen.. hoe denken jullie hier over? zit ik nu fout? graag ff julliie mening |
Tsja, dat hangt van de beschrijving af die jij vantevoren hebt gegeven. Als die kleren te klein zijn is dat in principe zijn probleem, mits jij natuurlijk wel eerlijk hebt aangegeven welke maat het is en of ze een beetje ruim of juist strak vallen. Dat risico loop je ook bij postorderbedrijven, die geven je ook niet altijd zomaar je geld terug. .
|
Als jullie van te voren een afspraak gemaakt zouden hebben dat wanneer het niet goed zou zijn dat hij zijn geld terug zou krijgen, zou dat oke zijn.
Dit kan ik niet uit jou verhaal halen. Dus mijn mening is dat het zijn eigen risico is ! En heel jammer voor hem dat hij er niet tevreden mee is maar dat is het risico van via internet kopen... |
Citaat:
|
Alles jij alle maten hebt goed aan hem gegeven heeft dan is het zijn probleem. Verkocht is verkocht, hij kan het zelf ook wel weer proberen te verkopen maar dat is niet jou probleem. Komt vaak voor, wij hebben dat ook vaak genoeg gehad dat mensen zich toch bedachten maar dat is hun probleem. ;)
|
Citaat:
Dom om meteen te betalen, zeker kleding. Ik zou het eerst willen passen. |
ik heb precies per kledingstuk de maat er bij gezet wat er in stond...
maar hij vind dat het niet klopte.. of zoo en hij zegt dat de beschrijving dan niet klopte en nu gaatie dreigen als ik het niet overmaak dat het me alleen maar meer geld gaat kosten...? |
Meld hem maar mooi dat hij dan een miskoop heeft gedaan. Zijn probleem. Jij hebt netjes de maten erbij gezet en dan is het zijn risico dat het niet past.
Dan had hij maar langs moeten komen om het te passen. Misschien kun je nog netjes doen en hem vragen of hij die dingen terug stuurt, dan maak jij het geld, minus de verzendkosten, naar hem over en probeer je het aan iemand anders te verkopen. Maar dat is alleen als je dat zelf wil. Ik zou dat nooit doen, gezien de manier waarop hij reageert, maar als je er heel erg spijt van hebt, zou je het eventueel zo kunnen afspreken. Hij kan je niets maken. Meld hem maar dat hij zelf moet proberen die dingen dan maar door te verkopen, dat zou ik tenminste doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet wat je beschrijving was, maar het zou wel 'netjes' van je zijn als je de kleren terugneemt of in ieder geval een compromis maakt, je zou het in een omgekeerde situatie zelf ook op prijs stellen. |
Citaat:
|
Gewoon uitleggen dat jij eerlijk hebt beschreven wat het is en welke maat. Het is niet als in een winkel dat je alleen dat koopt wat past. Gewoon oprotten met die gozer..
|
Je hebt een omschrijveing gegeven en maten erbij gezegd, dat moet voldoende zijn. Als hij dan nog klachten heeft en ook nog is gaat zitten dreigen, dan zeg je maar dat hij je voor de rechter moet slepen, dan maakt hij geen schijn van kans :s (n)
|
Citaat:
De koper is een sukkel en heeft een enorme fout gemaakt. Zo simpel is het. |
Citaat:
Citaat:
|
Pfff, maak in ieder geval niet het geld terug over voordat je de kleertjes binnen hebt als je besluit de kleren terug te nemen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jij zit hier te mierenneuken over mijn woordkeuze betreffende de woorden 'vrijwel alle' en ' sommige'. Als je dat zo zeker weet, zou je op zijn minst wel even erbij kunnen zetten welke postorderbedrijven dat dus niet doen. Want elke 'nette' (het ging bij mij over 'netjes of niet') postorderbedrijf doet dat wel.
|
Citaat:
Wat je wel zou kunnen overwegen is om het terug te kopen, hem de verzendkosten laten betalen en compromis maken in de prijs (dus dat je minder terugstort dan dat hij ervoor betaal hebt), maar het hoeft allemaal niet. |
Uhm, dat zei ik toch, hij heeft het erover dat het juist niet moet?
|
Citaat:
|
ik zei toch ook dat het 'netjes'zou zijn als ze dat deed, maar het moet zeker niet!
|
Citaat:
Maar je wil weten welke postorderbedrijven geen afkoelingsperiode bieden? http://www.alternate.nl http://www.1to0.nl Bijvoorbeeld... |
Citaat:
Ik zou 'm geoon negeren. Hij heeft gekregen waar 'ie om had gevraagd. Klaar. Ander verhaal is het natuurlijk als jij best weet dat die ene broek heel erg klein valt en dat "perongeluk" vergeet te zeggen :nono: |
ik heb laatst een tweedehands tv gekocht via internet, hij deed het eerst prima... alleen nu (heb hem 3 weken) is de printplaat doorgebrand..
Ga ik de verkoper ermee lastig vallen? Nee, ik heb iets tweede hands gekocht en dit is nou eenmaal het risico... Mijn vader noemde het stoepgarantie oid... |
dat is het risico met kleren..
als jij de maten hebt gegeven en hij wist wat voor merk t was had hij in de winkel ergens ff zon broek ofzo kunnen passen... kan weinig aan fout gaan lijkt me! stom van hem, laat lekker dreigen joh! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.