![]() |
Civ3 is weer zo'n bagger afreksel van Civ2(?)!
Dat vind ik dus. Ben ik de enige? Is weer net iets aangepast en weer eens helemaal verkloot.
Zelfde was bij Settlers 2 => Settlers 3 Waarom is dat? Waarom moeten 'ze' steeds dingen net iets K*T-er maken? |
Settlers 2 => Settlers 3 was tenminste nog vernieuwend. Totaal nieuwe GFX en ander soort engine.
(ik heb geen Settlers 3, maar 4, wat *wel* weer gewoon een Set 3 clone is met wat 'verbeteringetjes', maar ik vind zowel set 2 als 4 heel leuk) Civ 3 is inderdaad gewoon een Civ2 met betere ( .. alhoewel .. ) GFX en wat dingetjes veranderd, .. |
ik vind civ 2 nu leuker om te doen dan civ 3 (niet dat ik ze zo vaak speel, maar okee)
|
Settlers 2 -> Settlers 3 was een enorme verbetering, zowel grafisch als qua gameplay.
Settlers 3 -> Settlers 4 is nauwelijks verbeteringen, inderdaad slap aftreksel Civ2 -> Civ3 geldt hetzelfde als Settlers 3 -> Settlers 4. Maarja, datzelfde geld ook voor SOF -> SOF2, DeltaForce -> DeltaForce 2, 3, Land Warrior en dat soort games. |
ok.. dit is civilization 2:
http://strategy-gaming.com/reviews/c...ld/norwich.jpg en dit civilization 3: http://www.civ2.com/images/screenshots/mapscreen1.jpg ik zie toch echt veeeeeeel verschil... en volgens mij zijn er ook een paar dingen aan de gameplay verandert... weet niet meer wat (te lang niet gespeeld) maar iig... tis niet te vergelijken met Settlers 3 ==> Settlers 4... want settlers 4 is meer een soort uitgebreide mission pack... net zoals Yuri's Revenge |
verschil tussen civ 2 en 3 is als tussen simcity classic en 2000!
HE-LE-MAAL anders! * je hebt de strategic resources * luxuries compleet anders * cultuur * 'ages' die je moet afsluiten (in civ 2 kon je bijv. al mobile warfare hebben (tanks) zonder dat je code of laws had. Nu moet je eerst de steentijd en middeleeuwen helemaal afsluiten voor je aan tanks kan DENKEN. * AI (buitengewoon belangrijk) he-le-maal anders. * Random map-generator -tig keer beter. * Alles geanimeerd.(Units, leaders) Das meer dan ff alle plaatjes vervangen * Gevechtensysteem vernieuwd. (versimpeld, geen fire rate meer, wel ervaringsniveau's ) * leaders en armies *handelsroutes belangrijk : havens en vliegvelden * Grenzen moet je nog meer horen? |
oh en over settlers: 1 was zo'n (y) (y) spel; honderden uren gespeeld.
Settlers 2: geskipped, leek me niks. Settlers 3: demo uurtje of tien gespeeld, was niks Settlers 4: niet eens meer naar gekeken. |
Civ 3 is absoluut veel beter, zoals coolkast zei. De AI is ongelooflijk verbeterd, vooral de automatische functie van de workers is heel erg goed. Het handelssysteem is ook veel logischer.
De enige zware teleurstelling vond ik dat je nog steeds beperkt bent tot moderne technologie, en niet zoals bij call to power dat je ook stukken in de toekomst kan spelen. Daar zag ik erg naar uit toen ik civ 3 downloadde :D . Hopen dat dat er volgende keer wel in zit. Maar absoluut grote verbetering dus... |
Klopt, ik vond die CCTPtechnologie leuk, ik kreeg eens een Fusion Tank uit een hutje :D
|
Citaat:
Verbetering? ja, 't is veranderd, maar verbeterd? Dat vind ik niet.. Citaat:
|
militaire alliancies, die maken civ 3 kut, k ging scenario spelen, ik heel Noord-Amerika voor mezelf (zaten 3 civs op), ik wil 1 van de 4 in Zuid Amerika aanvallen en heb gelijk oorlog met 4 andere (n)
en het lukt me nietom zelf militaire allianties te maken |
civwin
de eerste maar dan de windows versie dus... Is eigenlijk de beste :) |
Citaat:
|
Citaat:
Settlers 4 is vrijwel gelijk aan Settlers 3 grafisch en qua bediening, alleen wat toegevoegde units en functies. |
Citaat:
|
Als je in civilization 1 de hoofdstad van een machtig volk veroverde, dan splitste deze rijk in twee volken. Is dat ook zo in civilization 3?
|
Citaat:
|
Citaat:
En die gameplay is dus wel echt veel beroerder geworden. Inidergeval ANDERS. Ze zouden het gewoon een andere naam hebben moeten geven. Het hele Settlers gevoel is bij 3 weg. En dat is jammer vind ik. Maken ze nog een keer een uitbreiding voor 2? Want dan wil ik die :D. Settlers 2 Gold is de meest uitgebreide Settlers 2? |
settlers 2 gold ja... settlers 2 gold is een STUK beter als settlers 2 kaal... :)
|
Wat is het verschil dan?
|
weet ik niet maar ik heb van verschilllende mensen gehoord dat gold een stuk beter als kale is... misschien meer volkeren ofzo?
|
Oke :).
Ik dacht hij zal mij vast even vertellen wat het verschil precies is. :D Valt dat even tegen :D. |
neej weet ik niet ;) ik ken alleen maar gold.. die andere niet...misschien is settlers 2 kaal er helemaal niet :D i haven o idea :)
|
Citaat:
mwaa.. 't was soms zo. Bij civ 2 ook, niet altijd. Bij civ 3 ? wee niet? Ik denk het niet. |
Citaat:
|
owja.. die map editor was er ook ook nog.. maar gold heeft maar 10 missies ofzo.. hoeveel had kale settlers dan??
|
Citaat:
Civ 3 heb ik nog niet gespeeld. |
nog maar een 'ik zie het verschil niet' game.... warlords 1 ---> 2
-de postbode- |
Citaat:
T'is lang geleden. |
Citaat:
Bij Settlers 3 is de bediening zeer simpel zodat je ruimschoot van alle ijver op je beeldscherm kan genieten :D Op en top Settlers gevoel vind ik. Ook de 'The Quest Of The Amazons' expansion voor Settlers 3 is erg goed. En de grootste humor vind ik de kopieerbeveiliging, te weten, als je een kopie hebt(een slechte kopie dus, waarmee de beveiliging niet is meegegaan), dan produceerd je Iron Melting Works een ijzerstaven maar biggetjes :) Daardoor kan je dus nauwelijks wapens bouwen, hoogstens met spells na de godenverering. Op de website staat dat dat een virus is, maar het is toch echt wel de kopieerbeveiliging. Vind ik zo'n humor :) |
nee chimera volgens mij sloten ze zich niet bij je aan, ze werden een nieuwe civ..
|
Vinnut wel leuk bij civ 3 dat hele systeem met cultuur. Gisteren kreeg ik zomaar ineens een stad d'rbij omdat me buren me zo geweldig vonden :D.
Wel jammer trouwens dat het zo moeilijk is een spy in een civ te krijgen. PS Vooral bij civ en soms bij civ2 splitsen de beschavingen soms als je de hoofdstad inneemt, maar t gebeurt nooit dat ze dan bij jou horen. Dan worden ze een nieuwe beschaving. Bij civ 3 heb ik dat nog niet meegemaakt. Zal er vast wel inzitten. |
Afsplitsing bij Civ2:
Er moet minstens 1 vrije kleur zijn (met 7 civs zijn alle kleuren bezet, dus er moeten maximaal 6 civs in het spel zijn), Je moet van tevoren een melding krijgen (iets van als je hun hoofdstad inneemt splitst een deel zich af) Je moet hun hoofdstad innemen (hoelang na dat berichtje dat moet zijn weet ik niet). Voorbeeld: In het WWII scenario was ik Engeland, en had de neutralen vernietigd ( ;) ). Daardoor was die kleur vrij. Toen kreeg ik na een tijdje die melding, en wist Berlijn in te nemen, waardoor de Duitsers zich splitsten in de Duitsers en de Amerikanen, die dezelfde kleur hadden als de neutralen. :D |
Citaat:
Ik gebruik altijd de code: "winter" bij Settlers 2. Want dan kan je de tijd 12 keer zo snel laten gaan. En jij vind dat je er zo mee bezig moet zijn? Dat vind ik dus echt niet. Maar Settlers 3. Daar heb je nogsteeds vlaggetjes? |
Citaat:
|
(Waarom vroeg ik dat? Ik wist dat.:confused: )
|
Mps?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.