![]() |
Vliegen op je 16e
Ik ga in de zomer met een vriendin vliegen, zonder begeleiding o.i.d. We zijn dan allebei 16. Kan hier moeilijk over gedaan worden? Zo ja: wat? bij welke maatschappijen?
Bij voorbaat erg bedankt! |
Citaat:
|
Ik heb op m'n 16e ook alleen gevlogen, met Iberia.
Volgens mij mag het bij elke vliegmaatschappij, maar zeker weten doe ik het niet. Bel gewoon even naar een reisbureau ofzo. |
vanaf 16 jaar kan het geen problemen opleveren
|
no problem hoor! heb ik ook gedaan met een vriendin, doen ze echt niet moeilijk over :D
|
Ik heb op mijn 15e alleen gevlogen, ook geen problemen. Was met Easyjet, van Amsterdam naar Belfast. (Ierland)
Als je op de site van je vliegvaartmaatschappij de reisvoorwaarden bekijkt, vind je vast wat meer informatie. (zal per maatschappij ook wel verschillend zijn) |
Ik heb op mijn 13e al alleen gevlogen. 1e keer toen met begeleiding, 2e keer zonder. Ging prima.
|
bij KLM moet je tot je 17de met begeleiding vliegen.
|
Volgens mij doen ze daar echt niet moeilijk over, anders had ik het wel ergens van een 16-jarige eerder gehoord... maar naar mijn weten dus niet...
|
16 en al vliegen? ik probeer het ook elke dag, maar krijg nog steeds mijn voeten niet langer dan 1 seconde van de grond zonder hulp... :D
|
Vanaf zestien is het voor elke maatschappij legaal. Ze vragen natuurlijk altijd nog ff want ze willen graag dat jij met begeleiding gaat (is voor hun meer salaris natuurlijk) maar gen zorgen het mag gewoon!
|
Daar doen ze niet moeilijk over. Als je tussen de 0-5 jaar zit moet er een ouder/verzorger mee vliegen. Ben je tussen de 5-15 jaar dan gaat er meestal iemand van de luchtvaartmaatschappij mee die op je let. En vanaf je 15de mag je alleen vliegen, ze zullen wel vragen of er iemand van het personeel je moet begeleiden, want dat zijn voor hun allemaal extra inkomsten.
|
Zoals gezegd, daar wordt niet moeilijk over gedaan, hooguit als je je gaat lopen misdragen, maar neem aan dat je dat niet van plan bent.
Ikzelf ben met mn nichtje naar Jersey gevolgen op mn 11e (nichtje was toen 12), en op mn 16e ook n x alleen naar huis vanuit Jersey. In beide gevallen heb ik nergens last over gehad......perttige reis dus:) |
ik vlieg deze zomer ook met een paar vriendinnen naar Italie, heb het nog sepciaal nagevraagd, maar het mocht gewoon.
|
Ik ben toen ik 16 was met twee vriendinnen (resp. 15 en 16) naar Londen gevlogen met Easy Jet en er was helemaal niemand die moeilijk deed. Er werd zelfs niet eens naar gevraagd; men ging er daar gewoon van uit dat het wel klopte en goed was.
|
Ik was 9 toen ik voor het eerst alleen vloog naar Curaçao, mijn vader werkte daar toen vandaar. Toen kreeg ik zo'n blauw kaartje om waar UM (unaccompanied Minor geloof ik) op stond. Ik vond het leuk, werd je samen met nog meer kinderen die alleen vlogen bij elkaar gezet en kwam er een stewardess om de zoveel tijd checken of alles goed ging. Op de luchthaven bleef ze net zolang bij ons totdat we werden opgehaald.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15. |