Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Moeten examens afgeschaft worden? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=80558)

evelientjen 05-05-2002 18:08

Moeten examens afgeschaft worden?

en waarom?

Sommetje 05-05-2002 18:33

Nee, want dan kan niemand nog een middelbare schooldiploma halen. Examens zijn noodzakelijk kwaad.

Cinamon 07-05-2002 20:56

nee
examenstunts wel!

Rufus Lee 07-05-2002 21:43

Citaat:

evelientjen schreef:

en waarom?

nouw, ik zou het wel fijn vinden, ik vinnut een gigantische pain in the ass!!!

van mij mogen ze wel oprotten, die examens :)

BleuQueen 08-05-2002 11:33

neej want dan krijg je ook geen diploma

Aurora 08-05-2002 13:03

Nah.. tlijkt me geen goed ideej, hoewel ik het wel totaal belachelijk vindt dat je van de talen een leestekst krijgt! Waarom is lezen belangrijker dan schrijven/spreken/luisteren? Ik ben niet goed in lezen, wel goed in schrijven en spreken... kvinnut een beetje onzin, maar goed wat doe je eraan..

Sciza 08-05-2002 15:54

Ik vind dat het gemiddelde van je schoolresultaten in de bovenbouw als eindcijfer moeten worden bepaald, niet een snapshot van een vreselijke stressvolle week...

*Diana* 08-05-2002 16:02

Als je geen examens hebt en zoals Sciza zegt, maar het gemiddelde van je schoolresultaten in de bovenbouw neemt dan vrees ik toch echt dat universiteiten en dergelijke kijken van wat voor school je af komt en niet wat je kunt presteren...

Sommetje 08-05-2002 18:16

Citaat:

*Diana* schreef:
Als je geen examens hebt en zoals Sciza zegt, maar het gemiddelde van je schoolresultaten in de bovenbouw neemt dan vrees ik toch echt dat universiteiten en dergelijke kijken van wat voor school je af komt en niet wat je kunt presteren...
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Want nu moeten scholen hun lessen afstellen op het Centraal Schriftelijk. Dat zou in het andere systeem niet hoeven. Dat zou dus betekenen dat je op de ene school meer zou leren dan op de andere en dat lijkt mij geen goede zaak.

LisanneOUD 08-05-2002 18:34

Nee.. zonder diploma kun je domweg bijna niets!

maar 15-05-2002 01:35

Citaat:

Lis@nne :) schreef:
Nee.. zonder diploma kun je domweg bijna niets!
ze zei toch ook niet dat diploma's afgeschaft moeten worden..

op high school zullen volgens mij de sophomores en freshmen van dit jaar wel een eindexamen moeten doen in het laatste jaar, terwijl je normaal altijd een diploma kreeg als je gewoon de school afmaakte.
Een eindexamen laat beter zien wat je weet dan de cijfers van de laatste 3 jaar, want een groot deel van de stof heb je onthouden van eerdere jaren. Doordat je voor de eindexamens tevens goed leert, sla je de stof opnieuw op en krijgen bijv. universiteiten een betere indruk van wat je NU kunt, en dat is wat ze willen weten.

damaetas 15-05-2002 09:25

neej, anders moet je het hele jaar werken, en nu alleen de laatste twee maanden en dan nog een maadje voor januarie

rest van het jaar: PARTYYYYYYYY (nouja toch meer dan dat je permanente evaluatie zou hebben onder het jaar)

Boogie 15-05-2002 10:48

nee, want dan zou iedereen slagen als er geen landelijke norm is. Dan bepaalt de school alles en komt er in grote mate fraude

Sciza 15-05-2002 11:57

Citaat:

Boogie schreef:
nee, want dan zou iedereen slagen als er geen landelijke norm is. Dan bepaalt de school alles en komt er in grote mate fraude
Ik ben wél voor een landelijke norm, maar uitgespreid over 2 of 3 jaar. Een eindexamen is een moment opname, wanneer je elk trimester voor elk vak een soort 'eind-examen' moet maken, en aan het einde van de bovenbouw daar het gemiddelde van neemt, is het denk ik minder gevoelig voor ziekte/zenuwen etc etc.

Ik zeg natuurlijk niet dat een school maar gewoon wat in elkaar moet flansen, het moet wel overal dezelfde moeilijkheid hebben...

Ben ik echt voor! Heb je namelijk niet die enorme spanning aan het eind en het is geen moment opname...

be_miel 15-05-2002 19:55

Rufus Lee ya rule men
exames sucks

be_miel 15-05-2002 20:11

Citaat:

Rufus Lee schreef:

nouw, ik zou het wel fijn vinden, ik vinnut een gigantische pain in the ass!!!

van mij mogen ze wel oprotten, die examens :)

school sucks(n)
leraren die l*llen
mensen die zagen
als ze alle scholen nu eens slopen dan is er weer (minder pain in the ass en...)meer plaats voor cybercafé's disco's en whatever :cool:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.