![]() |
So.com Sport Quiz #2
Dit is de 2e quiz van de Scholieren.com Sport Quiz.
Voor elke vraag kun je punten scoren en degene met de meeste punten wint de quiz en mag als hij/zij dat wil een nieuwe quiz starten (hoe logisch :)). Antwoorden worden niet gepost, maar ge-PM'd naar mij. Vraag 01: http://picserver.student.utwente.nl/.../picserver.gif Van welke clubs zijn deze shirts, in welke competitie spelen ze en hoever zijn ze gereikt in Europa? (10 pnt. per juiste deelvraag en de competitievraag is 1 vraag.). Vraag 02: Wie werd er in 1974-1975 topscoorder van de Nederlandse Eredivisie (20 pnt.) en hoe vaak werd hij topscoorder van Nederland (10 pnt.). Vraag 03: "Ik weet precies wanneer ik speel. Dat is als Ancelotti goedemorgen tegen me zegt.". Van wie is deze uitspraak (20 pnt.) en waarom deed deze speler deze uitspraak? (10 pnt.). Vraag 04: Wie is dit? (30 pnt.) http://picserver.student.utwente.nl/...picserver.jpeg Vraag 05: Over wie heb ik het? (20 pnt.)
Van wie zijn de volgende 'nicknames/bijnamen'? (5 pnt. per goede). - Pluisje. - The Non-Flying Dutchman. - Monsieur Chrono. - De Kraanvogel. - The Dutch Dolphin. - Het IJskonijn. - El Salvador. - De Gespierde Spijker. - King Carl. - Sneeuwvlokje. Vraag 07: Welke zeven disciplines worden er gehouden bij het vrouwen-turnen op de Olympische Spelen? (5 pnt. per goede). Vraag 08: Noem zoveel mogelijk tweeling voetballers (bijvoorbeeld Frank en Ronald de Boer)...deze telt niet meer mee.... Je mag er maximaal 10 noemen. (5 pnt. per goede). Vraag 09: Wie is dit? (30 pnt.). http://picserver.student.utwente.nl/...picserver.jpeg Vraag 10: Welke tennissers wonnen alle grandslams? Dus de Australian Open, Roland Garros, Wimbledon en de US Open. Geef ze chronologisch weer. (30 pnt.). Totaal Punten: 355, Bonus bij alles goed: 20 pnt. Deadline: Vrijdag 16-04-2004 om 20:00. |
hmm dat word weer veel zoeken merk ik
|
Jij gaat 5 rondes doen? :cool:
Gaat vraag 10 over alle grandslams in 1 jaar of verspreid over wat jaren? |
Leuke vragen ik ga me er zo in verdiepen (vraag 1 weet ik iig :P)
|
Citaat:
Edit: Hehe...tennissers zijn mannen ;). |
tot nu toe vind ik hem makkelijker dan die van MartenZ. 1 wist ik al bijna helemaal en bijnamen ook
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind hem nog best rottig :(
straks maar eens googlen. |
Ga hem maar inleveren
Trouwens nog een opmerking, je weet niet of er 10 professionele prof-tweeling-voetballers zijn, zoniet, dan kan je nooit de bonus van alles goed halen ;) Ik kon er maar 5 vinden bdw |
Code:
|
Ik had er ook maar 5!
Ik heb zelfs nog in het Frans gezocht, maar die rare mennekes schijnen geen tweelingen te hebben :) De rest heb ik wel goed denk ik :D |
Moeten die tweeling broers nog actief zijn?
|
Citaat:
|
er staat ook niet dat het nederlanders moeten zijn, dus er zullen er toch wel aardig wat bekend moeten zijn :confused: maar ja, ik heb nog niet gezocht :)
|
Hoeven geen Nederlanders te zijn, hoeven niet meer actief te zijn.
|
@ParisPlage : Je hebt de grandslam winnaars goed, maar niet in de juiste volgorde. Ik denk dat je bent vergeten dat ze in de juiste volgorde moeten (wie als eerst....t/m....de laatste) dus ik geef je nog een kans om die vraag te verbetereren.
|
Code:
vreselijke fout had vraag 2 fout (hoeveel keer topscoorder), en vraag 10 en niet alle tweelingen :). |
Citaat:
|
Martenz takes the lead...
|
Code:
ParisPlage had alles goed, behalve 5 tweelingen ipv 10. Er zijn wel 10 tweelingen dus het is mogelijk :). |
mogen die tweelingen ook vrouwelijk zijn?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@Ketjing, hij heeft het volgens mij in dit topic al geplaatst, zie 2e post van Raymania |
Citaat:
maar 10 mannelijke tweelingen, is niet te doen imo |
Citaat:
ik kom net dat getekende plaatje van wim suurbier uit de vorige quiz :( Ik kom niet echt uit tweelingen... |
Citaat:
|
nou, ik heb dan toch tien tweelingen gevonden :D Van enkele nog nooit gehoord, maar het moet maar zo :)
|
Code:
Goede score van dragon, had 2 tweelingen fout, maar voor de rest alles goed (y). number9 niet zo goed gescoord, 240 punten. Had de turnvraag niet, de grandslam vraag niet en ook enkele tweelingen en bijnamen ...:(. Grappige is wel dat jullie bijna allemaal verschillende tweelingen noemen. Heb er onderhand al 14 :D. |
ik ben dom
|
Citaat:
|
Citaat:
Die tweelingen had ik er 6 :p maar die bijnamen kan ik haast niet fouthebben. had een site gevonden waar ze allemaal opstonden :s dus ik eis uitleg over die bijnamen :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Number9 had het ijskonijn fout??? :eek: :eek: :eek:
Shame on you! |
die tweelingen bestonden volgens mij wel allemaal :) Maar ja, met deze score ben ik goed tevreden (y)
|
Citaat:
|
bij die tennissers die alle grandslams gewonnen hebben...
telt het dubbelspel ook? |
Citaat:
|
tzal vast wel niet, anders stuur ik die wel na
ik ga nu mn antwoorden sturen |
Citaat:
|
Code:
phmpruim score = 175 :(. |
Citaat:
Citaat:
Edwin ken ik alleen als Flappie |