Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   [Resident Evil] Spel + film (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=805856)

Stefanie 12-04-2004 12:27

[Resident Evil] Spel + film

Ik heb eerst het spel gespeeld en toen pas de film gekeken, maar toch vond ik hem nog ontzettend vet. Je herkent veel uit het spel als je de film kijkt: de zombies, de honden en natuurlijk een soort van Tyrant.

Wat vonden jullie ervan? Heb je het spel ook al gespeeld?

Reverend 12-04-2004 12:49

Dat is geen tyrant, dat is een licker op het eind, een beest wat je voor het eerst tegenkomt in de lange gang van het politiebureau in resident evil deel 2 :cool:

ik vond het, behalve de laserscene een kutfilm.

Morridin 12-04-2004 12:52

Die laserscene was wel cool jah :). Ik vond dat stukje met die vrouw in die ruimte die onder water staat ook wel goed. Je wéét gewoon dat ze haar ogen open gaat doen, maar toch gaat het onverwacht snel :P

En het einde vond ik erg vet vanaf het moment dat ze het over 'nemesis' hebben. Vooral als die vrouw wakker is en je ziet achter dat glas een zombie voorbij komen.

Voor de rest: zo slecht dat hij leuk is :)

Ketjing 12-04-2004 13:13

zeker een aardige film om te kijken

Carn 12-04-2004 14:31

idd leuke film; Verstand op nul en genieten. Voor de 2de film gaat men onder andere de Resi 3: Nemesis verhaallijn gebruiken; dus ik ben benieuwd.

Retarded 12-04-2004 16:28

Zelfs als je je verstand op nul zet is de film bout.... soundtrack is erg ok, maar daar blijft het ook bij. Special effects waren slecht, verhaal was slecht en acteerwerk was slecht... maar dat krijg je met een groepje b-acteurs.

De teaser van deel 2 zag er wel goed uit, maar ik moet het nog maar zien hoor...

Carn 12-04-2004 16:49

ach ja; ik vind het persoonlijk gewoon een vermakelijke actiefilm (met idd leuke soundtrack). Het is maar net wat je verwacht; ik hoopte toendertijd op een lekker foute actie/horror met B-acteurs. Het verhaal zelf vond ik ook een beetje tegenvallen vergeleken met de games, maar goed; het moet allemaal in de 90(of iets meer?) minuten passen.
FX vielen best mee, op die Licker na dan...budget leek even op te zijn.

Sithan 12-04-2004 18:32

Ik vond de film vergeleken met het spel eigenlijk maar niks, geen enkel echt personage uit het spel, maar ik ben meer benieuwd naar deel 2 aangezien dan eindelijk Jill Valentine haar opwachting maakt :)

Freshh~ 12-04-2004 19:10

ik vond dat stukje wel leuk met die laser-stralen (Y):D
voor de rest bout-film ja, heb hem volgens mij ook niet echt afgekeken..

Dinalfos 12-04-2004 19:10

Citaat:

Retarded schreef op 12-04-2004 @ 17:28 :
Zelfs als je je verstand op nul zet is de film bout.... soundtrack is erg ok, maar daar blijft het ook bij. Special effects waren slecht, verhaal was slecht en acteerwerk was slecht... maar dat krijg je met een groepje b-acteurs.

De teaser van deel 2 zag er wel goed uit, maar ik moet het nog maar zien hoor...

Mila Jovovich en Michelle Rodriguez zijn geen B-acteurs. :nono:

En ja, de film is best slecht, je zou zoveel meer kunnen met het verhaal van de game(s). Ze hadden trouwer moeten blijven.

Spoonie 12-04-2004 20:08

ik vond die film wel geinig al die zombie's FEED ME :P

en vooral als dat vrouwtje gaat knokken in die rode jurk gelweldig toch, kan ik me lekker met het huishouden bezig houden :p

eXo 13-04-2004 07:17

Ik vond 'm helemaal niet slecht ik vond 'm juist c00l. Spelletje nooit gespeeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.