![]() |
Bass, Gitaar, Bassgitaar
Ik probeer een klein (amateuristisch)
Bandje op terichten, Met alleen vrienden die ik al ken. Zo mijn broertje, volledig talentloos: Die nou een klein beetje kan spelen op een Drumpad (Yamaha DD55, besleukding) Ik speel al vanaf mijn 6e, maar ik had vééél beter kunnen zijn in pianospelen (geleerd op een Yamaha PSR190, nu op een DGX200) Nu een vriend van mij (ook volledig talentloos, en een beetje in de Trance/Techno wereld) wil best bij ons horen. Ik adviseerde hem gitaar, maar we hebben geen gitaren... en ik zit nu te denken: Gitaar zal te moeilijk worden, dan moet hij al die grepen en accoorden kennen.. Maar ik zit ook te denken aan de Bass zegmaar (die heb je harder nodig, want je hebt al een pianist) Maar als je een Electrische Bassgitaar neemt: Wat zijn daar de nadelen van, Moet je daar ook netzo veel grepen leren: Of zijn die dikke snaren juist moeilijk vast te houwen..? (geen verstand van) En zou het bij bass moeilijk zijn om de: C, G, F, D, E te leren? |
wat wil je nou eigenlijk? :confused:
|
Muziek is als eten, er kan van alles op het pakje staan, echter gaat het erom of het smaakt.
|
misschien moet je maar birembau gaan spelen
|
Akkoorden kennen is helemaal niet zo moeilijk. Binnen een paar maanden heeft iedere gemotiveerde gitarist de basisakkoorden wel onder de knie.
Het leren spelen van de basgitaar kost je wel wat tijd, maar is ook voor de meeste mensen goed te doen. Notennamen leren is ook binnen niet al te veel tijd te doen. |
Ik volg je echt niet :D
Wat is je vraag dude? Ik kan je wel zeggen dat het iets makkelijker is om te beginnen met bassen dan te beginnen met gitaar spelen. Hoewel het wel flink lastig is om fatsoenlijk geluid uit een bas te krijgen als je net begint. |
Citaat:
|
Dat is wat ik bedoel :)
Je kunt met een bas sneller 'iets' doen in een bandje dan als je gitaar begint te spelen. |
als het daarom gaat is basgitaar in het begin makkelijker.
Als je echt verder wilt met verschillende technieken e.d. wordt het echter al een stuk ingewikkelder. |
Lepra is lievvv.
Gewone gitaren zijn voor homeaux. Basgitaren zijn voor echte mannen. Zoals Gerlo. |
Citaat:
Citaat:
en de fretten (die vakjes) staan verder uit elkaar bij een bas dus handig als je grote handen hebt, met kleine handen lukt het ook, maar kost alleen wat meer moeite, en soms ziet t er een beedje raar uit, mja boeien en een bas is zwaarde en groter, maar hoeft ook geen nadeel te zijn. tis gewoon een kwestie van gewenning eigenlijk overal zitten voor-en nadelen aan. bassisten zijn er niet superveel dus wordt je vaak gevraagd voor bands, en gitaristen zijn er meer, mja als je goed genoeg bent wordt je met alles gevraagd... ik zou zeggen probeer het gewoon es uit in een muziekwinkel, of bij iemand die een gitaar en bas heeft. en je kunt alles zo simpel maken als je wilt natuurlijk je hoeft echt niet heel goed te kunnen spelen wil het leuk klinken. sow poeh lang stuk, hopelijk vind de rest dit ook wel redelijk kloppen haha |
Bas is idd wel wat makkelijker te bespelen als beginner, maar de toppen van je fikken (wijs- en middelvinger) slijten wel als een gek in het begin, vooral als je hard en snel speelt, punt is, je moet veel eelt op de toppen van je fikken kweken...
als je nog meer vragen heb, moet je maar aan mij vragen, ben bassist :) en een goeie ook :) |
Citaat:
en drummen is voor pigmeëen |
Ik heb nog steeds geen eelt op ijn vingertoppen. :|
|
Citaat:
Maar das natuurlijk persoonlijk... |
Citaat:
|
Het is arrogant om te denken dat je oooooit zo goed kan worden als Herr Derr Raucherr!
|
Hé je bent goed of je bent het niet, als je al vanaf je 9e bas speelt, en nu bijna klaar met de muziekschool bent hè??? Voor alle duidelijkheid, met het laatste diploma kan je naar het conversatorium :P
:) |
Citaat:
conservatorium :rolleyes: |
basgitaar is het makkelijkste om mee te beginnen, zoals al eerder gezegd.
zelf speel ik nu zo'n 9 maanden bas persoonlijk vind ik t een relaxt instrument omdat de snaren net wat verder uit mekaar staan, en geen gepruts met lastige akkoorden (hoewel ik nu ook regelmatig op de gitaar omklooi) maar bassen is toch echt vetter |
Moet je goed zijn voor het conservatorium? Das toch die vriendjespolitiek?
|
Citaat:
[edit]Daar komt nog bij dat naar mijn mening het conservatorium je eigen speelstijl zo volledig overspoelt met theorie, dat het vaak voor een groot deel verdwijnt |
nou... ik kan sommige technieken niet helemaal perfect, maar ik ken wel goed spelen, als je leraar zegt dat je bijna zo goed ben als hem, dan zal het ook wel zo zijn hè? En mn leraar is een goeie bassist. DUS.
|
DUS het is waar. Ja :rolleyes:
|
BTW, ik wil nog n eens naar t conversatorium, maar on-topic blijven? anders open je maar zelf een topic over je discussie.
|
Bij de weg: je kan nog zo goed bas spelen qua technieken en noten enz, maar als je in samenspel suckt dan ben je nog steeds geen goede bassist.
|
Ik heb zelf een band en we kunnen wel goed samenspelen, alleen moeten we nog meer repeteren.
|
Citaat:
|
tja ik zit niet voor niks in t laatste jaar.... we moeten zelf ook stukken schrijven :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Om ontopic te blijven, mag je dan een topic oprichten met als naam: 'Der Raucher is een kutbassist'...? Lullen we daar verder :rolleyes: ...
|
nou... je hebt helaas geen gelijk, wij moeten ze ook nog voorspelen, maar ja whatever
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou RBN, je hebt in principe wel gelijk, maar je krijgt meestal diploma's en die krijg je pas wanneer je ze verdient. dus voor t laatste diploma moet je wel wat kunnen die krijg je niet zomaar.
|
Zo kunnen we wel uren doorgaan.
|
Citaat:
Denk dat, wat mij betreft iig, hier alles wel mee gezegd is |
okee, maar moet snakeboy nog geholpen worden of nie????
|
volgens mij is wat hij wil weten al 30x gezegd ofzo :p...anders was ik ook al veel eerder ontopic gegaan
|
ach ja,je hebt wel gelijk ja, maar misschien heeft hij nog andere vragen.
|
neej nie ech,
maar de base is dus wel het beste om snel te kunnen bespelen. zelf speel ik piano, en wil nog iets met electrische gitaar gaan doen; |
Je moet trouwens geen bass gaan spelen als je dat geen bass hoort in muziek. En ook geen gitaar gaan spelen als je altijd op basssolo's geilt. Je moet iets kiezen wat ok is. Niet wat makkelijk is oid.
En daarom speel ik nu viool? Hmm.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27. |