![]() |
in en uit halen lenzen
Hey ik ga morgen gaak kijken voor lenzen. Maar ik heb een vraagje hoe moet je ze in en uit halen. en is dat niet te moeilijk?
|
Dat went.
Maar als je bij de opticien lenzen krijgt dan vertellen ze je dat allemaal erg duidelijk. Als het goed is dan mag je daar ook oefenen enzovoort. En een tip: doe het (in ieder geval in het begin) niet boven de gootsteen, want als het misgaat en de lens valt dan is er een kans dat hij in het putje verdwijnt. |
Ze tonen dat daar wel, hoor.
En nee, het is niet moeilijk. Om ze erin te steken gewoon je oog openhouden en je lens op je vinger en whoop erin. Uithalen net omgekeerd. Het zal wel wat oefenen zijn in het begin, maar na een paar minuten kon ik het al eigenlijk. Sommigen zitten daar enkele uren te foefelen... 't Hangt er ook vanaf of het harde of zachte lenzen zijn, zachte zijn gemakkelijker, denk ik. |
Citaat:
Ja, ik kreeg de tip het boven een handdoek te doen. |
Dat leggen ze je heel duidelijk uit, maar wat het makkelijkst is verschilt toch per persoon. Ik moest het in het begin altijd tegenover een rechtopstaande spiegel doen, anders lukte het niet, terwijl mijn zus juist altijd een op tafel liggend spiegeltje gebruikte.
|
Ligt er maar net aan wat voor n lenzen je krijgt.
Zachte lenzen kun je er heel makkelijk uit pakken, harde lenzen moet je gaan knipperen (wat een heel gedoe is). Dit laatste kan ik niet en daarom moet ik mn lenzen met een zuigertje eruit halen. Dat gaat heel makkelijk. |
Ik heb sinds 4 maanden zachte lenzen, eerste maand flink gekloot.... en nu draag ik ze nog maar zelden... krijg ze er nooit snel genoeg in :mad:
Zou eigenlijk weer moeten beginnen, zonde van mn geld :P |
Het is aan het begin even wennen.
1e dag: reken 30 minuten 2e dag: reken 30 minuten 3e dag: reken 25 minuten 4e dag: reken 20 minuten 5e dag: reken 15 minuten 6e dag: reken 10-15 minuten 7e dag: reken 10-15 minuten 2e week: binnen 15 minuten zou moeten lukken 3e week: binnen 10 minuten 4e week: binnen 5 minuten daarna gaat het steeds sneller, tot je ze ongeveer in 1 minuut in hebt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44. |