Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Hey ik weet het echt niet meer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=806484)

Angeleyes16 12-04-2004 17:39

Hey ik weet het echt niet meer

Hey ik weet echt niet meer wat ik moet doen ik zal vertellen wat ik bedoel..
Ik had eerst een hele goede vriend, maar hij was psychisch
niet in orde dat kwam vooral door zijn verleden, maar op een gegeven moment is hij zo gek geworden dat hij een 78 jarige man heeft vermoord, ik was er helemaal kapot van het heeft ook in de krant gestaan " de damrifmoord" hij belde me af en toe op huilend zeggend hij kon er niks aan doen en dat die man hem wou verkrachten dat het zelf verdediging was, ik las toen gister in de krant hij is veroordeeld tot anderhalf jaar cel straf plus een boeten 1000 euro, en hij word daarna terug gestuurd naar zijn eigenland, ik ben daar helemaal kapot van.
maar wat ik vandaag te hore kreeg is dat een andere vriend van mij bijna iemand heeft vermoord, hij heeft een jongen twee keer gestoken en nog 1cm verder en die jongen was overleden.
die jongen zit nu in de gevangenis ( ook een goede vriend van me)
met ook een niet zo'n goed verleden, maar als hij vrijkomt wilt de hele buurt van hem , hem vermoorden, ik ben er zo kapot van kan iemand me toch helpen ik ben emotioneel een wrak geworden en ik vind het zo erg dat persé MIJN vrienden dit overkomt, het maakt me zo depressief, en al die leuke herinderingen krijg ik gewoon niet meer uit me hoofd tussen ons waarbij de laatste vriend die ik heb beschreven me ex is.

hebben jullie tips, want het enige wat ik doe is huilen ik weet het gewoon niet meer ik zie het echt niet meer zitten want stel je voor dat ze hem ECHT vermoorden, waar sta ik dan?

JJ13 12-04-2004 17:45

misschien dat het helpt als je er echt eens met iemand over kan praten, huilen en dat je alles eruit kan gooien en dat diegene je kan helpen. ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen en hou vol.

~~dolce~~ 12-04-2004 17:45

uhm..ja

ik vraag me eigenlijk maar 1 ding af..Je schrijft: "ik vind het zo erg dat persé MIJN vrienden dit overkomt " Wat nou overkomen, ze doen het toch echt zelf. Ik denk trouwens niet dat ze hem vermoorden, dan zijn ze zelf namelijk net zo..

maar goed, dan blijft het nog wel klote voor je, en idd praten en het eruit gooien...
Misschien lucht dat op.

xx

Angeleyes16 12-04-2004 17:49

nou ze gaan hem echt wel vermoorden :(
ik ken die mensen, en ze menen dit.
en ja je hebt gelijk maar ik bedoel het niet zo
ik bedoel het anders want het zijn vrienden van MIJ
ik bedoel waarom overkomt het niet iemand anders zijn vriend dat ze zulke dingen doen

MCH 12-04-2004 17:55

Ze doen het idd. zelf dus ze moeten maar opkomen voor hun eigen daden. Hoezo wordt hij het land uitgezet dus hij is hier illegaal? Dat is ook niet zo best, maar ik kan je maar 1 adviezen geven en ga een beetje met de normalere mensen van je leeftijd om. Die hebben meestal geen problemen en gaan normaal naar school en op zaterdag gezellig uit enzo.

littlegurl 13-04-2004 19:55

Het lijkt me moeilijk dat 2 van jou vrienden dit overkomt. Maar daarvoor hoef je die herinneringen toch niet uit je hoofd te zetten? Blijf lekker dromen over hoe ze vroeger waren!
Maar ga daarbij wel door met je leven, zoek nieuwe contacten en probeer er zoveel mogelijk over te praten. Het is niet makkelijk wat je meemaakt en andere mensen zullen daar zeker begrip voor hebben, dus lucht je hart!
Sterkte!

Snellius 13-04-2004 19:59

Zoek nieuwe 'vrienden'. Geen psychische malloten, excuses voor het weinige respect dat ik hier opbreng.

Droomvlucht 13-04-2004 22:58

Citaat:

Snellius schreef op 13-04-2004 @ 20:59 :
Zoek nieuwe 'vrienden'. Geen psychische malloten, excuses voor het weinige respect dat ik hier opbreng.
Helaas hebben moordenaars en andere "psychische malloten" geen sticker op hun hoofd waar dat op geschreven staat.

Bloedpropje 13-04-2004 23:16

Leuke herinneringen moet je gewoon houden, jij kent ze als leuke personen, er is nix mis mee om dat zo te blijven herinneren.

Kan je wat meer achtergrond geven? Wat is zijn verleden dan, uit welk land komt ie, was ie asielzoeker dat ze hem zomaar terug kunnen sturen? en die tweede vriend, waarom heeft ie die andere jongen gestoken en wie was die jongen?

Als je geen zin hebt om dit allemaal te beantwoorden begrijp ik dat ook, maar ik denk dat het voor jezelf ook helpt om het op te schrijven, op die manier kan je het ook voor jezelf 'n beetje op een rijtje zetten en weet je waar je aan toe bent.

in ieder geval veel sterkte ermee, ik hoor het wel

thabomb1986 14-04-2004 07:59

Citaat:

Jah idd, waar haal jij je vrienden dan vandaan? Waarschijnlijk ni in de goeie hoek....

Snellius 14-04-2004 17:32

Citaat:

thabomb1986 schreef op 14-04-2004 @ 08:59 :
Jah idd, waar haal jij je vrienden dan vandaan? Waarschijnlijk ni in de goeie hoek....
Ze zwaaien iig niet met messen in het rond. Wil je nu serieus gaan beweren, dat het normaal is als je in dat soort kringen verkeert?

Snellius 14-04-2004 17:34

Citaat:

Aragnabite schreef op 13-04-2004 @ 23:58 :
Helaas hebben moordenaars en andere "psychische malloten" geen sticker op hun hoofd waar dat op geschreven staat.
Och, ze wist al dat haar 'vriend' psychische problemen had, volgens mij heb je dan geen sticker nodig :)

Ruudje 14-04-2004 18:13

Citaat:

Snellius schreef op 14-04-2004 @ 18:34 :
Och, ze wist al dat haar 'vriend' psychische problemen had, volgens mij heb je dan geen sticker nodig :)
Dus dan moet ze er maar niet mee omgaan?
Sorry, maar dat vind ik toch een beetje primitief :o
Mensen steunen elkaar nou eenmaal... dus eigelijk vertel je nu dat het fout is dat ze andere mensen wil steunen? ;)

@ topicstarter... kun je met die jongen in de gevangenis erover praten? als hij het weet, kan hij daar vast iets aan laten doen bij de politie...

veel sterkte meid ({)

Liefs,
Ruud

Snellius 14-04-2004 18:32

Citaat:

Ruudje schreef op 14-04-2004 @ 19:13 :
Dus dan moet ze er maar niet mee omgaan?
Sorry, maar dat vind ik toch een beetje primitief :o
Mensen steunen elkaar nou eenmaal... dus eigelijk vertel je nu dat het fout is dat ze andere mensen wil steunen? ;)

@ topicstarter... kun je met die jongen in de gevangenis erover praten? als hij het weet, kan hij daar vast iets aan laten doen bij de politie...

veel sterkte meid ({)

Liefs,
Ruud

Je mag er best mee omgaan, maar als ze dan eens iemand neersteken, moet je daar ook niet van opkijken :)
Steun mensen, die nog te helpen zijn, niet mensen, die in staat zijn tot moorden.

Bloedpropje 14-04-2004 19:33

Citaat:

Snellius schreef op 14-04-2004 @ 19:32 :
Je mag er best mee omgaan, maar als ze dan eens iemand neersteken, moet je daar ook niet van opkijken :)
Steun mensen, die nog te helpen zijn, niet mensen, die in staat zijn tot moorden.

zo'n beetje iedereen is in staat tot moorden

Snellius 14-04-2004 20:16

Citaat:

Gespleten Geest schreef op 14-04-2004 @ 20:33 :
zo'n beetje iedereen is in staat tot moorden
Ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel, iedereen is daarin toe in staat, maar velen laten zich er echter toch afzijdig van en houden zich er niet mee bezig.

Bloedpropje 14-04-2004 23:53

Citaat:

Snellius schreef op 14-04-2004 @ 21:16 :
Ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel, iedereen is daarin toe in staat, maar velen laten zich er echter toch afzijdig van en houden zich er niet mee bezig.
ik weet inderdaad wat je bedoelt maar hij was psychisch niet in orde en dat een moord het gevolg is kan je echt niet altijd zien aankomen. Verder vind ik er niets mis mee om bevriend te zijn met iemand die psychische problemen heeft, om iemand nou af te stoten omdat ie een traumatische jeugd heeft gehad..

als lil weedy girl nou ook nog zou reageren, ze vroeg tenslotte om hulp

Peter1234 17-04-2004 13:16

Citaat:

Helemaal mee eens!!
Die gasten waarmee jij omgaat, wat jij je "vrienden" noemt, lijken mij nou niet echt verstandige mensen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.