![]() |
HET recept voor heerlijke zelfgemaakte waterijsjes
Benodigheden:
-Waterijsvormpjes (€1,89 bij de marskramer) -Sisi zonder prik -Vriezer Je giet de vormpjes vol met sisi zonder prik en een paar uur later heb je heerlijke waterijsjes:) Een echte aanrader! |
Citaat:
Maar je hebt inderdaad gelijk, die kant en klare krengen kosten soms 1 euro per stuk. :nono: |
zo'n cool idee :cool:
dát ga ik doen vandaag! |
Het is ook lekker met andere soorten frisdrank en met milk&fruit lijkt het me ook wel lekker, dan krijg je een soort roomijs of zou dat niet goed bevriezen?
Mijn moeder maakte vroeger altijd waterijsjes door aardbeien in kleine stukjes te snijden en die dan in die houdertjes te doen, was ook altijd erg lekker. |
Deed ik vroeger altijd met vanalles en nogwat erin, meestal siroop maar als er iets anders lekkers in de koelkast stond..:)
|
Citaat:
|
Hmm ik heb ook wel eens van dat waterijs (van wat limonade ofzo) gemaakt, maar dan niet in speciale vormpjes maar in van die dingen voor ijsblokjes ;)
|
Je kunt ook een stokje in een danoontje prikken en die in de vriezer leggen, dan krijg je yoghurtijs. Deed ik vroeger altijd, smaakt (Y)
|
Citaat:
|
ik doe het nu ook nog :bloos:
|
Ik doe dat altijd met aanmaaklimonade, nóg geldbesparender, want sisi zonder prik is gewoon sinaasappel-aanmaaklimonade waar het water al bij is gedaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
sterkere aanmaaklimonade maken dan, want sisi is toch echt gewoon siroop met water hoor :)
|
ik wou ze van bier maken, maar lukt niet goed :(
Maar met cassis aanmaak limonade vind ik het lekkerst nog tip: citroensap in zou ijsklontjes vorm in vriezen dan in je cola mikken, ik vind het heerlijk :) |
Bier moet je zeker niet doen (n) Sowieso lijkt me producten met 'prik' niet verstandig, omdat dat uitzet. Yoghurt is wel lekker en de gewone limonade.
|
ik ken iemand die melk-met-pindakaas-ijsjes maakte, eerlijk gezegt was het echt heel erg lekker.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00. |