![]() |
spoed..het getal e
ik heb echt jullie hulp nodig. Ik moet een werkstuk maken over het getal e (pag. 166, getal en ruimte vwo ng/nt 4) en heb info nodig. Alle hulp is welkom. Dan wil ik met name weten hoe je een grafiek kan maken met het getal e.
PLEASE HELP ME! |
Dag Beertje, Wat bedoel je eigenlijk? Het lijkt me niet zo interessant om een grafiek te maken van een constante functie f(x)=e
Je bedoelt vast f(x)=e^x; probeer het gewone functieonderzoek maar eens. nulpunten, afgeleide, nulpunten, tabel, grafiek |
Een werkstuk over het getal e? Da's mooi, daar raak je niet over uitgepraat.
- Bijvoorbeeld f(x)=e^x. Vertel dat f'(x)=f(x) tot op een constante na. - Of probeer x^x te differentieren. Moeilijk! Nee hoor, stel x^x=e^ln(x^x)=e^x*ln(x). Afgeleide is x^x*(1 + ln(x)) - Of iets moeilijker, vertel welke functies er allemaal met e zijn gedefineert: * e^ix=cosx+isinx * sinh(sinus hyperbolicus) en cosh etc. Allemaal omdat e zulke fantastische eigenschappen heeft(en dan vooral e^x). Zoek op hoe je e kan berekenen. Vertel waar het allemaal bij gebruikt wordt: (wereldbevolkingsgroei, radioactief verval, uitdovingen van trillingen, noem maar op) Dat is echt ongelooflijk mazzel dat je het over e mag doen! |
De afgeleide van e is e zelf, Je kaan ocer standaardlimieten etc praten. En ln x
|
[QUOTE]may schreef:
[B]De afgeleide van e is e zelf, Je kan over standaardlimieten etc praten. En ln x En een grafiek maken is niet zo moeilijk, maar dan moet je eerst een fromule maken met het getal e erin. |
Citaat:
------------------ "Forum linguae anticae viveat!" (Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!) Ga anders naar mijn homepage |
up
|
sorry maar ik weet daar nix van af
weet jij misschien iets van het getal pi af en dan in een po voormaat |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27. |