![]() |
Help!
Ik ben nogal goed in wiskunde en verveel me daardoor voortdurend in de les.
Ik heb wel een hele aardige leraar, maar dit is het eerste jaar dat hij wiskunde in de derde geeft. (daarvoor alleen 1e klas) Heeft iemand een goed idee wat ik in de les kan doen. Alvast bedankt p.s. SET heb ik al een tijd gedaan maar dat gaat vervelen. |
Vraag de leraar of hj oude exemplaren heeft van wiskunde olympiades. Die houden je wel ff zoet.
Dan merk je tenminste of je echt een goede aanleg hebt voor wiskunde. |
Citaat:
|
Bedankt voor de tip, jammergenoeg heb ik ze vorig jaar al gehad (in de 2e) van een leraar die niks anders meer kon verzinnen.
Sytske |
14 hè? Even kijken dat is 2e klas nietwaar?
Vergelijkingen dus zo'n beetje. Nou probeer dit eens op te lossen: x^5 - 6*x^3 - 27*x^2 + 162 = 0 Na wat rekenwerk (ik geef geen aanwijzingen, mocht je er niet uitkomen dan zeg het maar) moet je 3 uitkomsten uitkrijgen. Succes (als je dat nodig hebt). |
Citaat:
|
alle
ne wikundeknobbel (dat van die wiskunde -olympiade's is idd een zeer goed idee, maar vraag dan de vragen van de tweede of de finaleronde, ide zijn tenminste moeilijk genoeg om even op te zitten zoeken) wat nog leuker is: bewijs dat elk natuurlijk getal kan geschreven worden als som van hoogstens vier priemgatallen as je dat kan, ben je stinkend zijk:-) |
Citaat:
(x^3-27)(x^2-6) x^3-27 = 0 of x^2-6 = 0 x^3 = 27 x^2 = 6 x = 3 x = wortel 6 x = -wortel 6 |
Citaat:
als ik voortaan ff iets niet snap vraag ik het wel ff ann jouw, ok?? haha |
he Sytske,
ik heb nog wel iets leuks voor je! Maak een Praktische Opdracht over LEESBAARHEID ( statistiek ) en mail hem vervolgens naar: juudr@dolfijn.nl alvast bedankt! ( dit houdt je vast ff zoet!) |
Citaat:
|
Dan ben je dus geen echte wiskundefreak! Je hebt dan namelijk wat te doen in de les! http://forum.scholieren.com/frown.gif http://forum.scholieren.com/frown.gif
|
Ik doe meestal ander huiswerk in mijn wiskunde uren, of ik ben gewoon met mijn buurvrouw aan het kletsen. Ik geloof niet dat ik erg veel doe tijdens de lessen, ik zoek wel altijd de moeilijkste dingen uit. Als die statistische problemen ( grafieken enzo met matrices, wat iedereen zo'n beetje kan) daar vind ik niets aan. Dat is zo eenvoudig. Daar heb ik dan trouwens wel lage cijfers voor mijn doen voor. Dat is wel weer wat triester.
|
ik weet het je kan mijn huiswerk make http://forum.scholieren.com/smile.gif
ma das eigelijk ook poepsimpel alleen goniometrie da doen ik echt ni graag en das saaaaaaaai ZZZzzzzzzzz tsja anders kan je doen zoals ik, en smsjes sturen in de les?! kuskes XXXXX |
misschien kan je gewoon de leraar een moeilijke som geven, en dan staat hij ook meteen vooor lul, nou 66 ( succes, voor de belgen) ermee
|
Ik weet wat je kan doen. Leer integraal of differentiaal rekenen. Heb je later met natuurkunde (en wiskunde geloof ik ook) heel veel aan.
Als je een wiskunde-knobbel hebt, zal je wel slecht zijn in talen oid. Dan doee je dat gewoon in de les, vind de leraar vast goed. MVG, Niek |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59. |