Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Geen bericht sim unlock aanvraag. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=807339)

RayMania 13-04-2004 13:27

Geen bericht sim unlock aanvraag.
 
Hoi. Ik wil dus de sim lock verwijderen van mijn oude telefoon. Het is een Nokia3410 met T-Mobile als provider. Geen probleem dacht ik op het begin, maar dit is wel anders.

Volgens hun site moet je een brief sturen met de gegevens (IMEI, Nr, Adres etc...). Het duurt dan 2 weken voordat je het binnen hebt.

Dat heb ik dus gedaan (ongeveer 7 weken geleden). Hier heb ik geen antwoord op gehad (na 2,5 week).

Vervolgens heb ik een nieuwe brief gestuurd voor de zekerheid (misschien niet aangekomen of een ongelukje met de brief). Op deze brief heb ik wéér geen reactie gehad (ook weer 2,5 week gewacht).

Mijn moeder had gebeld naar T-Mobile omdat we het zat waren en die gast daar zei dus dat ze geen brieven aannemen. Hoe halen ze het dan in hun hoofd om dat op hun site te vermelden! Je moet een aangetekende brief sturen en dan duurt het 3 werkdagen.

Oke...laatste poging en we hebben weer dezelfde brief gestuurd, maar nu aangetekend. En je raad het al...geen reactie terug, niet na 3 dagen...ook niet na 1,5 week.

Ik weet dat je ook je sim lock kan verwijderen op de markt. Maar dat is ook niet gratis en bij navraag kwam ik te weten dat dat rond de € 15,= ligt. Daar heb ik ook geen zin in omdat ik het recht heb op gratis verwijdering.

Ondertussen ben ik al rond de 10,= kwijt door 2 brieven, 1 aangetekende brief en een telefoongesprek naar 0900-Nr.

Wat kan ik hieraan doen?
Hoe kan ik ooit mijn sim lock verwijderen op een gratis manier want daar heb ik recht op. Ik heb geen zin om naar de markt te gaan want dan heb ik 25,= kwijt (15+10) en dat vind ik gewoon een beetje overdreven.

eviltjuh 13-04-2004 13:37

Kun je niet naar een aparte informatie nummer van ze bellen?

M'n oom heeft 't nml ook gedaan (weet niet of 't van T-Mobile was hoor) maar daar gaven ze 'm een code, hij moest even afwachten en 't is klaar.

RayMania 13-04-2004 13:38

Citaat:

eviltjuh schreef op 13-04-2004 @ 14:37 :
Kun je niet naar een aparte informatie nummer van ze bellen?

M'n oom heeft 't nml ook gedaan (weet niet of 't van T-Mobile was hoor) maar daar gaven ze 'm een code, hij moest even afwachten en 't is klaar.

Nee...hebben we gevraagd aan die man maar wordt niet aan de telefoon afgehandeld :(.

eviltjuh 13-04-2004 13:43

Wat 'n hufters :)

Mailen misschien?

RayMania 13-04-2004 13:50

Citaat:

eviltjuh schreef op 13-04-2004 @ 14:43 :
Wat 'n hufters :)

Mailen misschien?

Geen e-mail adres op hun site ;).

Alex 13-04-2004 14:33

vraag of je het kan faxen. Ga terug naar de winkel waar je het hebt gekocht, die hebben een dealernummer wat ze kunnen bellen...

MissBi@tch 13-04-2004 17:10

sorry maar ik hoor van zoveel mensen dat t mobile zoooon slechte service verleent... mn vriend werkt in een telefoonzaak en die wli t zelfs liever niet verkopen omdat er zoveel klachten komen...
ik geef je weinig kans dat t snel afgehandeld word dus ik zou je aanraden toch gewoon bij zon andere zaak te laten verwijderen die simlock anders kun je nog tig keer naar dat 0900 nr bellen en ben je nog meer geld kwijt...
en daarbij als t mobile t doet meot je t weer opsturen (zul je ook wel zelf moeten betalen neem ik aan) en duurt t weer weeeeeken dnek ik...
als je naar zon winkel gaat ist zo gepiept meteen klaar :)

nare man 13-04-2004 18:59

Ga naar een T-mobile-servicepunt (dwz. een winkel die officiëel wederverkoper is) en leg daar je probleem voor, en ga gewoon de winkel niet uit voor je probleem opgelost is.

Als dit trouwens allemaal klopt vind ik het sowieso maar een kansloze gang van zaken. Ik heb wel eens een telefoon tweedehands gekocht van iemand en daar zat ook nog een simlock op. Één telefoontje naar (toen nog) Dutchtone met korte uitleg van het probleem was genoeg om ze over de telefoon mijn lock te laten verwijderen (ik kreeg gewoon unlock-codes).

Beetje belachelijk dus dat jij een complete brief met alle gegevens enz. moet opsturen en dat het dan ook nog zo lang duurt. Ik zou gewoon bellen, zeggen dat je NU een unlockcode eist en dat je anders je abonnement direct opzegt (of iig zo snel als dat mogelijk is). Wat een kutprovider zeg.

Alex 13-04-2004 19:14

Citaat:

MissBi@tch schreef op 13-04-2004 @ 18:10 :
sorry maar ik hoor van zoveel mensen dat t mobile zoooon slechte service verleent... mn vriend werkt in een telefoonzaak en die wli t zelfs liever niet verkopen omdat er zoveel klachten komen...
ik geef je weinig kans dat t snel afgehandeld word dus ik zou je aanraden toch gewoon bij zon andere zaak te laten verwijderen die simlock anders kun je nog tig keer naar dat 0900 nr bellen en ben je nog meer geld kwijt...
en daarbij als t mobile t doet meot je t weer opsturen (zul je ook wel zelf moeten betalen neem ik aan) en duurt t weer weeeeeken dnek ik...
als je naar zon winkel gaat ist zo gepiept meteen klaar :)


Ik werk zelf bij een telefoonzaak en wij verkopen 70% t-mobile, toch krijgen we daar het minste klachten over (zowel relatief als absoluut).


p.s: ga eerst naar de winkel waar je het gekocht hebt... mocht dat niet lukken stuur me dan maar een pm dan zal ik kijken of ik wat kan regelen met t-mobile

MissBi@tch 13-04-2004 21:56

jah 70% t mobile omdat je er zoveel bonus op krijgt (dat weet ik toevallig ook ;) )
en ik ken echt veel mensen met t mobile en allemaal klachten.. service is ontieglijk slecht....

Alex 14-04-2004 12:49

Citaat:

MissBi@tch schreef op 13-04-2004 @ 22:56 :
jah 70% t mobile omdat je er zoveel bonus op krijgt (dat weet ik toevallig ook ;) )
en ik ken echt veel mensen met t mobile en allemaal klachten.. service is ontieglijk slecht....

Nee hoor, die 70% is altijd zo. Zelfs als er bijna geen bonus op zit (is nu het geval). Wij verkopen trouwens niet op basis van bonus maar wat de klant nodig heeft. Zelf heb ik t-mobile, en de meeste collega's ook... terwijl we allemaal een kpn abo van de zaak hebben en nooit klachten, maar misschien heeft het met de omgeving te maken. Zelf woon/werk ik in de bollenstreek (omgeving leiden) en daar is t-mobile erg goed.

ekki 14-04-2004 13:31

Vroeger had Ben nog een goeie klantenservice...
die goeie oude tijd...

Madgirl 14-04-2004 17:46

Na een jaar kan je toch gewoon naar de winkel gaan waar je je mobiel hebt gekocht. Zij maken heb dan sim-lock vrij voor je. Dacht ik zo.

Alex 14-04-2004 18:28

Citaat:

Madgirl schreef op 14-04-2004 @ 18:46 :
Na een jaar kan je toch gewoon naar de winkel gaan waar je je mobiel hebt gekocht. Zij maken heb dan sim-lock vrij voor je. Dacht ik zo.
nee, alleen je provider weet die codes.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.