![]() |
[Browers] Css
Ik ben momenteel bezig met een website die ik voledig wil opmaken in divs en de hele rotzooi te positioneren met div's.
Maar je raad het al. Zowel Mozilla Firefox als IE 5,5 (Ik update hem niet om dat ik hem toch niet gebruik) interperteren hem anders. Voorbeeld: IE (Ik weet het nog lang niet perfect) http://www.mol-clan.nl/upload/image.php?id=55 Mozilla: http://www.mol-clan.nl/upload/image.php?id=54 Wat als jullie bezig zijn met het desingen welke standaard houden jullie aan. Die van IE of van andere browesers? Brand maar los... (en hoe kan ik dit elende zoveel mogelijk oplossen zonder 2 websites te maken :p) Offtopic: Dit hoort volgens mij niet in de css/html/javascript topic omdat dit probleem niet css is maar meer browser specifiek is :) |
Ikzelf bouw mijn site op Mozilla, controleer deze vervolgens op IE. Alhoewel er altijd wel wat verschilletjes zijn, valt het opzich wel mee.
Als ik iets zie wat echt totaal anders is, zal ik dat aanpassen Ik werk zowiezo altijd via de W3c-normen Ik test mijn pagina's daarna ook nog ff met lynx :) verdere browser-checks doe ik eigelijk niet... |
Mijn instelling:
Volg de W3C specs. Deze zijn standaard. Als er een browser is dat deze standaard niet volgt, heeft de betreffende gebruiker vette pech -- moet hij/zij maar een echte browser gebruiken. Ik controleer het in Opera 7.23. Alleen JavaScript wil ik ook nog wel eens testen in FireFox ofzo. Maar zelden tot nooit in IE (want dat werkt toch anders). IE heeft een andere (=foute) benadering van het box-model. In CSS3 kun je aangeven welk model je wilt gebruiker (border-box of iets anders). Verder ondersteund IE (o.a.) geen position: fixed. |
Ik test met Firefox en check dan om te zorgen dat het er in IE 6 ook goed uitziet, en evt. in IE 5, 5.5 niet al te slecht. Daarbij vind ik het okay om wat CSS hacks te gebruiken om IE tevreden te stellen.
|
Citaat:
Verder volg ik gewoon de CSS standaard. Dan werkt het sowieso wel in Mozilla, meestal wel in IE6 en met een beetje geluk maakt Opera er ook nog iets moois van. (y) Ik test overigens wel in IE5, aangezien dat ook nog best veel wordt gebruikt. Standaarden of niet, m'n site moet natuurlijk wel een béétje bruikbaar blijven ;) |
Citaat:
*kuch* Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik twijfelde erg om dit topic te sluiten en/of migreren naar het HTML topic, omdat CSS vragen daar thuis horen. Maar ik laat het nu maar zo, eigenlijk zou het leuk zijn een centraal Browsers topic te houden, met discussies over welke browser beter is en waarom. Is hier animo voor?
|
Citaat:
Maar dan wel een nieuw topic, links, meerdere browsers, etcetc.. Polletje erbij ofzo :) |
Ach hebben de IE gebruikers maar lekker pech gehad :p Ik heb mijn layout bijna af. al hoewel ik nog een tijd heb dus er zal nog wel een paar aanpassingen plaats vinden :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Alhoewel naar mijn idee het alleen een discussie wordt over welke alternative browsers beter zijn (Mozilla, FireFox, Opera, ...), aangezien IE en Netscape toch wel een beetje erg veel achter blijven met standards support en functionaliteit :) |
Desalniettemin zijn er genoeg mensen die MSIE "fijner" vinden, ook al schort het deze browser aan standards-compliance en features. Vergis je niet in deze groep mensen.
|
het is zo, ik gebruik Mozilla uit principe, een soort 'boycot' voor de standaard m$-shit. Ik bedoel, het is een prima OS die windows, maar de bijgevoegde dingen hou ik niet zo van.
Op school echter, willen ze pertinent niet dat we Mozilla installeren (ivm. controle van bezochte sites oid), dus gebruik ik daar IE. (zo de discussie goed gestart? :)) |
Bewaar je argumenten voor de echte discussie, want daar is dit topic niet voor. :p
|
IE 7 is trouwens een JavaScript/CSS oplossing die IE (5.5 en 6.0) een stuk meer standards-compliant maakt. Misschien een oplossing voor mensen die geen zin hebben al te veel tijd in ondersteuning van IE te stoppen?
|
Ja die page had ik eerder al gechecked, stond op Slashdot tijdje geleden. 0.5.1 is nu uit, vandaag de 14e. Alleen helaas nog geen ondersteuning voor position:fixed. Zodra dat er is kan er serieus gedevved gaan worden.
Met PHP kan dan deze stylesheet worden ge-include indien een incompetente browser (lees: MSIE) getecteerd is. Maar IE7 werkt alleen voor IE5.5 en hoger. Binnenkort is er support voor IE5. Maar IE4 (Win98) zal wel niet supported worden. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat IE's CSS support redelijk bagger is... tja, dat weten we allemaal. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik code heus wel volgens de W3C richtlijnen, maar waarom ik het dan niet in IE zou mogen testen ontgaat mij een beetje... :p
|
Ey!
Bewaren we wel wat gespreksstof voor het nieuwe topic? :nono: ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37. |