![]() |
vraag ov jaarkaart
komend jaar ga ik een inhaalscursus natuurkunde doen bij het james boswell institute in utrecht om het jaar daarna geneeskunde te kunnen studeren. ik vraag me af of ik alleen met het james boswell institute ook recht heb op een ov jaarkaart, een studiefinanciering, of ik bij een studentenvereniging kan gaan etc. weet iemand hier meer over? bedankt!
|
Volgens mij kan dat allemaal niet. (Dus geen stufi, geen ov etc.)
Maar vraag het eens na bij het JB-instituut |
Volgens mij heb je daar geen recht op omdat het James Boswell instituut geen MBO, HBO of universitaire opleiding is maar iets tussen middelbaar en hoger onderwijs in.
|
Citaat:
|
nope ik weet wel zeker dat je dat niet krijgt. je moet 18 zijn en op mbo hbo of uni zitten. jij zou dus zoiezo niet krijgen omdat je nog niet 18 bent.
|
Nope, idd geen sprake van dat je een van die dingen krijgt:).
|
Nee, en een ov-studentenkaart (dat is niet hetzelfde als een ov-jaarkaart!!!) is van 16 juli tot 16 augustus trouwens niet geldig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je kan wel lid worden van een studentenvereniging. iig van Biton. als je maar wil :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar vanaf je achtiende zijn er wel bepaalde mogelijkheden waarbij je geld kan krijgen. Een aantal mensen die bij mij in de klas zaten op de middelbare school en ouder waren dan 18 kregen nl ook een vergoeding, dus voor jou zal er ook wel ergens een potje zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga ook een cursus op het James Boswell Instituut doen voor scheikunde. Een zomercursus. Maar mijn studiefinanciering loopt gewoon door tot Augustus en mijn OV ook. Dat komt omdat ik nu een 1-jarige opleiding bij Schoevers doe en die is begonnen, einde augustus. Je hebt studiefinanciering voor een heel jaar dus tot eind augustus. Dus tot dan krijg ik gewoon geld en mag ik mijn OV houden.
Ik denk dat het in jouw geval niet zo is, want als je een gewone opleiding doet, is de studiefinanciering afgelopen, zodra je klaar bent met je opleiding of met het jaar. Maar ik zou het in ieder geval navragen bij de IB-groep. |
ik ga een jaarcursus doen omdat ik nog bezig ben met mn eindexamen als de zomercursus begint :s wel kut, nu gooi ik een heel jaar weg. aan de andere kant misschien ook wel goed omdat ik echt onbeschrijflijk slecht in natuurkunde ben, dus dan heb ik iig ruim de tijd om alles tot me door te laten dringen. maar als ik geen ovjaar kaart etc krijg dan ga ik misschien iets erbij studeren... verpleging of zo. meh, ik zie wel. toch bedankt voor alle info!
|
Citaat:
|
dat slaat idd nergens op
hbo en mbo studenten kunnen net zo goed bij een vereniging. dat alleen kinders aan de uni studenten zouden zijn is een hele slechte grap. |
Citaat:
|
want?
|
let me guess, daar zijn ze te laag voor ofzo :rolleyes: :s
|
Met een OV studentenkaart mag je toch ook gewoon in de bus en metro ed? En mag je dan in het weekend (als je een weekkaart hebt) met zo'n kinderbuskaart?
|
Citaat:
En die laatste: ja. |
Citaat:
Alleen op de uni 'studeer' je. |
Citaat:
stu·de·ren2 (ov.ww., ook abs.) 1 (een studie) volgen aan een universiteit of hbo-instelling 2 zich praktisch in de muziek oefenen |
wat doen MBO'ers dan?
|
Timmeren.
|
kleien.. :D
ok sorry.. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan nog, wat boeit het?? |