![]() |
UEFA Top 50 van de laatste 50 jaar
1. ?
2. ? 3. ? 4. ? 5. ? 6. Alfredo Di Stéfano (Spa) 7. Eusébio (Por) 8. Lev Jasjin (Sov) 9. Michel Platini (Fra) 10. Paolo Maldini (Ita) 11. Ferenc Puskas (Hon) 12. Paolo Rossi (Ita) 13. Ruud Gullit 14. Bobby Charlton (Eng) 15. Lothar Matthäus (Dui) 16. Karl-Heinz Rummenigge (W-Dui) 17. Franco Baresi (Ita) 18. Gerd Müller (W-Dui) 19. George Best (N-Ier) 20. Kevin Keegan (Eng) 21. Frank Rijkaard 22. David Beckham (Eng) 23. Bobby Moore (Eng) 24. Roberto Baggio (Ita) 25. Michael Laudrup (Den) 26. Ronald Koeman 27. Peter Schmeichel (Den) 28. Gheorghe Hagi (Roe) 29. Sepp Maier (W-Dui) 30. Oliver Kahn (Dui) 31. Luis Figo (Por) 32. Raúl (Spa) 33. Beri Vogts (W-Dui) 34. Johan Neeskens 35. Gianni Rivera (Ita) 36. José Antonio Camacho (Spa) 37. Marco Tardelli (Ita) 38. Just Fontaine (Fra) 39. Peter Shilton (Eng) 40. Bernd Schuster (Dui) 41. Raymond Kopa (Fra) 42. Eric Cantona (Fra) 43. Stanley Matthews (Eng) 44. Ruud van Nistelrooy 45. Valentin Ivanov (Sov) 46. Gary Lineker (Eng) 47. Alessandro Nesta (Ita) 48. José Santamaria (Spa) 49. Alessandro Del Piero (Ita) 50. Alessandro Costacurta (Ita) Nog te gaan: Johan Cruijff, Dino Zoff, Marco Van Basten, Franz Beckenbauer en Zinedine Zidane. Roept u maar... wie moet er 1e worden?? En wie hoeren er niet in? |
1. Johan Cruijff
2. Franz Beckenbauer 3. Zinedine Zidane 4. Marco Van Basten 5. Dino Zoff ik vind dat keepers sowieso niet in zo'n rijtje van voetballers thuis horen. |
Ik vermoed dat Zinedine Zidane op 1 gaan staat.. Gewoon omdat die nu nog voetbalt en dus nog "hot" is, al vind ik persoonlijk dat Johan Cruijff bovenaan hoort.
|
ik zou iig seedorf erin zetten :o
|
Citaat:
|
Ik vind niet dat Constacurta er in hoort. Neem dan Hierro of zo.
|
1. Johan Cruijff
2. Franz Beckenbauer 3. Marco van Basten 4. Zinedine Zidane 5. Dino Zoff |
Citaat:
|
Sta ik er niet eens tussen :(
:rolleyes: |
Thierry Henry mag er ook wel in als bijv. Costacurta, v/ Nistelrooij en Raúl er in staan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
whahahaha
:bloos: sorry ik zat weer es te slapen :D Waar is Ryan?!? :( |
Olivio Callichio helemaal onderaan de lijst graag! Stom stuk hout. :rolleyes: (n)
|
Hoe mensen gaan stemmen denk ik....
1. Zinedine Zidane 2. Johan Cruijff 3. Marco van Basten 4. Franz Beckenbauer 5. Dino Zoff Hoe het eigenlijk hoort.... 1. Johan Cruijff 2. Franz Beckenbauer 3. Marco van Basten 4. Zinedine Zidane 5. Dino Zoff |
waar is pavel nedved?
|
Citaat:
|
Citaat:
:eek: :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
1. Beckenbauer 2. Cruijff 3. Zidane 4. van Basten 5. Zoff Ik neem aan dat Beckenbauer eerste gestemd wordt omdat hij daadwerkelijk zijn land naar de wereldtitel heeft geleid...sorry Johan. Ik heb zelf alleen Zidane van Basten zien spelen, ik vind niet dat ik persoonlijk mag oordelen over de top 5... Ach, who cares :p 1. Cruyff 2. van Basten Gedeeld 3. Beckenbauer, Zidane, Zoff |
Keepers horen niet in de top 10 hier van vind ik :o
|
Citaat:
|
Er staan nauwelijks Spanjaarden in (n)
|
Ha, toch wel leuk om te zien dat wij #34 hebben :D
|
Emilio Butrageño
|
Citaat:
Ik snap niet waarom dat grappig is??? Mis ik iets? |
veel spelers uit de jaren negentig, een speler wordt meestal meer erkent als hij gestopt is.
|
1.Johan Cruijff
2.Franz Beckenbauer 3.Marco Van Basten 4.Zinedine Zidane 5.Dino Zoff |
Citaat:
|
ben ik de enige die het raar vind dat ruud van nistelrooij erin staat en, om maar iemand te noemen, niet Dennis Bergkamp....?
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus hij is alleen kampioen geworden en verder heeft ie nooit iets bereikt, ligt dat natuurlijk niet alleen aan hem maar ik ben het wel met je eens. |
Citaat:
|
Bergkamp heeft volgens mij ook alleen maar een europa cup 2 gewonnen dan liever Seedorf met 3x CL winst. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar idd, Ruud van Nistelrooy heeft maar een paar jaartjes achter z'n naam staan en bijvoorbeeld in het nationaal elftal nog maar weinig bewezen... |
het gaat niet om de prijzen, maar om de speler zelf, anders had bijvoorbeeld Didier Deschamps er ook in gestaan, die heeft ook werkelijk alles gewonnen, CL, WK, EK, maar daar gaat het dus niet om.
|
Uiteindelijke :
1. Zidane (Import Fransman) 2. Franz Beckenbauer (Dui) 3. Johan Cruijff (NL) 4. Marco van Basten (NL) 5. Dino Zoff 6. Alfredo Di Stéfano (Spa) 7. Eusébio (Por) 8. Lev Jasjin (Sov) 9. Michel Platini (Fra) 10. Paolo Maldini (Ita) 11. Ferenc Puskas (Hon) 12. Paolo Rossi (Ita) 13. Ruud Gullit 14. Bobby Charlton (Eng) 15. Lothar Matthäus (Dui) 16. Karl-Heinz Rummenigge (W-Dui) 17. Franco Baresi (Ita) 18. Gerd Müller (W-Dui) 19. George Best (N-Ier) 20. Kevin Keegan (Eng) 21. Frank Rijkaard 22. David Beckham (Eng) 23. Bobby Moore (Eng) 24. Roberto Baggio (Ita) 25. Michael Laudrup (Den) 26. Ronald Koeman 27. Peter Schmeichel (Den) 28. Gheorghe Hagi (Roe) 29. Sepp Maier (W-Dui) 30. Oliver Kahn (Dui) 31. Luis Figo (Por) 32. Raúl (Spa) 33. Beri Vogts (W-Dui) 34. Johan Neeskens 35. Gianni Rivera (Ita) 36. José Antonio Camacho (Spa) 37. Marco Tardelli (Ita) 38. Just Fontaine (Fra) 39. Peter Shilton (Eng) 40. Bernd Schuster (Dui) 41. Raymond Kopa (Fra) 42. Eric Cantona (Fra) 43. Stanley Matthews (Eng) 44. Ruud van Nistelrooy 45. Valentin Ivanov (Sov) 46. Gary Lineker (Eng) 47. Alessandro Nesta (Ita) 48. José Santamaria (Spa) 49. Alessandro Del Piero (Ita) 50. Alessandro Costacurta (Ita) |
Citaat:
|
En waar staat, om maar iemand te noemen, de blanke Pélé? Paul Van Himst? Waar staat Pfaff?
|
een uitslag gebaseerd op populariteit:
zidane heeft ne veel fans staat dus 1 duitsland is groter als nederland, geen nederlander die op een duitser stemt en geen duitser stemt op een nederlander. dus al een klein beetje voorspelbaar |
Slaat nergens op, deze uitslag!
Beckenbauer beter als Cruijff? dat kan gewoon niet |
Wat is dit voor Onzin?
Cruijff was beter dan Zidane maar ik denk dat Cruijff een beetje in de vergetelheid begint te geraken jammer genoeg. Alleen de ' oude garde' kent Cruijff nog. :( |
Ik mis Van Gobbel, De Wolf, Fräser en Heus. Beste verdediging ooit. (y)
|
Citaat:
dit is ook niet de mening van de uefa he, anders stond cruyff denk ik wel op één. |
's Wereld beste voetballer ooit, de Braziliaanse aanvaller Édson Arantes do Nascimento 'O Rei (Pelé), zegt tegen televisiezender Sky Sports dat hij de uitslag van de UEFA-verkiezing van de beste voetballer van de eeuw belachelijk vindt. "Met alle respect voor Zinadine Zidane, maar Johan Cruijff was de beste."
"Zidane is de beste speler van de wereld sinds Marco van Basten, maar ik vind het belachelijk dat hij boven Cruijff is geëindigd", zegt de Braziliaan die eerder door de FIFA tot beste voetballer ooit is verkozen, vlak voor Diego Armando Maradona. "Zidane komt op twee, en op drie zou ik Franz Beckenbauer zetten." De Fransman Zidane, op zit moment nog spelend voor Real Madrid, werd door de bezoekers van uefa.com uitgeroepen tot beste Europese speler ooit. De baltovenaar eindigde voor Beckenbauer (Duitsland, tweede), Cruijff (Nederland, derde), Van Basten (Nederland, vierde) en Dino Zoff (Italië, vijfde). Donderdagavond kreeg Zidane op het Cypriotische Limassol, tijdens de viering van het vijftigjarig jubileum van de UEFA, de prijs uitgereikt. www.voetbalzone.nl (y) :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32. |