Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2004 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=76)
-   -   eindexamencadeau (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=807727)

Freule 13-04-2004 18:38

eindexamencadeau

hoi mede-examenkandidaten,

Bij mij op school is het de gewoonte dat de laatste jaars een
cadeau geven aan de school. Dit kan van alles zijn.

Heeft iemand misschien nog een creatief idee wat wij kunnen doen.... of wat voorbeelden wat er bij jullie op school daaraan wordt gedaan.

liefs

Liss 13-04-2004 19:04

Op onze school doen we dit niet, nog nooit van gehoord op de middelbare school ook eigenlijk.
Op de basisschool hebben was dit wel gewoonte. Toen hebben we een mooie spiegel gegeven voor in de lerarenkamer en een bankje op het schoolplein met een boom erachter.

Shadina 14-04-2004 11:55

Citaat:

Liss schreef op 13-04-2004 @ 20:04 :
Op onze school doen we dit niet, nog nooit van gehoord op de middelbare school ook eigenlijk.
Op de basisschool hebben was dit wel gewoonte. Toen hebben we een mooie spiegel gegeven voor in de lerarenkamer en een bankje op het schoolplein met een boom erachter.

Volgens mij hebben wij het ook niet op mijn school. Niks over gehoord iig. Maar op de basisschool gaven wij ook wel is cadeautjes.. maar dat was niet alleen aan het eind van groep 8, maar gewoon aan het eind van elk jaar. Gewoon een klein cadeautje zoals bosje bloemen, chocolade ofzo. ;)

never mind 14-04-2004 14:24

op t stedelijk gym bij ons in lwarden versieren al de 6e klassers een lokaal (denk aan grote tekeningen op de muren, diverse lokalen hebben als caecar's, obelixen, enz.)

ironflower 15-04-2004 18:13

Bij ons wordt er altijd wat gegeven.
De oudere jaren deden vaak een soort ´kunstwerk´knutselen.

- een vel waar iedereen een kus op afdrukte van zichzelf met zijn/haar naam eronder
- hetzelfde alleen dan met je eigen voet/hand

de laatste jaren komen er wat leukere/ orginele dingen

- wij hebben boven de deuren in de gang glas zitten. Een leerjaar heeft in zon stuk, allemaal sterren laten graveren met hun naam erin. Zit er echt heel leuk uit
- Eeb soort borstbeeld (romeins hoofd zeg maar, onze school is een gymnasium..) En in de beeld heeft iedere leerling een briefje gedaan hoe ze zichzelf over 10 jaar zien.
Over tien jaar wordt dat beeld dan opengemaakt en worden de briefjes bekeken enzo.

Wij willen dit jaar een mooie grote klok, wara al onze namen in verwerkt zijn geven. In de aula hangt nu een zielig dom ikea klokje. En het past goed bij ons thema voor de laaste lesdag (vadertje tijd) En het kan ook nog symbool staan voor de tijd die we op school hebben doorgebracht..

ow, vorig jaar is er een vlag gemaakt...maar die heb ik nog nooit gezien..

transfattyacid 15-04-2004 18:35

Citaat:

ironflower schreef op 15-04-2004 @ 19:13 :
- Eeb soort borstbeeld (romeins hoofd zeg maar, onze school is een gymnasium..) En in de beeld heeft iedere leerling een briefje gedaan hoe ze zichzelf over 10 jaar zien.
Over tien jaar wordt dat beeld dan opengemaakt en worden de briefjes bekeken enzo.

Leuk idee :)

Freule 16-04-2004 13:41

Dat is zeker een leuk idee!

Waar is dat beeld van gemaakt? Of hebben jullie het zelf gemaakt... en als het door een of andere kunstenaar is gemaakt... hoeveel zou het dan ongeveer gekost kunnen hebben?

Bij voorbaat dank (F)

Saiorse.TK 16-04-2004 13:51

Dat beeld is echt wel een strak idee!!
Moeten ze bij mij op school ook maar eens doen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.