![]() |
Groei in breedte.
Okee op een bepaalde tijd in de puberteit is de 'lengtegroei' gestopt. Dit betekend dus dat je niet meer in de lengte groeit. Betekend dit dat je dan nog wel breder word? Dus dat je lichaam een klein beetje forser word, wat bredere schouders en zo, en dat je spieren wat groter worden? Of hoe zit dat nu eigenlijk?
|
ja, ik denk dat je je nog wel verder ontwikkelt
Of het bij mannen hetzelfde is als bij vrouwen weet ik niet. Maar wel weet ik dat ik toch wel sinds een paar jaar (haast) niet meer groei en m'n bouw nog wel (veel) vrouwelijker is geworden. :) |
Mijn bouw is al vanaf mijn veertiende ongeveer hetzelfde (=erg smal), en ik vind het vreselijk. Wanneer komt die groei in de breedte nou?:(
|
Ik groei ook niet meer in de lengte, maar wel in de breedte. (heupen bijvoorbeeld)
|
verschilt natuurlijk per persoon. Bij de een gaat lengte en breedte gelijktijding en de ander wordt eerst een lange spriet en wordt daarna pas breed en weer een andere begint met breder worden. Eerst lengte daarna breedte komt wel het meeste voor...maar je weet het nooit....gewoon normaal blijven eten en sporten dan gaat je lichaam zijn gang wel en komt het allemaal goed!
|
Ik ben inmiddels zestien, maar ik groei nog steeds, dat wil zeggen in de lengte (hoera!) en in de breedte (aargh!).
Of je nog groeit, zoals littlegurl al zei, verschilt per persoon. Sommige mensen blijven nog heel lang groeien, anderen houden er al snel mee op. |
Citaat:
|
ik denk dat het bij jongens ook wel zo is hoor, je bent nu 17 toch? ik denk dat je pas op je 21 echt uitgegroeid bent en een beetje trainen helpt je ook breder te worden als je dat perse wilt!!!
kuss :o |
Citaat:
ben daarentegen de afgelopen jaren wel veel breder geworden, zit ook wel in de famillie, maar gewoon veel aan sport doen waar je die spieren bij gebruikt en tussendoor nog regelmatig wat opdrukken (3 serietjes van 30 afgewisseld met wat buikspieren of zo), doet ook wel een hoop hoor |
Ja breder worden moet natuurlijk verlopen. Zo vond ik wel een artikel op een site hoe je breder kan worden in de botten, en volgens mij is dit niet echt een gezonde methode het gaat zo (volgens mij geld dit voor mannen). Tussen de 15 en 25 jaar zijn de botten (sleutelbeen) rondom je schouders op het uiteinde nog zacht (kraakbeen). Als je je rugspieren op een intenste manier gaat trainen dan trekken zei zeg maar de botten een beetje uit, zo kan je blijkbaar na een paar jaar bredere schouders hebben maar dit is hoogstens maar een paar milimeter misschien net een centimeter. Maar ja dat is dan ook mooi meegenomen. Het lijkt me trouwens niet gezond.
|
een vriend van mij moest dat bij caesartherapie doen om zijn houding te verbeteren, volgens mij kan het niet veel kwaad
|
Ik hoop het wel, voor mezelf.
1.82m en 56 kg... |
Citaat:
Ik ben een meisje en 1.78 en ik weeg 57 kg... :bloos: Maar ja kan jij ook niks aan doen, zeg het alleen eventjes. Sowwy. :bloos: |
1.78 m
72 kg En niet dik Ik woog twee jaar geleden 58 kg en ik ben nu dunner... en ik ben niet langer geworden. Ben dus denk ik breder geworden en gespierder |
Citaat:
|
Citaat:
|
Uiteraard is er hoop ;)
Maar ik sport veel, dus het hangt daar vast ook mee samen De vraag is of jij ook veel sport? :P |
Elke dag een uurtje kranten bezorgen, regelmatig naar het station (4.2 km) fietsen in +/- 10 minuten, vrij veel lopen...
We hebben geen auto, dat scheelt. ;) |
Citaat:
|
Dat is minder dan ik doe ;)
Maar dat is gezonde beweging ja! |
Over het algemeen zal je lichaam zich nog verder ontwikkelen, ookal ben je gestopt met groeien in de lengte.
Ik groei al lang niet meer. Ben 1.98 á 2m, dus ik hoop van niet. Maar m'n bouw is nog wel veranderd, of doet dat nog steeds. Je zorgen maken over zoiets op je 16/17 is natuurlijk ook wel een beetje overdreven, aangezien je dan eigenlijk officieel nog een 'jongen' bent, en dat is dan meestal lichamelijk ook wel te zien. Met andere woorden: zie jij veel mannen lopen in de 20 met 't lichaam van 'n 17 jarige? :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben de laatste 6 jaar weinig (vergeleken met andere) aangekomen. |
Citaat:
|
hmm ik was eerst altijd heel dun egt mooi slank maar toen stopte ik met groeien en nu kom ik in een rap tempo aan :rolleyes: egt niet leuk...omdat ik nu nog hetzelfde eet als toen ik groeide
|
Op je fotos zie je er nog slank uit dus niet mekkeren!
|
Citaat:
Maar ik begrijp je probleem wel ;) Mijn moeder was vroeger ook zo dun dat ze niet eens in de allerkleinste damesmaatjes paste. Nu is ze nog steeds vrij |
Citaat:
ik 1.88m en 75 kg |
Citaat:
|
Citaat:
ik woog altijd 52 kilo (bij 1.70) en nu ineens uit het niets 57 kilo. Die 5 kilo moeten eraf! |
Mijn gewicht klopt ook niet met mijn lengte, maar ik weet dat ik dun ben dus boeie :)
Ik let zo niet op die getalletjes |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21. |