Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   droog haar (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=808943)

666 14-04-2004 19:42

droog haar

ik heb altijd van dat droge haar en het is heel erg aan het pluisen.
weet iemand misschien of er wat aan te doen is?

(en niet dat ik het nat moet maken :rolleyes: )

Leonoor 14-04-2004 19:46

Misschien heb je het al geprobeerd, maar dat weet ik niet, dus niet boos worden als ik iets zeg waarvan jij al weet dat het niet werkt ajb: speciale shampoo voor droog haar, crèmespoeling (die je niet uit hoeft te spoelen), gladmakende crème (bv. van Fructisse, maar je zult het vast ook van andere merken hebben, L'Oreal bv.), wax, ...

666 14-04-2004 19:48

die dingen heb ik al gebruikt en ik gebruik nu nog steeds shamoo en cremespoeling dat speciaal daarvoor is maar het helpt niet echt :(

Gaea 14-04-2004 19:50

Kijk es in een topic over Andrelon Glad&Stijl shampoo :)

666 14-04-2004 19:56

heb ik al in gekeken

forever 14-04-2004 20:01

anders moet je misschien babyolie in je haar doen en daar dan een nachtje mee slapen en de volgende dag uitspoelen.
dan heb je wel minder pluis (tenminste dat was bij mij zo)

duivelaartje 14-04-2004 20:03

Citaat:

forever schreef op 14-04-2004 @ 21:01 :
anders moet je misschien babyolie in je haar doen en daar dan een nachtje mee slapen en de volgende dag uitspoelen.
dan heb je wel minder pluis (tenminste dat was bij mij zo)

Wordt je haar wel snel vet van... Gelijk van droog naar vet is ook niet alles.. :s

Sarah 15-04-2004 09:50

Als je haar droog is: niet te vaak wassen.
Hoe vaak was je het?
1 keer per week is genoeg om het schoon te houden, en dan spoel je het op de andere dagen gewoon even uit met lauw water. Als je haar na een week al supervet is kun je het natuurlijk ook bijvoorbeeld elke 5 dagen wassen ofzo. En ja, dan gebruik je wel shampoo en conditioner die voor droog haar bedoeld is, maar dat doe je al. Je kunt trouwens ook af en toe een haarmasker nemen, als de droogheid echt te erg wordt.

En als het droog is, is het ook breekbaar, dus daar kun je beter wel rekening mee houden: alleen zachte dikke elastiekjes in je haar, niet met los haar in de wind of op de fiets (want dan gaat het klitten en als je het dan borstelt dan breken er veel haren af), etc.

(helemaal niet wassen kan in principe ook als je nooit gel, mousse of haarlak gebruikt en niet in een stad of bij een snelweg woont, maargoed)

kleinedraak 15-04-2004 13:57

Heey! ik heb ook heel droog haar met dat was ik zelf schuld. Ik maakt elke dag mijn haar nat onder de douche omdat ik het anders niet in model kreeg :rolleyes: . Nu doe ik dit nog maar 2 a 3x per week en dan was ik het met Gliss Kur Daily repair speciaal voor droog haar. Bij mij is het nu minder droog geworden, als je haar heel snel breekt of uitvalt net als bij mij moet je ze niet nat kammen, dat is ook slecht. Verder weet ik het ook niet, vraag eens aan je kapper misschien heeft die een goed advies ;)

Luna 15-04-2004 17:22

dreads nemen.(Y)

Eleanor Rigby 15-04-2004 22:03

ik heb droog én vet haar ('dankzij' mijn dreads die er nu dus uit zijn)
zo'n 7 cm gewoon haar en de rest is ontzettend gebroken en dus droog
verder zoals gezegd niet te vaak wassen (zowel voor vet als droog haar trouwens) en je haar niet kammen en zeker niet borstelen als het nat is (of anders heel voorzichtig)

Moonshine 15-04-2004 22:10

Ga anders gewoon langs de kapper voor goed advies :)

Sawna 20-04-2004 09:56

ik had ook altijd super droog haar enzo. (had alles geprobeerd. kuren noem het maar op)

maar wat het beste werkt is...

pantène crèmespoeling
die voor droog en breekbaar haar maakt je haar súperzacht, daarom gebruik ik nu "classic"

uh huh

Anneka 20-04-2004 14:16

andrelon glad en stijl helpt denk ik wel goed ja.
en je hebt ook speciale antipluis shampoo.

BadlyDrawnGirl 21-04-2004 11:08

er word gezegd dat je je haar gewoon dan met lauw water kan uitspoelen, maar mijn ervaring daarmee is dat het dan juist heeft vet wordt, en dat lijkt me dus ook niet de bedoeling...

Sarah 22-04-2004 11:29

Citaat:

BadlyDrawnGirl schreef op 21-04-2004 @ 12:08 :
er word gezegd dat je je haar gewoon dan met lauw water kan uitspoelen, maar mijn ervaring daarmee is dat het dan juist heeft vet wordt, en dat lijkt me dus ook niet de bedoeling...
Vet van water? Dan heb je raar water....

Michèle. 22-04-2004 12:15

- 1 x per week een haarmasker.
- niet kammen idd als je haar nog nat is.
- liever je haar niet fohnen zonder antihaarbreukspul.
- je shampoo goed bij de haarwortels inmasseren.

Roos 22-04-2004 14:56

Citaat:

sarahbressers schreef op 22-04-2004 @ 12:29 :
Vet van water? Dan heb je raar water....
Als je je haar wast met alleen water, masseer je je hoofdhuid, daardoor gaat de talgproductie omhoog, daardoor krijg je sneller vet haar :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.