![]() |
Stagg L 320 CS goede gitaar?
hallo allen,
ik wilde dus gaan beginnen met gitaarspelen, heb wel wat verstand van de verschillende sounds die ze maken (lees: houdt een strat en les paul wel uit elkaar :D ) maar nu mijn vraag aan jullie: heeft er iemand ervaring met de Stagg L 320 CS, een les paul kloon. dit leek mij een aardige beginnersgitaar, vooral als je al weet dat je het les paul geluid het mooiste vind. http://www.feedback.nl/pix/stagg-l320.jpg |
Stagg is absoluut geen topmerk, en verwacht daarom ook niet dat je al te dicht bij (het geluid van) een Gibson Les Paul in de buurt komt.
|
NEE.
Een vriend van me heeft die pas gekocht. Leuk geluid, maar hij vind 't enorm K*T spelen. En hij wil 'm daarom verkopen dacht ik. Dat moet ie niet doen. Hij ziet er mooi uit en klinkt wel ok. Dat ie niet speelt is niet erg vind ik. Want wat boeit mij hoe ie speelt? Niks! |
Dat je een Les Paul het mooist vind klinken doet er niet toe, want deze lijkt er alleen op naar mijn weten. Ziet er erg leuk uit voor dat geld, maar of t een goede beginnersgitaar is? Je hebt ook al basic epi les pauls, cosmetisch minder aantrekkelijk, maar wel beter qua sound denk ik. Maargoed ik heb de stagg nog nooit gehoord. Voor het geld waar ik em voor zag staan kan t nooit veel voorstellen qua sound.
|
Stagg is van wat ik er zelf tot nu toe van gehoord heb in 99% van de gevallen gewoon kut.
Ben je beter af met een random Stratocaster immitatie. Dat komt dichter in de buurt van een Les Paul dan die stagg.... Nee, dan kun je beter voor de goedkoopste Epiphone Les Paul gaan. Die zijn het net niet helemaal maar al vele malen beter dan die stagg :o |
natuurlijk snap ik dat het geluid van deze gitaar niet eens echt in de buurt komt van een gb lp of zelfs een epi, maar he, het lijkt dr meer op dan een strat kloon van squire ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan kun je beter voor die Squier gaan. Je kunt wel een Les Paul sound willen, maar dat maakt niet uit....t klinkt toch kut. Want je begint net. Beter let je op bespeelbaarheid en gewoon een goede deal.
|
maya les paul gitaren komen dicht in de buurt. maar die kun je weer ergens krijgen.
epiphones zijn kutgitaren btw. |
Ik vind Stagg een hopeloos klote merk.
Dus doe maar een Les Paul van een ander merk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
stagg vind ik maar klote
ik had een telecaster imitatie ooit, maar dat ding speelde voor geen ene meter en dr kwam klotegeluid uit |
ik heb de PRS kloon van stagg, hmm ben volgens mij de enige positieve over dit merk. het geluid is behoorlijk bruut wat uit die kloon komt, maar ja.. kweet niet hoe die les paul van stagg klinkt..
de R-500 van stagg vind ik iig goed :) http://www.staggmusic.com/images/13805.jpg |
Stagg is helemaal zo slecht niet. Tis een kloonmerk, maar zeker een van de betere.
laat me het zo stellen: tis crap, maar goeie crap. |
nee tis ook nog s een kutkloonmerk
|
Citaat:
(net zoals ik bij een Epiphone LP of Stagg LP voor de Epiphone zou gaan...) |
Citaat:
|
Citaat:
Het ging erover dat ik liever een ander merk immitatie zou halen dan een Stagg. (En Squire is altijd nog 'by Fender' dus bij de duurdere squire's is het verschil niet zo heel groot meer naar een echte fender strat :p) EDIT: Je weet wel Musicman - OLP Fender - Squire Gibson - Epiphone und so weiter |
k ben ooit begonnen met een squier en die was in elk geval kut ( twas wel de goedkoopte , squier bullet ) Die snaren stonden denkek wel 1 cm van de hals waat het normaal 2-3 millimeter moet zijn , In december enkele staggs gaan testen in de winkel en dat vond ik tegenover die squier wel een goed merk , maar ben tenslotte toch voor een ( goedkope weliswaar ) ltd gegaan , nog steeds niet de top maar toch iets beter dan stagg geloof ik ,
(trouwens toen ook een line 6 gekocht , in de winkel dacht ik dat hij goed klonk maar thuis :( ) |
Citaat:
Pss! Die kun je gewoon zelf lager zetten. |
Citaat:
|
Ok. :)
|
Bedankt dat je het vraagt, want ik wilde het ook al weten. Qua uiterlijk lijkt het wel een Gibson/Epiphone..maar het geluid.. :)
|
Citaat:
|
loop die stagg dingen niet zo af te zeiken als je een beetje gitarist en of bassist bent laat je em (of doe je het zelf) afstellen op jou smaak, ze maken goed spul voor weinig
ik heb zelf net een stag basgitaar gekocht en met een beetje tweaken kun je er een fantastisch gitaartje van maken! |
Ik heb wel gespeeld op een stagg drumstel en stagg bekkens. En op drumgebied is het een van de betere budgetmerken.
|
Citaat:
|
Citaat:
als ik een gitaar koop moet ie goed zijn en niet eerst omgebouwd worden |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02. |