![]() |
Das Parfum, welke stroming?
Hello hello..
Ik heb voor Duits het boek Das Parfum gelezen van Patrick Suskind. Nu moet ik verslag maken, alles af, alleen nu blijf ik hangen bij de plaatsing in tijd en literataire stroming. Wie kan mij meer vertellen over de stroming warbinnen dit boek valt en dan ook waarom? Welke kenmerken vind je terug in het boek? help? ;x |
Romantiek.
Wat ik me iig nog kan herinneren is dat Süskind (alt 129) heel veel uitgebreide beschrijvingen geeft van hoe iets voelt, ziet, ruikt, etc. Veel bijvoeglijke naamwoorden. Verder natuurlijk hét motto van de romantiek: "Himmelhoch jauchzend und zu Tode betrübt". Het ene moment is dat jochie (hoe heetie ook weer?) helemaal blij en vrolijk, het andere moment helemaal droef etc. Uitersten. |
Citaat:
|
Citaat:
euhm..... :s :confused: Die M, naast mijn leeftijd, staat voor 'man' en niet voor 'meisje'....... |
Ik heb het boek nog niet gelezen, maar een vriend van mijn ouders was er onlangs over bezig en hij zei dat Süskind een Deen is. Is dat zo? :confused:
|
Ik vind het een behoorlijk duitse naam, verder heb ik het boek op mijn literatuurlijst voor Duits staan, dus ik denk niet dat het een Deen is...
|
Citaat:
|
Briljant boek, trouwens. :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24. |