![]() |
Differentieren
is de afgeleide van x^2(x-4)(2x+7) als volgt. zo nee wat doe ik fout?
8x^3+3x^2-56x |
bijna goed...
tis 8x^3 - 3x^2 - 56x |
even kijken, zat geloof ik ongeveer zo:
y(x) = a*x^b differentiaal is y'(x) = b*a*x^(b-1) en als je dat weet: differentiaal van f(x) +(-) g(x) is f'(x) +(-) g'(x) differentiaal van f(x) * g(x) is f'(x) * g(x) + f(x) * g'(x) differentiaal van f(x)/g(x) is (let op de haakjes!) (g(x) * f'(x) - g'(x) * f(x))/g(x)^2 owjah, de differentiaal van een constante is 0 http://forum.scholieren.com/smile.gif dat was t geloof ik, correct me if I'm wrong [Dit bericht is aangepast door Meggie (26-03-2001).] |
Ach ach
t had er weinig mee te maken zie ik, maar allah.......... maar wat je fout hebt gedaan jong? haakjes verkeerd weggewerkt lijkt me..... [Dit bericht is aangepast door Meggie (26-03-2001).] |
meggie als je nu volledig wil zijn vergeet dan niet nog dat de afgeleide van f(g(x)) is f'(g(x)) * g'(x)
|
Wat doen we weer moeilijk! Doe nou toch eenvoudig:
x^2(x-4)(2x+7) = x^2(2x^2+7x-8x-28) = 2x^4-x^3-28x^2 f'(x) = 8x^3-3x^2-56x. Iemand die 18 jaar is heeft hier nog problemen mee? Vind ik vreemd. Dit zijn sommen voor de 4e klas, c.q. het begin van differentiëren. Maar ja, als je in de Tweede Fase zit kan ik me er wel iets bij voorstellen, jullie gebruiken gewoon dat grafische rekenapparaat. Niet slim dus. |
Citaat:
|
Dat grafisch ding kan geen formules afleiden hoor.
Verder is het antwoord op de vraag al gegeven. [Dit bericht is aangepast door GinnyPig (26-03-2001).] |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik snap hier helemaal nix van! helluppie
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12. |