![]() |
[XP] Wachtwoord
Hallo, ik had een vraagje.
Mijn nicht heeft op haar pc een wachtwoord gezet, maar ze heeft een hele zin gebruikt en is hem nu vergeten, dus kan er ook niet meer op. Weet iemand hoe je toch nog op de pc kan komen, of hoe je toch nog een andere account erop kan maken? Thnx |
geen geheugensteun ingetypt ofzo? :|
|
Als administrator inloggen als je het administrator password weet. Daarvoor moet je je computer opstarten onder Safe Mode.
Maar je nichtje vragen wat het wachtwoord is, is wellicht het makkelijkst. Wachtwoord vergeten = jammer maar helaas. |
ik neem aan dat zij de enige gebruiker was en dus administrator :s
|
Citaat:
|
ja natuurlijk, en in dit geval is zij dat toch omdat ze wel de enige zal zijn die die pc gebruikt.
als je de baas bent over je eigen pc zou het nogal dom zijn om jezelf beperkte rechten te gaan geven. |
Citaat:
Windows maakt automagisch een administrator account aan, bij de installatie geef je volgens mij daarvoor ook een password op.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn wel manieren om dat password te resetten, maar weet niet of het nou heel handig is om dat hier uitgebreid uit te leggen. |
Ik voel dit niet de plaats om links/informatie over brute forcing tools te geven, dat gaat mij te ver. Temeer omdat ik twijfels heb over de motieven van de topicstarter.
|
niet brute force :nono: je hebt van die speciale linux boot disks die windows wachtwoorden kunnen resetten ofzo.
|
Mja dat zou ook kunnen, maar ik zie het liever niet hier, zeker niet naar aanleiding van dit topic.
|
Citaat:
je neemt gewoon de windows file en zet een ander gecodeerd pass in die file... Had WinXP ook niet een wachtwoord vergeten functie? Die naar je toe emailt met je pass ofzo? |
Bedankt allemaal, de administrator paswoord is ook niet bekend. Dus ik ga hem gewoon formateren.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22. |