![]() |
[mp3-speler] WMA > MP3
hallo allemaal!
ik zit hier met een vraagje, namelijk: ik ben van plan een mp3-speler te kopen. Kan ik vanaf een CD muziek op mijn PC zetten en vanaf mij PC naar de MP3-speler? of moet ik iets omzetten? ik hoorde iets van een WMA bestand ofzo, maar dat weet ik ook niet precies... hopelijk kunnen jullie me helpen! :D |
je moet rippen met een progje. WAV is veel te groot dus neem je mp3 of wma, wma is kleiner :)
|
WMA is niet per definitie kleiner volgens mij. WMA wordt ook niet door alle MP3 spelers ondersteund, maar je kan van een CD eenvoudig MP3 maken zonder tussenkomst van iets wat met WMA te maken heeft. ;)
Nog leuker is 't als je MP3 speler ook OGG files ondersteunt. Die zijn nog veel kleiner dan MP3 van een vergelijkbare kwaliteit. |
Ik zou voor mp3 gaan omdat dat het meest gangbare formaat is...
|
Citaat:
Als je mp3'tjes met 64 kilobit/s doet worden ze klein, maar is de kwaliteit is niet echt goed. Vanaf 128 kb/s hoor je (ik iig ^^) geen duidelijk verschil. |
192 is het gebruikelijke voor mp3, dan heb je aardige kwaliteit.
Voor het rippen kun je bijvoorbeeld DB Power AMP gebruiken, tis een betaal programma, maja. Dan moet je maar ff zoeken naar een "Backup" versie ervan. |
ik gebruik altijd zo'n programma van creative wat ik bij mn geluidskaart heb gekregen om te rippen
|
Voor het rippen van cd's zo ik eac + lame gebruiken
|
Citaat:
www.exactaudiocopy.de www.ping.be/satcp |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30. |