![]() |
legionella
bij mij in het zwembad is legionella ondekt, heb er vorige week nog gezwommen. Ik heb best wel vaak hoofdpijn, weet iemand de symptonen van deze ziekte?
|
De tijd tussen de besmetting en het optreden van de eerste ziekteverschijnselen (de incubatietijd) is circa twee tot tien dagen. De ziekte begint met een snel opkomende hoofdpijn, spierpijn en een ziek gevoel, gevolgd door longontsteking met koorts boven 39 graden Celsius. De patiënt hoest en is soms kortademig. Een deel van de patiënten heeft last van braken en diarree. De ziekte kan zeer ernstige gevolgen hebben, maar is door directe toediening van de juiste antibiotica goed te behandelen
Gedurende twee tot vijf dagen ondervindt men lichte griepachtige verschijnselen zoals: koorts, hoofdpijn, spierpijn en hoesten. Onderscheid met andere vormen van griep is eigenlijk niet te maken. De ziekte is in deze lichte vorm niet gevaarlijk, de klachten kunnen zonder behandeling overgaan. |
mss heb ik wel een lichte vorm ofzo, ik heb een redelijke weerstand dus ontwikkeld het zich denk ik niet verder.
Ik kijk het nog wel ff aan. |
Oh-oh. :D
Stuur je een overlijdensberichtje? Offtopic: Sorry, dat was flauw. Jij loopt niet zoveel risico. Als je het al hebt wordt het hoogstwaarschijnlijk niet meer dan gewoon een longontsteking die na een paar dagen voorbij is. Beste is even naar de huisarts te gaan! |
Citaat:
maja ik heb nu geen last meer, mn moeder nog wel. het is gewoon beetje vaag. legionella wordt geconstateerd veel mensen die er zijn geweest hebben klachten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35. |