![]() |
[beeld] PC naar TV
Hey ik wil graag films kijken op de tv, die ik afspeel op de computer. Beeld en Geluid, maar geluid kan nog van computer komen, eerst maar eens beeld zie ik daarna wel verder. Ik heb dus een tv-out(gang :P) en vandaar trok ik een lijn naar de televisie-scart. Op het moment dat ik de stekker erin deed, ging de televisie uit. Hij stond dan op stand-by, geen beeld, maar hij vloog helemaal uit. ook niet meer op stand-by.
Ik weet niet hoe ik dit moet voorkomen, en gewoon dat beeld naar de tv kan sturen. Iemand enig id??? Bij voorbaat dank |
je moet even goede instellingen maken op je pc dat het beeld wat die naar de tv stuurt goed aankomt. Als je bv je pc hebt in gesteld op 90 Hz (of whatever) komt die niet goed overeen met de tv (waarschijnlijk 50 Hz).
Dan zou die et eignelijk wel moeten doen. |
Citaat:
|
dat kan ik gewoon doen bij instellingen van mn bureaublad?? TVout instelling is hetzelfde als mn gewone beeldscherm instellingen?
*Edit En moet dat persé 640x480 zijn? |
Citaat:
http://picserver.student.utwente.nl/.../P81BF71O3M2B/ Scherm 1 is gewoon mijn PC monitor op 1024*768, en scherm 2 is mijn TV, die ik nu heb ingesteld op 800*600. De TV hoeft dus niet persé 640*480, maar om te kijken of het lukt is dat wel een goede res om te beginnen. Ik kan mijn TV ook wel op 1024*768 doen, maar dan is het beeld behoorlijk wazig, vandaar dat ik 800*600 heb. 640*480 kan je het best gewoon mee beginnen :) |
zo iets krijg ik dus ook wel, maar hij wil hem alleen outputten op 60 hz volgens de standaard,.. kan dit nog verholpen worden?
|
ik heb eigenlijk nergens ingesteld op hoeveel Hz die output :)
gewoon stekkertjes aangesloten, en op "Het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor" geklikt, <toepassen> en ik had beeld :) |
Ik heb het zo gedaan: bij dat plaatje hierboven (paar posts terug) op geavanceerd geklikt, maar ik heb het met een S-video kabel gedaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36. |