![]() |
in het licht van de maan
in het licht van de maan
dansen de de sterren aan de hemel twinkelen hun licht door het donker heen berijkt het onze aarde beschijnt de gedaanten die de mensen hebben en verlicht hun gedachten |
Een hele vooruitgang vergeleken met die vorige (y) . Alleen is het bereiken in plaats van berijken. Leuk klein gedichtje. Enige wat ik jammer vind is dat het einde niet rijmt, dat had er zo leuk bij gepast. Maar ik heb daar niet echt suggesties voor.
|
keej thanks, ik heb er nu langer over nagedacht en geprobeerd het taalgebruik mooier te maken. Maar ik blijft oefenen:D
|
in het licht van de maan
dansen de de sterren aan de hemel twinkelen hun licht door het donker heen bereikt het onze aarde beschijnt de gedaanten die de mensen hebben en verlicht hun gedachten waarmee ze volbrachten elkaar lief te hebben in het licht van de maan ik heb hem iets verandert, mss is dit beter? |
waar gaat het over?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
op zich vind ik de herhaling van het begin leuk aan het einde, maar ik heb niet het gevoel dat het iets afsluit, misschien kan je nog iets doen met interpunctie:)
|
Citaat:
'die de mensen hebben' Gedachten/volbrachten vind ik een leuke volrijm, en de herhaling in de slotzin is ook sterk; hiermee vind ik de tweede versie zeker de best (y)! |
in het licht van de maan
dansen de de sterren aan de hemel twinkelt hun licht door het donker heen dan bereikt het onze aarde beschijnt de gedaanten van de mensen verlicht hun gedachten waarmee ze volbrachten elkaar lief te hebben in het licht van de maan zo een paar witregels ertussen, maar wat is interpunctie eigenlijk? Ik kan er nergens iets over vinden. |
Ik vind de witregels precies goed zo, ook is het sterk dat de laatste zin op zichzelf staat! Interpunctie is het gebruik van leestekens: punten, komma's... :).
|
Citaat:
in het licht van de maan dansen de de sterren aan de hemel, twinkelt hun licht door het donker heen. dan bereikt het onze aarde beschijnt de gedaanten, van de mensen verlicht hun gedachten, waarmee ze volbrachten elkaar lief te hebben. in het licht van de maan. zow.... nou is ie niet geweldig :) |
In het licht van de maan,
Daar in het grote niets, Voel ik mij weer klein, Onschuldig ogend..... ------ Blabla rietietoe Mmm ik ben meer een zonnemens :D Van sterren kijken voel ik me altijd zo klein! Maaruh indrukwekkende start met je schrijfseltjes, ik zal ook weer eens wat gaan verzinnen.... :) Tataa! |
Als ik de eerste en de laatste lees
dan is ie flink verbeterd ja! Ga zo door (y) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39. |