![]() |
maximale snelheid paard
Hoi
misschien een rare vraag maar wat is ong de maximale snelheid van een paard? Ik weet dat het wel wat verschilt per paard maar zou graag het gemiddelde weten. liefs, |
Haha, verschilt idd per paard en afstand. Een Quarter Horse is nog altijd ongeslagen in snelheid op de kwart mijl, een volbloed op lange afstand... Maar echte gemiddelden kan ik je niet geven.
|
ik kon 50 km/h met mijn vorige pony... mijn pa reed er naast met de auto :D
|
Als het goed is gaan de echte "renpaarden" op de track al gouw 70 tot 75 km hard, dat monster van mij ging met gemak de scooter van een vriendin voorbij (reed zo'n 55km)... ze kon me niet bijhouden! Gaaf altijd, scheuren met je paard, en dan het liefst zonder zadel! :D
|
Hahaha bedankt voor de antwoorden.
Ik had gisteren namelijk een discussie met mn vader en die zei dat een paard never nooit een scooter kon bijhouden en anders wel heel erg kort... Damn eigenwijze vaders ook.. |
Wil je kijken of je beter met een scooter of paard naar school kunt?
|
Ik ben wel beniewd naar de maximale toegestane snelheid van een paard.. Kan iemand mij dat vertellen.
|
Citaat:
|
30 geloof ik.
Daarboven wordt je van de weg gehaald. (Tja, de vraag is een béétje onduidelijk zo. :p) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hahaha dan moet je op de rollerbank met je paard :D
|
Citaat:
zie het al voor mij *trap* doet Lisa, ze vindt het maar onzin. mjuh Lisa is een eigenwijs paard dat beledigt is als je een zweep gebruikt:D |
Citaat:
op een rollenbank testen ze het vermogen. En ik kan je zo domweg uit mijn hoofd vertellen dat een paard 1 PK bezit. :D |
Citaat:
|
Citaat:
Als ik 1 pk zie, dan zie ik een paard met 4 |
Trouwens
Hoeveel kilo is een paard ongeveer?? |
ja dat is helemaal zo iets.........je heb shetjes van 72 cm en paarden van 180 cm :s maar grote paarden zijn heeeeeeeeel zwaar, En ik kan het weten want ik heb eronder gelegen. :s
|
Een shetje zal iets van 100 kilo wegen, misschien wel iets meer... Maar een groot paard kan toch snel 600 kg wegen :|
|
Citaat:
Heb een koprol gemaakt met mn paard en ze kwam op mijn rug/bekken terecht.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23. |