![]() |
nieuwe computer
het zit zo....ik kan een nieuwe pc in elkaar laten zetten..via me pa zijn overuren, hiervoor is een budget van FL 5000,-- (€2268.90) alleen nu is mijn vraag, kan je hiervoor een leuk systeem inelkaar laten zetten, en wat kan ik dan zoal verwachten
|
:eek:Tering hee, hoezo een budget. Ja daar kan je best wat voor in elkaar zetten, daar kan je wel twee goede systemen voor in elkaar zetten.
|
Da's gewoon pc-privé hoor. Ik geloof dat de helft ofzo zelfs van je brutosalaris wordt betaalt (door de overheid dus). Dat was tenminste zo bij ons.
Maar nou effe ontopic. Wat wil je ermee gaan doen? Zware games, foto/videobewerking, internetten, tekstverwerken, DVD's kijken, branden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Maar dan nog is van 2200 Euro gewoon een hele snelle Pc te bouwen, dat moet zo'n groot probleem nog niet zijn lijkt me. |
Das niet moeilijk!
|
Citaat:
|
Waar haal ik dan mijn Pentium 4 1,7 GHz, 512 MB DDR RAM, GeForce4 Ti4400, 40 GB HD en de benodigde detailspulstjes zoals ventilators, muisje en dergelijke voor 1300 euro vandaan?
|
Citaat:
|
Okee, die had ik dan nog te staan.. maar toch...
|
Citaat:
Echter is dat wel goedkoop inderdaad, en bewijst het dat je voor 2200 Euro een heel eind moet kunnen komen. |
Citaat:
Moet lukken toch. Toch maar die GeForce4 Ti4600 erin? :p |
Citaat:
|
vorig jaar had mijn pa ook zoiets, maar dan maar 3500 gulden. we hebben toen geen monitor gekocht (hadden nog een 17" en meerdere 15"'en staan (15" waren afdankers van zijn werk))
heb toen een amd 1100 mhz met 256 sdram en geforce 2 mx;SB live player;20 gig 7200 RPM;optische muis;plextor brander 12/10/32 (incl. burnproof);en 52x cdrom LG; en natuurlijk een modem 56 k (nu kabel), dus ii denk dat je voor 5000 wel een mooi pctje ken kopen. monitor meegerekend heb je dan 100 gulden meer te besteden dan wij |
Citaat:
|
Moeilijk hè, lezen. Ik zeg alleen maar dat als ie heavy games wil spelen, hij beter 1 systeem kan kopen.
Maar we weten nog steeds niet wat-ie wil en dit is alleen maar off-topic geleuter. |
wat je ook koopt, als er maar een Athlon XP in zit en een Gf4 Ti, is makkelijk te veroorloven met dat budget
Hdd min. 80Gb Seagate Barracuda 4, IBM 120GXP of Maxtor D740X.. alledrie retesnel, stil en betrouwbaar. |
Citaat:
-de postbode- |
Citaat:
zelf zou ik voor een Maxtor DX740 gaan :) |
Citaat:
en over de performance ben ik ook goed te spreken :) |
even voor de duidelijkheid....
De pc wordt van me pa en ma, deze gaat naar boven |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus eentje die wat hogere refreshrates heeft, wat hogere resoluties aankan en bij voorkeur een 19'' monitor. |
Citaat:
Heb je toch een vette monitor vind ik :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
iiyama is de beste!!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
trouwens kevin gerritsen..gewoon een werkpc voor pa en ma? pff... hoe kan je dan 5000 gulden uitgeven :D hehe... mag jij hem ook gebruiken of niet? of koop er een Ti4600 of 4400 bij... en wissel die dan met de 'oude' kaart uit de 'oude' pc...(die pc die jij dus krijgt).. want dat merken ze toch niet (geloof mij hehehe) of laat ze gewoon een compaq presario ofzo kopen (als die nog bestaan :))... hebben ze tenminste geen gezeik.. of zo'n imac... of of je stuurt de heeflt naar mij en dan stuur ik het weer door naar een goed doel ofzo... :) |
GEEEEEEN COMPAQ. CompaQ computers zuigen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
die heb ik zelf helaas niet, mijn vader wel :( |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56. |