![]() |
Wat vinden jullie van Neue Kontakte voor Duits?
Wij hebben voor duits het boek Neue Kontakte en ik vond het echt een k*t boek. (n)
Bijvoorbeeld: -bij grammatica blokken staat er niet bij hoe dat onderwerp heet. -De lernliste is super on overzichtelijk. je ziet woorden snel over het hoofd. -bij werkwoorden hoef je volgens het boek in de 2e klas de ihr-vorm niet te leren. Dat slaat toch nergens op? je moet toch al een heel werkwoord leren, dan kan die ihr-vrom er toch ook wel bij? Anders mag je lekker in de 3e nog eens van alle werkwoorden die ene vorm er bij leren. Zo zijn er nog een heleboel dingen die ik super slecht aan dit boek vind. Wie heeft dit boek ook en wat vind je er van? |
vreselijk slecht boek, die woordenlijsten achterin slaan nergens op. De opbouw is slecht, de theorie wordt te weinig uitgelegd. het werkboek is veel te groot om mee te slepen, en het tweede jaar staan er geen plaatjes meer in :mad:
niets dus. (n) |
Heb het van de 3e tot en met de 6e gehad en heb het zelden gebruikt. Alleen het grammatica overzicht uit het werkboek is handig, maar meer staat er niet in.
In de 4e moesten we ook lernlistes maken en leren. Wat een makkelijke woordjes :D |
k*t boek. Die woordenlijst is zo onoverzichtelijk. Met die tekentjes hoe je dat moet leren. :| Die grammatica is echt stom en er staan vet veel fouten in. :p
En in de 2e was dat boek dicht :eek: , in de 3e ietsje-pietje dunner. :( Ik hoop niet dat ik dit boek volgend jaar in de 4e krijg bij Duits 1 of wel? :( |
baggerboek, die woordenlijsten waren echt dramatisch slecht. Grammatica-stukjes waren ook niet echt duidelijk en vrij ongeorganiseerd opgebouwd.
|
Vond het ook nooit zo'n topboek. Imo vrij oppervlakkig, wat het moeilijker maakt om zo'n taal te begrijpen. Gelukkig was ik wel goed in Duits dus heb ik daar minder de gevolgen van ondervonden. Ik vond btw wel 'Flämchen' erg irritant. (Corrigeer me als ik de naam fout heb.) Dat mannetje wat altijd in de kantlijn van het boek stond. :) Al weet ik niet of dat nog steeds zo is...
|
Wat ik van Neue Kont-Akte (aldus een klasgenoot) vindt..
Ikzelf dacht dat er niet veel slechtere boeken dan deze konden bestaan, zoals ook al eerder gezegd. Slechte grammatica en allemaal heel onoverzichtelijk. Maar het tegendeel is bewezen...nu hebben we Spitze (ofzo iets), en dat is me toch een waardeloos boek!!! Nog 100x erger dan dat Neue Kontakte..Maar ja...je moet roeien met de riemen die je hebt.. |
Ik had dat vorig jaar ook, ik was heel goed in Duits dus ik hoefde eigenlijk nooit echt te leren, maar voor een PW ofzo zijn die woordenblokken enzo wel superlastig, omdat je steeds moet kijken of het nou om een verteling, een synoniem of een tegenovergesteld woord gaat. de opdrachtjes erin zijn ook super dom. Ik stond aan het eind van het jaar een 9 en heb het laten vallen omdat ik de boeken inderdaad super dom vind, ik het toch al snap en Frans dus meer een uitdaging is hoewel ik daar ook redelijk goed in ben en omdat Frans natuurlijk een veel moeiere taal is he!
|
Citaat:
|
Niet geweldig.
Alleen dat "Ich wasr so gerne millionair" blijft me eeuwig bij :D (y) |
Teringboek. Ik heb 't ook gehad in 2 HAVO en 3 HAVO, en ben het eens met bovenstaande kritieken: oppervlakkig boek, slechte uitleg en dat vlammetje was inderdaad superirritant. (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
(ik ga dit zoeken op kazaa :cool: ) |
die woordenlijsten moesten wij leren :s... voor een cijfer.. Ach ik weet eigenlijk niets meer van dat boek, de laatste keer dat ik er in heb gekeken is anderhalf jaar geleden :o
ik heb het boek volgens mij gehad in 4 en 5 vwo, daarvoor hadden we "aufzug" (voor de kenners: met regina in haar onhippe kleren) |
Ow dat is dat boek met een werkboek met de afmetingen van een telefoonboek! Ja, dat heb ik ook gehad, in de tweede en derde. Vooral dat werkboek stond me tegen, met dat goedkope papier. De helft van de klas had het werkboek uit elkaar gesloopt per hoofdstuk, maar dat mocht niet dus moesten we het helemaal weer in elkaar gaan plakken!! :rolleyes:
|
Ik heb in de 2e en 3e met dit boek gewerkt. In de 2e gaat het nog wel omdat je dan nog niet zoveel te maken krijgt met grammatica en vooral lekker gemaakt moet worden voor het vak Duits en dat lukt wel met dat boek dan maar in de 3e is het wel vervelend met die grammatica en die woordjes ja.
|
Citaat:
|
Mwjah, ik had het ook, maar ik heb me er niet zo aan geërgerd eigenlijk.. van lernlistes weet ik niks, maar het is behoorlijk lang geleden, vielleicht had ik een andere versie of zo, of namen de docenten het niet zo letterlijk. En ach, ik moest al zoveel woordjes stampen dat me niet eens is opgevallen of het overzichtelijk is of niet. :o
|
Ik heb er de 2e t/m de 6e mee moeten doen :(
waardeloos boek ja... |
Jah van de 1e tot de 3e ook ghad... Weet er eig ni meer zoveel van, we deden gwoon wat we moesten doen vd leraar en dan wast wel goed. in 4vwo hebben we andere boeken gekregen, was wel iets beter. Glukkig heb ik geen du meer... :d
|
schlegt (n)
|
Ik heb me ook dood geergerd aan dat boek. Super irritante plaatjes en opdrachten. Vooral die Flamchen idd. En die geluidsbandjes, die gasten daarop klonken net alsof ze een braadworst in hun kont hadden. Ik zit nu in 4 VWO en we hebben gelukkig alleen nog maar een boek met teksten en zonder Flamchen.
|
ik heb t boek en n slechte leraar
dubbel pech ze mogen het wel eens vernieuwe komt uit het jaar 0 |
waardeloos boek.
Ik maak die opdrachten sowieso nooit.. zijn echt onzinnig. Je hebt meer aan gewoon teksten lezen en oefentoetsen maken. |
ik vind da boek echt k**. het slaat nergens op en je leerd er niks van. ene..mn beste vriendin is duits en die haalt de fouten er gewoon uit, uit het boek!!!!!!!!
|
Citaat:
|
Ik vond het ook een rotboek.
Ik had een rotboek en geen leraar (overspannen en lerarentekort, dan krijg je dat) of ik had iemand die ooit op mijn school had gezeten en die toen goed was in Duits. Nou zeg ik je, wat heb je daaraan. Dat mens kon niet uitleggen. We hadden in 4 en dit jaar in 5 HAVO ook een boek, maar daar hebben we alleen vorig mee gewerkt. Was met in het werkboek met 'Du und' was het enigste wat we maakten en de woordenlijsten achterin moetsen we leren. Maar ja, luistervaardigheid en spreekvaardigheid kun je niet uit een boek leren, dus verder hebben we het nooit gebruikt. |
Citaat:
|
ik vond het een klote boek ik had het werkboek in 2e gesneden zodat het minder zwaar was om mee te nemen... ik heb het duits maar 1 jaar gehad maar het was wel een ruk boek...
|
Ik heb het boek ook gehad.... nooit een voldoende gehad voor een proefwerk/repetitie.
|
:mad: :mad: Ik vind het egt wel een goede boek ik krijg altijd voldoendes ervoor dus jullie hoeven niet zo te lullen!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :nono: :nono:
|
Citaat:
Ontopic: ik heb neue kontakte ook gehad en behalve de afmetingen vond ik het niet zo'n verschrikking eigenlijk. Maar we hadden allemaal rare werkboeken, zoals Chouette voor Frans enzo.... |
Wo bleibt der Käse, Käse, Käse
bleibt der Käse, Käse, Käse bleibt der Käse, Käse, Käse bleibt der Wurst 8) Verder is het een kutboek (n) |
wir haben hunger hunger hunger haben hunger hunger hunger
eten snecken snecken snecken :p ofzo |
Ik heb het nu. Zelfs de leraar vindt het slecht, ze gaan volgend jaar ander boek doen
|
Citaat:
haben Hunger, Hunger, Hunger, haben Hunger, Hunger, Hunger, haben Durst. Wo bleibt der Käse, Käse, Käse , bleibt der Käse, Käse, Käse, bleibt der Käse, Käse, Käse, bleibt der Wurst Wenn wir nichts kriegen, kriegen, kriegen, fang'n wir Fliegen, Fliegen, Fliegen, fang'n wir Fliegen, Fliegen, Fliegen, an der Wand. Wenn die nicht schmecken, schmecken, schmecken, fang'n wir Schnecken, Schnecken, Schnecken, fang'n wir Schnecken, Schnecken, Schnecken, mit der Hand :o |
Citaat:
dat is m'n favoriete stukje |
aaaargh wat een kutboek!! idd dat werkboek! die bladzijdes waren nog is superdik ook dus sloeg echt nergens op. ik snap niet dat school dat als methode heeft aangenomen. vorig jaar en dit jaar had ik trouwens een ander boek, Regenbogen. vorige maand ofzo heb ik het afgesloten.. pfewww... met een 6,5 :D
|
Citaat:
|
Ik zit nu in de 5e met dit boek, het is redelijk simpel, en de grammatica is nogal onoverzichtelijk...
|
he dat boek herken ik, dat was kut
|
Irritant boek.
Ik heb het boek vanaf de 2e gehad en zit nu in de 4e (heb het nog steeds). Superrirritant en de opdrachten die erin staan (ik doe nu H4 du1: spreken en luisteren) doen we bijna nooit zoals die in het boek staan. :| :s |
hey ik zit nou in het 3e jaar van het vmbo en heb dat boek ook, k vind het echt een ontzettend kutboek en als er bijvoorbeeld grammatica instaat, staat er niet bij wat voor grammatica het is en het staat er ook niet echt duidelijk in. ik vind ook dat het werkboek niet altijd goed aansluit op het hoofdboek en die woordenlijsten die je uit je hoofd moet leren omdat ze niet op alfabetische volgorde staan. dus je kan ook niet echt makkelijk woorden opzoeken als je ze nodig hebt voor opdrachten ofzo te maken. dus k vind het gewoon een kutboek!!!
|
Citaat:
ofzo. |
Citaat:
|
Dat boek had het jaar boven ons. Nadat het was omgedoopt in Sneue Kontakte kregen we wat anders. Weet even niet meer hoe het heet. Het was iets met een vriendengroep in Bochum, met de vrienden Bettina, Oliver, en nog een paar van die foute mensen. (Herbert Grönemeyer!!) Nu hebben we Na Klar.
|
Citaat:
|
Ik heb de nieuwe methode van neue kontakte (heel dunne boeken) en die bevalt me wel, alleen er is geen samenvatting van alle grammatica, die moet je zelf schrijven :S
|
Citaat:
|
Een heel dik irritant werkboek. Ze hadden dat werkboek van hetzelfde materiaal moeten maken als het werkboek van Grande Lignes (ofzoiets, van Frans, ook van wolters northoff of weet ik hoe je het spelt). Dat was een stuk beter.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57. |