![]() |
Hypocriet: 7085 mensen gedood door aanslagen sinds 11 september.
7085 mensen gedood door aanslagen 17-04-2004
Wereldwijd zijn sinds de aanslagen van 11 september 2001 tenminste 7085 mensen gedood en 10132 gewond geraakt bij 393 aanslagen van moslimextremisten. Dat blijkt zaterdag uit een inventarisatie van NRC Handelsblad. De meeste aanslagen vonden plaats in Algerije, Israël, Irak, Afghanistan en Kashmir. Van de slachtoffers is de grootste groep, net als de daders, moslim. Over de daders en de opdrachtgevers betstaat minder duidelijkheid, en nog minder over hun eventuele masterplan. De populairste terreurmethoden zijn de zelfmoordaanslag (120 keer), de gewapende aanval (101 keer) en de bomaanslag (58 keer). Sinds januari van dit jaar is het aantal aanslagen per maand enorm gestegen. Dat is vooral te wijten aan de toegenomen onrust in Irak. _______________________________________________ Ik zat zo natedenken toen ik dit verslag leesde en ik ben tot mijn conclusie gekomen dat het wel een beetje erg hypocriet is waarom dit zoveel media aandacht krijgt?, terwijl aan ziektes (denk aan AIDS) en hongersnood in de derde wereldlanden zijn er al miljoenen mensen overleden sinds 11 september en daar geeft de media nauwelijks aandacht aan, daar verbleken deze aanslagen bij. Maarja geweld en oorlog brengen nou eenmaal meer kijkcijfers enzo brengt het meer geld in het laatje, dat zal het wel wezen. Soms lijkt het alsof de VS om verzet vraagt zodat ze de wapenindustrie mooi kunnen laten draaien en veel dollars kunnen verdienen wat gunstig is voor de amerikaanse economie en vergeet niet de olie industrie! en economische belangen, wil ik wel geloven dat aanslagen toenemen. :rolleyes: |
Malaria eist nog meer slachtoffers, geloof ik.
[irony-mode on] Maar da's geen eigen belang he. Wat hebben wij nu met die Mozambiquanen te doen? Niks toch? [/irony-mode off] |
het gaat neit om eht aantal doden amar de manier waarop
terrorisme heeft gemiddeld 500 - 1000 doden perjaar wereldwijd daar zit het sinds 11 september boven amar neit eens zo veel het komt gewoon omdat 10 000 auto ongelukken minder indruk maken dan 1 grote explosie |
Ach ja, gemiddeld eist het verkeer in België per jaar al zoveel levens. En hoeveel Iraqis hebben de Amerikanen gedood sinds het einde van de oorlog? Ik bedoel maar.
Niet dat het goed te praten valt, uiteraard. Maar waar conflicten zijn, vallen doden. |
Misschien ga je zelf selectief te werk en lees je alleen over aanslagen e.d. omdat je dat wilt lezen. Aan ziektes enzo wordt echt wel aandacht gegeven.
|
Door een ziekte sterven is wel wat anders dan iemand die uit kwaadaardigheid onschuldige burgers uitmoordt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is wel een ontzettend hoog getal, meer dan 7000 doden. Denk dat we het beter daarover kunnen hebben dan over een zogenaamde hypocriete houding van de media. Natuurlijk is het veel erger als iemand dood gaat door een aanslag dan door een ziekte of iets dergelijks. |
Citaat:
|
Dat is minder dan het aantal mensen dat in een dag omkomt tgv aids(y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[ziet het licht modus] en als we nou aan het communisme gaan is iedereen gelijk, blij & gelukkig, dus waar wachten we op? :o [/ziet het licht modus]
|
het halve forum is communistisch :rolleyes: ideologische mensen zijn net zo erg als fundamentalisten.
|
Wie is hier een commie, en zoja, wat de fuck heeft dat met dit topic te maken?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Onzin, er wordt veel meer geld besteed aan het ontwikkelen van medicijnen dan WMD's.
|
TERRORISME TERRORISTEN AL-QAIDA MOSLIMWERELD SLECHT AXIS OF EVIL WEAPONS OF MASSDESTRUCTION SADDAM HUSSEIN
WAR ON TERROR 9/11 COALITION INNOCENT CIVILIANS OSAMA BIN LADEN TERRORISME TERRORISTEN AL-QAIDA MOSLIMWERELD SLECHT AXIS OF EVIL WEAPONS OF MASSDESTRUCTION SADDAM HUSSEIN WAR ON TERROR 9/11 COALITION INNOCENT CIVILIANS OSAMA BIN LADEN TERRORISME TERRORISTEN AL-QAIDA MOSLIMWERELD SLECHT AXIS OF EVIL WEAPONS OF MASSDESTRUCTION SADDAM HUSSEIN WAR ON TERROR 9/11 COALITION INNOCENT CIVILIANS OSAMA BIN LADEN je wordt er fucking godverschijtziek van.. iig IK wel... en het MOOIE van Terrorisme is het eigenlijk vaak voortkomt doordat de omstandigheden van mensen zo slecht zijn: hongersnood, armoede, ernstige ziekten, rampen, oneerlijkheid etcetera zijn allemaal voedingsbodem voor dit terrorisme. Maargoed: wie is er in godsnaam OOIT geinteresseerd geweest in de oorzaak van iets als je zoiets moois als Terrorisme hebt om over te lullen? uberhaupt zijn ons Kabinet, de USA, Israel, de westerse wereld en andere verachtelijke instanties niet geinteresseerd in oorzaken maar enkel in bestrijding van gevolgen... onze tijd komt nog wel, de tijd zal het leren. |
Citaat:
HAHAHAHAHAHAAH HAHAHAHAAHAH HAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAAH HAHAHAAHAHAHAHA hahahahahaha of maak je geen grapje? :eek: DUDE!!! weet jij hoeveel het Amerikaanse defensiebudget is?!?!?!?! DUDE!!! daar kan je fucking HEEEEL afrika mee van medicijnen voorzien!!! en OOK jou veronderstelling klopt niet. WMD-research wereldwijd is hoger dan pharmaceutisch onderzoek. |
Citaat:
Aan Research, Development, Test, and Evaluation wordt in 2004 zo'n 64 miljard dollar besteed (hoewel maar een fractie daarvan aan WMD's) en aan de National Institutes of Health, waar medicijnen worden ontwikkeld zo'n 28 miljard dollar. Maar als we het over private pharmaceutical research hebben: de Pharmaceutical Research and Manufacturers of America heeft in 2003 33 miljard uitgegeven aan R&D. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar een relatief klein deel van dat bedrag wordt dus besteed aan het ontwikkelen van wapens, laat staan WMD's. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat dacht je van massale hongersnoden? Wist je dat die allemaal man-made zijn? Het vernietigen van de oogsten is een populair oorlogsmiddel om hele volkeren uit te roeien en op de knieen te dwingen. Goedkoper en sneller en minder stigmatiserend voor de daders dan kogels en kapmessen. Dat is pas moord op grote schaal.
(Soedan, Somalie, Ethiopie, Eritrea...) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kennelijk staat er niemand bij stil dat kernwapens de afgelopen 50 jaar meer levens hebben gered dan alle medicijnen bij elkaar, maar dat terzijde.
De bewering dat de onevenredige aandachtsverdeling tussen terroristenslachtoffers enerzijds en aidsslachtoffers anderzijds hypocriet is is natuurlijk onzinnig, daar zoals gezegd er een substantieel verschil bestaat tussen oorzaak enerzijds en oorzaak anderzijds. |
Wat wij nodig hebben is een variant van de Spaanse Griep, maar dan 20 keer zo sterk en die zo selectief is dat die al die hypocriete mensen met een bord voor de kop uitroeit.
Er gaan in verhouding weinig mensen dood aan terrorisme, en daar kunnen die slachtoffers over het algemeen weinig aan doen. Er gaan in verhouding veel mensen dood aan ziektes, en daar kunnen die slachtoffers over het algemeen weinig aan doen. Stop whining... Het leven is hard en oneerlijk. Wen eraan. Wees blij dat je in het veilige, domme en incompetente Nederland en/of België woont... |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zei ik toch? Voordeel: Veilig Nadeel: (en dan vooral Nederland, over België kan ik niet helemaal spreken, maar er zal vast weinig verschil zijn) Het land wordt geleid door een incompetente en domme regering. En dan te bedenken dat het een recht is dat de grootste malloten politicus kunnen worden... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12. |