![]() |
[klei beeld] Olifant
http://img52.photobucket.com/albums/...M/olifant4.jpg
http://img52.photobucket.com/albums/...M/olifant3.jpg http://img52.photobucket.com/albums/...M/olifant2.jpg http://img52.photobucket.com/albums/...M/Olifant1.jpg Gemaakt in drie kwartier ongeveer. 't Is allemaal nog erg nieuw voor me, dit is het tweede beeld dat ik ooit heb gemaakt van klei. Ben er best wel een beetje trots op. :o Sowieso tweede beeld'houw'werk ooit. Hij is iets van 10 cm hoog dacht ik. Bij de onderste drie foto's kan je de vensterbank zien, met gewone standaardtegeltjes, dus daar kan je 't een beetje mee vergelijken voor de grootte. Het is trouwens behoorlijke grove charmottenklei, rivierklei dus. Ik ga 'm misschien nog verven en wat verder bewerken. Wat meer rimpels en krasjes aanbrengen, ook al zal dat erg lastig gaan nu de klei al droog is. Ben nu bezig met een kop van een panter, als die af is, zal ik daar misschien ook wel wat foto's van maken. Opbouwende kritiek ZEER gewenst. :) En de oren ontbreken omdat ik die stomweg was vergeten. Toen ik eraan dacht was de klei al te droog. |
Citaat:
maar verder wel erg mooi gemaakt hoor!!! (y) |
hij is nog best wel mooi ook :p
|
De oren vergeten.. *grinnikt* Dat zou nou écht iets voor mij zijn :D
Maarre, mooi beeldje! Ziet er goed uit voor een 2e werk, die gedetailleerde rimpels zien er op de een of andere manier heel mooi uit.. (Y) |
ben je de oren vergeten? :D :rolleyes: :bloos:
|
hahahaha die oren vergeten viel me niet eens op in het begin!
lol.. maar het is superstoer, en dat in een klein uurtje is erg knap! |
Citaat:
|
je vergeet de oren, dombo! ok zeer flauw
hij is wel cool iig |
misschien is zonder oren ook wel beter :)
|
Erg koel. De bovenste foto is misschien nog wel het imposantst, vanwege de (vanuit deze hoek) woeste blik van de olifant. In dat shot mis je de oren totaal niet, eigenlijk.
De slagtanden hadden trouwens wel iets langer gemogen. |
Ik vind het een mooi beeldje. Het was me in de eerste instantie niet eens opgevallen dat er geen oren aan zitten! :bloos:
|
Ik vind hem erg mooi. Het viel me wel meteen op dat er geen oren aanzitten. Jammer, maar hij is toch mooi.
Ik zou oppassen met hem verder te bewerken. Ik vind juist die klei zo mooi. Met verven moet je oppassen, je kan hem er wel mee verpesten als je het niet goed doet. |
Citaat:
Citaat:
verder zeer mooi (y) |
best wel treffend, zeker met een paar oren (y)
|
ja jammer van die oren. Weetje? In eerste instantie dacht ik dat dat beeld ongeveer een meter groot was ofzo :bloos:
|
errug vet!
idd, dat de oren missen valt niet op in eerste instantie |
als je er niet bij had gezegt dat de oren missen, had ik ze niet eens gemist.
|
Citaat:
|
Bulten ed in het voorhoofd zijn mooi realistisch gedaan.
|
het heeft echt die olifanten huid uitstraling.
De oren, je mist ze eigenlijk niet! Pas toen ik het commentaar las merkte ik dat ze er niet waren :D |
ik vind em mooi
mooie huid idd :P |
Bedankt iedereen voor de reacties. :)
N00dles: ' De slagtanden had ik ook langer willen doen, maar veel langer dan dit kon het gewoon niet. Ik weet nl. ook nog steeds niet of ik 'em ga bakken of niet, en zoja, dan had ik er niets in kunnen doen ter verstevigen. Tenminste, ik weet niet zo gauw iets wat ik had kunnen gebruiken dat de oven kan doorstaan zonder 'kleer'scheuren. En zoniet, dan blijft 't beeld sowieso wat kwetsbaar, en zouden die slagtanden helemaal binnen de kortste keren d'r afbreken. Ieke: Als ik 'em nog ga bakken, dan wordt het veel witter dan dit. Maar als ik 't zo laat, dan blijft de kleur zo misschien wel goed, maar blijft hij wel kwetsbaar. Maar ik ga 'em denk ik sowieso niet verven. Juist omdat de kleur nu zo natuurlijk overkomt. De panterkop heb ik intussen af, qua boetseren dan. Hij moet nog gebakken worden en daarna geverfd. Morgen hoop ik er een paar foto's van te maken en online te zetten. |
Citaat:
Bakken is iig wel verstandig vanwege de stevigheid. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10. |