![]() |
wat moetje doen om hieraan te ontsnappen..
een Turkse vriend van mij heeft dus een vriendin enso, hij houdt egt van haar..
maar nu.. komen zijn ouders ineens van "je moet trouwen met een meisje die we zeggen" en ze weten dus al een meisje en nu moet hij gaan trouwen met haar, maar hij houdt niet van haar.. uithuwelijken dus... wat moet hij doen, ik wil hem helpen.. |
damn dat zwaar sjit voor die maat van je. wat je er aan kan doen............ tja dunno
die ouders zullen altijd wel blijven willen dat ie met dat ene door hun uitgekozen meisje trouwd, maar dit is nederland dus ik vind dat ie het zelf moet bepalen. dus probeer die pa en ma om te praten en wijs te maken dat nl een vrij land is ik dat je hier iets aan heb, kheb hier geen verstand van |
wonen die ouders in Nederland? dan zou ik gewoon zeggen dat het zo niet werkt hier en dat ze maar lekker terug gaan naar turkije als ze hun kinderen uit gaan huwelijken terwijl die dat helemaal niet willen
|
Ik zou als ik jou was me niet teveel gaan bemoeien met hun familiezaakjes. Ik heb het gevoel dat die ouders dat echt niet op prijs zullen stellen.
Ik weet niet precies of je er echt wat tegen kan doen, iig zul jij niks bereiken als je aan zijn ouders probeert uit te leggen hoe het in Nederland zit. Die zullen echt niet denken oooh verrek dat meisje heeft gelijk. Je kunt ze niet zomaar overtuigen dat het niet hoort, hun zijn hiermee opgegroeid, ze weten niet beter. |
Mijn ervaring is dat als ouders dat menen, er weinig aan te doen is. Een goeie vriendin van mij is Marokkaanse en die had ook met een vergelijkbare situatie te maken. Ik weet niet of het bij Turken erg anders is, dat zou best kunnen. In elk geval zou ik me er niet direct mee bemoeien. Het klinkt misschien hard, maar als die ouders het écht van plan zijn, dan zullen ze echt niet door éen meisje dat hij kent hun ideeën veranderen.
|
Als hij nog geen 18 is kan hij naar de Kinderbescherming stappen. Uithuwelijken is in strijd met het Verdrag voor de Rechten van het Kind.(Child betrothal)
Als hij wel 18 is moet hij gewoon zijn poot stijf houden. Levert wel flinke ruzie op in de familie, maar ja, dat moet hij er dan maar voor over hebben. Heeft hij dat niet, dan zal het met die liefde ook wel meevallen. |
Citaat:
|
in islam is er niet iets als gedwongen huwelijk. laat die jongen maar gewoon met de koran naar zijn ouders gaan.
|
Citaat:
Dat wilde ik nou net ook juist zeggen !!MAar ja, er is ook toch wel angst om kritiek te leveren aan ouders in die cultuur...Hij kan het proberen.. |
Citaat:
|
Er is onenigheid binnen geloof, tussen geloven...
Allemaal gezeik om niks als je het mij vraagt. Je vriend kan hier zeer moeilijk aan ontsnappen, aangezien zijn ouders gelovig zijn is het beste om het gelovig aan te pakken en een andere interpretatie er op na te houden dit is denk ik het gemakkelijkst voor ze om te respecteren. |
nu gaat hij in de zomervakantie naar Turkije om dus tegen haar te zeggen dat hij het niet wilt en niet van haar houdt enso, dusse misschien lukt het ze samen..
|
Citaat:
|
Inderdaad een vervelende situatie waar ie in zit.
Het komt er echt op neer dat ie moet kiezen tussen z'n vriendin en z'n familie, zoals juno al zei. Da's nou niet echt een keuze waar wij 'm mee kunnen helpen denk ik. Is echt iets dat ie zelf moet uitzoeken... :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07. |