![]() |
windows veranderen
hallo!
ik heb een vraag, ik heb xp op mn computer, maar heb een spel die onder windwos 98 moet worden gespeeld, ik weet alleen niet hoe ik de 98 instellingen kan opstarten, ik weet wel dat het kan! groetjes |
-> Software & Multimedia
|
ik had het al gezien, sorry!
|
Maar wie zegt dat het percé in windows 98 modus worden gespeeld?
Maar wat dragonridder zei Citaat:
|
meestal werkt dit overigens niet
die oude games die eigenlijk in DOS gespeeld moeten worden, kun je het beste draaien met een 'DOS-emulator' |
Citaat:
|
Welk spel is het?
|
Ik heb even een vraagje die niet helemaal over hetzelfde onderwerp gaat, maar genoeg om niet een nieuw topic hoeven te maken.
Ik heb van een maat een aantal van die oude sierra games (police quest, Larry, King's Quest en Space Quest) gekregen. Ik heb Windows XP en ze draaien gewoon. Geen gedoe met compatibiliteit, gewoon klikken en spelen. Hij speelt ze voor zover ik weet wel in DOS af (of een imitatiedos, want voor zover ik weet heb ik DOS er niet los op staan) Het probleem is dat ik eigelijk erg slecht ben in dit soort adventures. Ik speelde ze vroeger altijd al met een walktrough erbij. Tja, om nu voor al die spellen walktroughs uit te printen kost een hoop inkt. Daarom is het handig om het spel in een klein venster te spelen. Ik heb nu al geprobeerd om in de eigenschappen iets aan te passen, maar dat helpt niet. Hij springt gewoon op groot scherm. Weet iemand een manier om dit boxed te spelen? Of moet ik dan gewoon dat Dosbox gebruiken? |
Je kunt ook UHS gebruiken, dat zijn bestanden die hints geven :)
Kun je niet alt-tabben met die spellen? |
Dat kan wel (of de Windowsknop), maar dat is zo irritant. Steeds zo snel te moeten switchen :).
Maar ik heb dat Dosbox al geprobeerd en het werkt wel fijn. Alleen doet Larry 1 helaas vaag, maar daar heb ik gelukkig een remake van :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26. |