![]() |
Hondenbeet
Ik ben gisteren bij een vriend geweest en ze hadden een hond. Ik kom binnen, die hond vliegt op mij af ( de hond is zo'n zwart,klein keffertje) en bijt me in m'n been. Eerst dacht k dat het niet veel zou zijn, het deed wel een beetje pijn maar ok, kdeed gewoon door.
Gisterenavond,terwijl k mij aan het omkleden was,zag k dat het toch wel doorgebeten was, ik heb nu een klein wondje,wat al dicht is. Het ziet errond blauw uit en het is een beetje opgezwollen maar het doet meer en meer pijn. Ik heb geen idee of ik naar dokter ofzo moet, ivm infecties ofzo Iemand ervaring mee? |
ik zou effe langs de arts gaan, gezien de toestand van je been zal 'ie waarschijnlijk idd doorgebeten hebben en heb je dus kans op tetanus en andere vervelende dingen. Die hond zelf moet misschien ok even gecontroleerd worden, het is niet bepaald normaal dat hij je meteen aanvliegt en meteen begint te bijten terwijl jij alleen de kamer binnenloopt.
|
Ik zou idd even langs de dokter gaan want met hondenbeten moet je uitkijken, het is eigenlijk beter om die zo lang mogelijk open te houden zodat het vuil eruit kan en omdat die van jou nu al dicht is lijkt het me slim als er een arts even naar kijkt. Ook kan je dan eventueel een nieuwe tetanusprik krijgen.
|
keffertjes zijn <33333 :)
|
Ga maar ff zo'n leuk tetanusprikje halen. :) Of iig er even je huisarts over raadplegen.
|
zou zelf ook zoiets hebben van ach laat maar...
maar beter toch ff naar laten kijken en een prik halen is misschien ff klote maar beter dan straks een ziekte krijgen door dat kreng! |
en je wilt echt geen tetanus krijgen... :s
|
Die prik stelt helemaal niks voor hoor! Heb m ook gehad nadat ik was gebeten door een hond. Was ook niet echt doorgebeten, ik had vooral een grote blauwe plek. Maar ben voor de zekerheid toch maar even naar de dokter gegaan. Je krijgt gewoon een prik in je arm, je voelt er nauwelijks wat van.
|
Pas wel goed op met volle maan :|
|
Pas wel goed op met volle maan? Jaaajaaa
|
Áls je bang bent voor de prik kan je beter even die vriend van je bellen om te vragen of z'n hond netjes alle inentingen gehad heeft, want dan hoef je je namelijk niet druk te maken om enge ziektes en prikken.
Als het beestje ingeent is, kan jij geen tetanus krijgen! |
Citaat:
maakt overigens niet uit of dat beest ingeent is .. dat beschermt je in dit geval niet. owja gaat gewoon in je boven arm ( monnikskap spier) lekker je arm ontspannen voel je er bijna nix van .. ;) |
ik ben pakwerker in opleiding ik krijg geregeld hondenbeten geen krasjes echt dat je de tanden in mijn vel ziet en hevig bloedend ik doe er isobetadeine op tetanus is niet nodig
off genkgirl jij woont in limburg kan het dat ik je al eens heb gezien op een fuif in de fitlink :confused: |
Volgens mij heeft betadine (of iets soortgelijks) niet hetzelfde effect als een tetanusinjectie... Het gaat bij tetanus om 'iets' dat in je lichaam gaat en dat haalt betadine ed er echt niet uit.
|
Citaat:
waarom zou je dat risico lopen ?? |
Citaat:
|
toevallig, ik heb net bio geleerd en daar stond dat je van een hondenbeet tetanus kan kijrgen, dus ik zou heel snel naar de doker gaan
|
De prik hoef je niet iedere keer te halen als je bent gebeten door een hond. Één injectie beschermd je voor een aantal jaar. Waarom het risico op tetanus lopen als een klein prikje je ertegen beschermd?
|
Het is zeker belangrijk dat je naar de dokter gaat. Het is namelijk erg belangrijk dat je zo'n spuitje krijgt. De kans dat je ziek wordt van zo'n beet is namelijk best groot omdat zo'n bek van een hond vol met bacteriën zit.
Mijn moeder is ook ooit eens gebeten door een hond en het was zo ongeveer net zo diep als jouw beet. Zij heeft ook een spuit gekregen. |
Bij een hondenbeet moet je ALTIJD ff naar een dokter (tenminste dat is wat mij verteld wordt.) Je weet nooit wat voor ziektes zo'n beest bij zich heeft.
Als het goed is ben je tot ongeveer je 21e beschermd tegen tetanus, als je tenminste de dktp hebt gehad op je 10e. Een mensenbeet is trouwens nog gevaarlijker :) |
Citaat:
anders krijg je er 2 .. een nu en een over 3 maanden |
Ik ben vroeger ook eens gebeten door een hond (een grote herder van een vriendinnetje van me... ik liep langs hem, hij beet me zo in m'n been :( ) en ik kreeg ook zo'n tetanusprikje. Wel niet in m'n arm maar in m'n bil, dat deed niet echt pijn. Maar met zitten daarna weer wel :(
Mja, ik zou voor de zekerheid zo'n prikje halen... kan geen kwaad. |
Citaat:
En ja, mensenbeten zijn gevaarlijker; mijn vriend is in z'n voorhoofd door een mens gebeten (jaja, hoe toch? gleed uit met schaatjes en viel boven op iemand open mond) en moest nog een andere spuit erbij (dus naast tetanus). Hij kon helemaal niet meer zitten :P |
Citaat:
( dacht trouwens dat die in je bil ging mgoed ) |
Citaat:
|
Citaat:
weet alleen van tetanus .. hoor |
Citaat:
(Ik zat op de gang. ;)) |
Citaat:
kon je d'r ff afleiden :D heb ik dinsdag ook gedaan ..voor 'n studiegenootje .. nu jah als ie in d'r bil had gemoeten mocht ik denk ik niet mee hoor .. maar jij bent ook 'n meisje dus ... |
Citaat:
En ik was toen 10 oid. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mwha. Ik ben een paar maanden geleden gebeten door de hond van een vriend en toen heeft zijn moeder daar gewoon jodium over gesmeerd. Niks aan de hand!
|
Citaat:
(Net zoals een 8 voor een tentamen niet slecht is, een 10 is alleen beter... ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vreemde hond, die zou ik maar eens na laten kijken.. ik hoop dat je vriendje niet doet alsof het normaal is.. :s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41. |