![]() |
Britse eliteschool Eton krijgt imam
Britse eliteschool Eton krijgt imam
LONDON (ANP) - De Britse eliteschool Eton heeft voor het eerst in haar bestaan een imam aangesteld. Monawar Hussein moet er volgens de Britse krant Sunday Times voor zorgen dat de leerlingen (schoolgeld 31.000 euro per kind per jaar) een beter begrip krijgen van de islam. De iets ten westen van Londen gevestigde kostschool telt ongeveer 20 islamitische scholieren. Tot voor kort konden die niet terecht bij een geestelijke van hun eigen geloof. Eton beschikte tot nog toe alleen over Anglicaanse huisgeestelijken. De komst van de imam is niet de enige noviteit. Eton, dat de opleiding van onder anderen achttien Britse premiers en de prinsen William en Harry verzorgde, biedt in het nieuwe schooljaar ook het vak Arabisch aan. ,,De relatie tussen het westen en de islamitische wereld wordt naar alle waarschijnlijkheid een van de dominante onderwerpen voor onze jongens in de komende jaren'', verklaart directeur T. Little de noodzaak van de komst van de imam en de invoering van het Arabisch als nieuw vak. ,,Ze moeten uitstekende kennis hebben van de islamitische cultuur om geslaagde burgers te kunnen zijn.'' --------------------------------------------------------------- Goede zaak? Slechte zaak? En waarom? Gooi het in de groep... |
Goede zaak, veel mensen hebben nul komma nul kennis over het midden oosten en de Islam. Zo krijgen ze een kans om er wat meer begrip en kennis over op te doen.
|
Aangezien het inderdaad een "dominant onderwerp" is waar elke nitwit een mening over heeft lijkt het me ook wel nuttig om de mensen wat kennis bij te brengen. Daarbij zal het allemaal wel zwaar gecontroleerd worden op zo'n dure school wat die imam allemaal vertelt dus vrees voor jihadrekrutering e.d. lijkt me overbodig.
|
Citaat:
|
totally agree!!!!!!
|
Ik vind het noch slecht noch goed, maar eerder een kwestie van 'waarom niet'. Er zijn in dit land ook diverse arabische opleidingen, bijvoorbeeld in de taal.
|
Citaat:
Wat betreft het onderwijs in de Arabische taal: is dat nodig? Ik bedoel, de meeste kinderen van allochtone afkomst spreken toch al Arabisch? Of is het de bedoeling dat de Arabische literatuur uitgediept wordt? |
Krijgen ze dan ook een Rabbijn en les in de Hebreeuwse taal?
|
Citaat:
|
er zijn net iets meer moslims dan joden ook
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zat ik maar op een eliteschool :)
Ik zou ook wel meer willen leren over de Islam via iemand die er verstand van heeft, inplaats van door een bevooroordeelde media en een leger aan beledigende blaaskaken. |
Citaat:
|
als het maar niet verplicht word :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Het is toch ook niet gericht op de islamitische scholieren!!!
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sure, why not.
|
Vind het wel een goed iets, zolang deze imam wel goed wordt gecontroleerd.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51. |