![]() |
Waar GAAN de examens over dit jaar?
Ik weet dat het geschiedenisexamen over de 2 eindexamenbundels gaat, maar wat moet ik leren voor de andere vakken?
|
Euh.. welke vakken heb je?
|
Economie 1,2
M&O Geschiedenis Aardrijkskunde Nederlands Engels Wiskunde A 1,2 (Maar als je t van andere vakken weet is t misschien nog handig voor andere bezoekers van het topic) |
Ik heb van deze vakken zelf alleen Geschiedenis, Nederlands en Engels.
Je zei al: geschiedenis 2 bundels (gezagdragers en Lancashire). Voor Nederlands vragen over een tekst beantwoorden en eentje samenvatten. En Engels.. eh.. ook zoiets als Nederlands? |
www.examen.kennisnet.nl daar vind je alle examenonderwerpen per vak. Succes
|
Economie12 is gewoon het hele boek, dus alles wat je in de 4e, 5e en 6e gehad hebt.
M&O heb ik niet. Aardrijkskunde gaat dit jaar over de modules vervoer en ruimtelijke inrichting, mens en milieu en politiek en ruimte (ik kan de titels iets fout hebben, maar zo kun je het wel vinden). Engels is hetzelfde als je al van frans1 en duits1 hebt gehad, dus gewoon teksten lezen en daar vragen over beantwoorden. Wiskunde A12 is hetzelfde als economie, dus alles wat je in de 4e, 5e en 6e gehad hebt. |
Als je bij een vak dit jaar gewoon 'door bent gegaan' met de stof, dus gewoon aan een nieuw hoofdstuk in hetzelfde boek, of een boek verder bent begonnen, mag je er vanuit gaan dat het examen over de stof van de vierde, vijfde en zesde gaat. Als je echt een examenonderwerp hebt gehad, zoals bij geschiedenis en latijn en grieks, gaat het examen alleen daarover.
Alleen bij aardrijkskunde, ga je wel verder met de stof, maar gaat het examen wel over de modules van het laatste jaar. Maar op internet zijn alle examenprogramma's te vinden, volgens mij op www.havovwo.nl |
ehm...vraag het anders je docent ofzo? :s
|
Welke onderdelen moet je nou niet leren voor biologie 1,2? De evolutietheorie bijvoorbeeld is toch geen examenstof?
|
Citaat:
|
bij wiskunde B1 hoef je het onderwerpje differentiaalvergelijkingen niet te kennen.
Jammer genoeg lukte me dat juist aardig :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@Daantje_0705: weet ik niet, maar als je het boek 'moderne wiskunde' hebt is het hoofdstuk A4 en A6 uit boek 5 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en over de Mitose en Meiose hoef je ook niet alles te weten Edit; Oeps... :$ ik ben 5havo sorry :$ |
Citaat:
|
"Welke onderdelen moet je nou niet leren voor biologie 1,2? De evolutietheorie bijvoorbeeld is toch geen examenstof? "
ecologie is dat deze keer. En volgens mijn bio 1,2 leraar komt genetica dubbel en dwars terug, omdat het de vorige twee jaar niet voorkwam. De kans is dus groot,zei ie, dat we dat dit jaar wel weer hebben. |
Citaat:
ten eerste: best wel dom als je niet weet waar de examens over gaan ten tweede: voor economie1,2 moet je echt alles weten wat je de laatste 3 jaar gedaan hebt M&O ook Geschiedenis: NL en haar gezagdragers & met de loep op Lancashire AK: ik heb absoluut geen idee NL: twee teksten: eentje met vragen over de hoofdgedachte en dat soort shit en eentje samenvatten tot 200 woorden ofzoow Engels: Teksten met +/_ 50 vragen in het Engels (meerkeuze) en het nederlands (open vragen) Wiskunde: Alles!!!!! echt ALLES!!! maar wat ik wel weet is dat ze bijn anooit naar matrices en transportmatrices vragen... best jammer wantd as wel te doen.. wat je wel goed moet weten: Normale en Binominale verdeling, Toetsen, Diffirentiëren, kansrekenen etc etc etc.... Sterkte |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Op http://www.examenblad.nl/cgi-bin/as....f/vg41h1h7m8vy kun je de officiele examenprogramma's downloaden, daar staan ook de domeinen in.
Voor biologie moeten we ook de evolutie leren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13. |