![]() |
beste gitaar solo
mijn persoonlijke favoriet blijft toch : Morbid Angel - Chambers of Dis
lekker aggressief en krachtig \m/ [edit]weet niet of er al een bestaand topic was zowel mijn excuses ben te stoned om te gaan zoeken :D [/edit] |
gitaar hmm
wat was dat ook alweer |
Speedmetal Symphony van Steve Vai.
|
weet 98dagreed niet dat het ' als jij ' moet zijn?
|
de solo van Sublime - What Happened....alleen hoe die begint is al geweldig :)
|
Citaat:
|
Hate Eternal - Beyond Redemption is ook (y)
|
Citaat:
|
Pak het album Valley of the Damned van Dragonforce er maar bij. Staat een hele sloot aan vette solo's op.
Verder nog Maiden met The Duelists (volgens mij best wel een ondergewaardeerd nummer). In the Name of God van Dream Theater zit ook wel een mooie :) |
Citaat:
KOOKIE STONED:d |
master of puppets waarschijnlijk...
|
Citaat:
|
Citaat:
ik denk dat ik ga voor eruption van van halen |
o, eugene's trick bag van vai vind ik ook eignelijkbest wel geweldig
|
vai is uiteraard ook geniaal!
|
strung out - everyday
bad religion - I want to conquer the world |
al die liedjes van CoB zijn gewoon lange solo's
maar mooiste hmmm ff denken, ik vind die solo stukjes die in het nummer van adromeda starshooter supreme zit wel gaaf |
Wanneer is een gitaarsolo goed? Als-ie aan alle ongeschreven opbouw-regeltjes qua toonhoogte enz voldoet? :rolleyes:
|
Avenged Sevenfold - Eternal rest
Strung Out - Bark at the moon Propagandhi - Purina Hall of Fame |
pearl jam - alive, insignificance, corduroy
|
Citaat:
Ik kan moeilijk kiezen. Binnen de jazz/fusion soleren Holdsworth en Metheny tof, binnen de rock/metal vind ik Cacophony en Jason Becker solo gaaf. De solo's op Desert Island en Burn the Ground (van Speed Metal Symphony) zijn geniaal. Toch is het jammer dat al die solo's geschreven zijn. Jazzsolo's zijn meer geimproviseerd. Eruption mist gevoel, vind ik. Heeft een hoog wow-gehalte, maar het tapping-gedeelte is juist niet al te moeilijk. |
Citaat:
Citaat:
|
outrotje Floods van pentura. maar dat is niet echt een solo als in "kijk mij eens shredden". eens denken.
|
dragonforce
de nieuwe cd heeft nog ziekere solo's dan die daarvoor :eek: |
Citaat:
|
Corrosion of Conformity - Clean my wounds
Megadeth - Sweating bullets Metallica - Ride the lightning Megadeth - Hangar 18 (alle solo's:o) |
ik weet niet of de solo in de originele versie van Bark at the moon ook zo vet is, want ik luister dat nummer niet zo vaak. alleen als ik GTA: Vice City speel :D
de versie van Strung Out is in ieder geval meesterlijk. voor dat nummer mag je me midden in de nacht wakker maken |
slayer - war ensemble
|
Citaat:
inderdaad, vet goaf nummer :cool: |
Citaat:
Welke solo ook ruig is, is die uit Sweet Home Alabama van Lynyrd Skynryd. Op Killers van Iron Maiden staan ook een aantal prachtige solo's :) |
Citaat:
|
Brian May - Brighton Rock Solo
|
Pink Floyd - Comfortably Numb (Live): 2 solo = Fucking briljant gewoon
MetallicA - Fade To Black (laatste solo) MetallicA - Creeping Death : Zalig loopje @ einde AC/DC - Let there be rock ( @ stiff upperlip live DVD) Deep Purple - Child In Time = ook briljante solo Dire Straits - Sultans Of Swing (2e solo) Dire Straits - Once Upon A Time In The West (Live) : cool Dire Straits - You And Your Friend : Prachtige solo Guns N' Roses - Sweet Child 'O Mine : Heerlijke solo Guns N' Roses - November Rain (laatste solo is heerlijk) Guns N' Roses - Don't Cry : Solo komt heerlijk in en klinkt prachtig Iron Maiden - Fear Of The Dark : heerlijk Iron Maiden - Number Of The Beast : lekker snel Led Zeppelin - Stairway To Heaven : erg mooi Zo'n beetje de coole solos die nu in me op kwamen er zijn er echt wel veel meer :D |
Citaat:
|
maiden - phantom of the opera
dat nummer ís een solo |
de solo in Stokin' the neighbours van Lagwagon blijft ook super vet :D
|
Ik vond de solo op het einde van Metallica's Fade to Black toch wel grandioos...maar die solo in Child in Time is ook erg sterk. :cool:
Trouwens, bepaalde solo's uit nrs van Children of Bodom zijn ook cool. Maar ze zijn het net niet, vind ik. |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In het begin dacht ik: Das gewoon opgespeed of zo, maar toch niet. T hoeft natuurlijk nie per se zo te zijn dat het geluid ook werkelijk uit die gitaar komt... Laat ook maar, kut excuus. Ik hoorde trouwens 'Cry Me A River' van lostprophets (kan het erger <333), maar daar zit wél een vrij slicke solo in. |
November Rain <3
|
November Rain idd. Geen extreem ingewikkelde of retesnelle solo's gewoon 3 heerlijke solo's om bij weg te vagen (y)
|
Pink Floyd- Comfortably Numb
Led Zep- Stairway to heaven Jethro Tull- We used to know (Aqualung van Jethro Tull ook wel, maar minder) Jimi Hendrix- All along the watchtower Deep Purple- Child in time |
Het soloduel van Kerry King en Jeff Hannemann van Slayer in Angel of Death, geniaal en orgasmeverwekkend :cool:
|
Citaat:
|
jimmy page- white summer (live versie) omfg<333
funkadelic- maggot brain hendrix- voodoo chile blue cheer- rock me baby qms- how you love qms- who do you love? |
Citaat:
de mannen van Avenged Sevenfold kunnen er ook wat van. en de gitaristen van de RX Bandits hebben zeker ook hele vette solo's. dat zijn dan misschien niet solo's in de traditionele zin (snerpend en snel) maar zeker wel meer dan "beginners niveau" :P |
solo's hoeven ook echt niet snel ofzo te zijn, als ze maar vet klinken
maar rob is idd masterlijk |
Kent iemand 'Phoenix' van Wishbone Ash? Daar staan 2 gitaristen tegen elkaar in te solo-en, echt meesterlijk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07. |