![]() |
Wat is de verwachtingswaarde bij ...
Ik moet voor school weten wat de verwachtingswaarde is bij de volgende opdrachten:
Wat is dus de verwachtingswaarde als je met een dobbelsteen 4 maal gooit en je hebt dan minstens 1 maal 6 gegooit. en.. wat is de verwachtingswaarde als je met 2 dobbelstenen 24 worpen doet en je moet minstens 1 maal dubbel 6 hebben gegooit. Kan iemand mij helpen? Please? Ik weet wel wat de theoretische kans is. Thanx already. |
P(minstens 1x 6)= 1 - P(Geen 6)
|
P(geen 6)= 5/6 tot de 4e.
P(minstens 1x 6)= 1 - 5/6 tot de 4e. En hoe moet ik nou weten wat daar uitkomt zonder rekenmachine!!! P = trouwens kans |
eerste vraag: is gewoon E(x) van drie keer gooien + 6 oftewel 3x3.5+6 = 16,5
je tweede is wat onduidelijk...bedoel je dat je 24 keer twee dobbelstenen gooit of in totaal 24 keer een dobbelsteen gooit (dus 12x2)? |
verwachtingswaarde van 2 dobbelstenen is 7 (toch?) E(X+X) = E(X) + E(X) (anders ff berekenen.
nou ja... en dan dus 23x7 +6 óf 11x7+6 [Dit bericht is aangepast door Tampert (14-04-2001).] |
Citaat:
|
[QUOTE]Tampert schreef:
[B]verwachtingswaarde van 2 dobbelstenen is 7 (toch?) E(X+X) = E(X) + E(X) (anders ff berekenen. nou ja... en dan dus 23x7 +12 [edit] rekenfiout... 2x6 = 12 en niet 6[/edit] |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |