![]() |
zonder treinkaartje op feestdagen
Met koninginnedag ga ik waarschijnlijk weer naar Amsterdam.. Maar omdat ik wel vaker meegemaakt heb dat je op dit soort dagen eigenlijk bijna nooit gecontroleerd wordt, zit ik er aan te denken om geen kaartje te kopen (is toch weer 15,40 voor een retourtje) en als ik dan tóch gecontroleerd mocht worden om dan een kaartje te kopen.
Ik vroeg me eigenlijk af of je met dit soort feestdagen wel eens bent gecontroleerd in de trein? overigens, is dit verstandig of niet? Ja ok, verstandig sowieso niet.. maar mogelijk? |
Als je geen kaartje koopt ben je n00b...
|
Als ik naar evenementen als parkpop ga dan zitten de treinen altijd helemaal stampvol, en dus vind ik het dat niet nodig om een kaartje te kopen.
Omdat ik niet normaal kan zitten dan, uiteraard. |
denk dat ze juist met feestdagen wel controleren!
zijn meer mensen die er zo over denken hoor van ja koop geen kaartje veel te duur. denk je dat die controleurs gek zijn,das gouden handel op die dagen ;) |
Uiteraard, je betaalt natuurlijk alleen als je een beetje normaal kan zitten...
|
Citaat:
en meer in de zin van dat het dan toch ontzettend druk is in de trein en die conducteurs waarschijnlijk ook niet heel veel zin hebben in irritante zatte lui |
tja boete kost ook veel maar ja als jij risico wilt nemen ;)
*maand geleden boete gehad heeft in bus weliswaar 30euro maar toch :eek: * wel sinds september al zo doet dus al ong 10euro per week ermee uitspaart dus zon ramp wast niet van die 30euro :evil: |
haha, ja zul je net zien dat je dan toch gecontroleerd wordt :s
Maar een lief glimlachje zal misschien ook wel helpen ;) |
toen ik vorig jaar naar a'dam ben geweest, zijn we gecontroleerd hoor..
|
Ik ben toch 9 van de 10 keer dat ik met de trein ga wel gecontroleerd, als het kaartje 15,40 is zal het wel een behoorlijk stuk zijn en wordt je vast wel gecontroleerd, zou dus gewoon een kaartje kopen als ik jou was.
|
neu hielp niet,deed al erg onschuldig maar ja wist dat ik niks kon beginnen met een maandkaart met verkeerde zone erop :o
en heb er al veel geld mee uitgespaard dus dan neem ik het risico wel (y) |
maar inderdaad 15euro is behoorlijk traject en dan is de boete + het verschuldigde bedrag (dus +je 15euro ook nog ;) )
zou gewoon kaartje kopen |
Citaat:
Maar ik heb gemerkt dat ze vooral controleren als mijn OV door een feestdag ofzo net even niet geldig blijkt te zijn. Ik heb trouwens ook een keer meegemaakt dat een conducteur in een overvolle trein ging controleren. Hij moest zich langs allemaal mensen wringen en had nauwelijks de ruimte om kaartjes te knippen, maar hij hield toch koppig vol. Heel veel mensen zaten hem stiekem uit te lachen om de zinloosheid van de situatie maar goed. :) |
De condecteurs in spe die hier ook rondneuzen hebben jullie nu wel op ideeen gebracht he, dat realiseren jullie je nu wel hoop ik!
:p alhoewel, mijn probleem is het dan toch niet maar goed, ik dacht, laat ik het toch maar even zeggen :p |
Kom net uit deventer; en weer voor niets een kaartje gekocht.. Ik heb er zelf ook al vaak over zitten denken; maar ik ben een grote lafaard :). Mijn ervaring is dat je alleen niet wordt gecontroleerd op momenten dat je keurig je kaartje hebt gekocht.. :S
|
Citaat:
Je maakt gebruik van die pokketrein en dan mag je er voor betalen ook. |
Citaat:
|
Zonder kaartje zou ik me ook echt totaal niet op mn gemak voelen.. ik koop dus altijd een kaartje, ook op feestdagen. En natuurlijk is het sowieso wel zo netjes :)
|
Voor 15,40 kun je het toch proberen, maar ik verwacht wel wat verscherpte controles.
|
Ik koop vaak halve kaartjes, als ik weet waar ze ong. controleren. (tot en met daar en daar> als ik nog verder moet) met Pasen ben ik ook weer gecontroleerd en afgelopen Koninginnedag trouwens ook... > maar dan vooral in de buurt van Duivendrecht enzo...
|
Probeer maar.(y)
|
De bus kom je lastig in zonder af te stempelen:(
En de trein word ik altijd gecontroleerd, die probleemlijn Enkhuizen-Almere :( . Terwijl ik eens naar leeuwarden moest (23,40 enkeltje) en toen liep die conducteur zo door |
Nou ja, ik zou zelf niet durven om zwart te gaan rijden maar goed, als jij dat wel kan, ga je gang. :)
Bedenk wel dat wanneer je toch gecontroleerd wordt, je veel meer moet betalen dan wanneer je het kaartje wel gekocht had. (Ik dacht zo'n 20% boven de normale prijs..) Citaat:
|
Er zijn weken dat ik 8 maal niet gecontroleerd wordt in de trein! Soms bijna elke rit in de week wel. Verder moet je als je de trein laat pakt vaak bij de ingang van de trein je kaartje laten zien.
|
het kost maar 4,50 + het traject als je een boete krijgt (dus als je gewoon zegt dat je veel later bent ingestapt is het al weer bijna gelijk)
|
nou geloof mij die boetes liggen hoger als 4.50 hoor :eek:
|
Wat nou boetes?
Je betaalt gewoon het treintarief als je geen kaartje van te voren gekocht hebt. Alternatief: Neem een wapen mee en bedreig de conducteur. |
Een vriendin van koopt altijd een kaartje met korting, onder het motto: 'er zit vast wel een student in de trein, met wie ik mee kan reizen.'
:D |
Citaat:
|
Ik ben vorig jaar op K-dag wel gecontroleerd, 4 keer zelfs. Echt vaker dan normaal. (Normaal 1 keer, soms 2 keer.)
Ik reed vroeger altijd een klein stukje zwart naar de bioscoop (5 minuten met de trein), tot ik op een dag ineens een kaartje wilde kopen (het koste ook geen zak, €1,- voor een retourtje ofzo). Gelukkig, want ik werd gecontroleerd. (Niet dat het anders zo duur was geweest, maar toch.) Ik zou het op feestdagen niet proberen, volgens mij zetten ze dan namelijk meer conducteurs in om orde te houden en te controleren. Bij de NS weten ze ook wel dat veel mensen op feestdagen geen zin hebben in een kaartje... |
Ik ben naar A'dam juist niet gecontroleerd 2 jaar geleden!
Wij gingen toen ook naar A'dam met koninginnedag. Het was toen wel extreem druk (het jaar waarop treinen op een gegeven moment ook niet meer reden, omdat het zo druk was). Ik denk eigenlijk dat je 't er niet op moet wagen en gewoon een kaartje moet kopen... je kunt altijd pech hebben! :p |
Ik ben laatst op Goede vrijdag niet gecontroleerd toen ik geen kaartje had. Ik was vergeten dat het een 'feest'dag was en mijn OV dus niet geldig was.. maargoed, dat was denk ik gewoon geluk hebben. Ik word bijna altijd gecontroleerd als ik in de trein zit, maar dat zal ook wel weer van het tijdstip en het traject afhangen.
Tsja, ik zou gewoon een kaartje kopen: geen gezeik en geen (mogelijk) extra geld kwijt. |
Het is een dure gok...
|
Citaat:
Ik geloof dat het zo is dat je niet voor een zitplaats betaald, maar voor het aantal kilometers dat je maakt, over het spoor. |
Je kan ook gewoon op het dak van de trein gaan zitten, daar komen ze nooit.
|
Zeker wel een kaartje kopen, feestdagen zijn geen uitzondering en op zo'n lange rit heb je meer kans gecontroleerd te worden.
Ik koop trouwens altijd een kaartje, anders heb ik niets aan mijn voordeel-urenkaart. |
Citaat:
heel vaak laten ze je gewoon het kaartje betalen :s :s hangt het af van hun bui ofzo ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ook een truc is, is ergens zo'n 'defect'-sticker van de NS vandaan halen, die op de buitenkant van de plee plakken, en de deur van de plee op slot doen, en proberen niet te veel te ademen. |
Zou het niet doen... altijd braaf zijn... ;) ook al is het 15 Euro, maar ja daar moet je in je inkomsten-uitgaven patroon in de weken ervoor maar wat meer rekening houden met geld opzij leggen met Koninginnedag.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je kan zeggen dat je bus te laat op t station was en dat je daardoor geen tijd meer had om een kaartje te kopen, en dat je hebt gezocht naar een conducteur in de trein maar dat je er toen geen vond.. en dan noem je het station waar de trein op dat moment voor het laatst is gestopt.
als je het een beetje overtuigend kan vertellen lijkt t me geen probleem. |
Citaat:
|
"Maar meneer? U gaat deze feestdag toch niet verzieken door mij een boete te geven? Het is een nationale feestdag, daar moet iedereen van profiteren!"
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geweld is hip (y) Laten we onze vreugde op Tofke uitlaten! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20. |