![]() |
waarom?
Ik vroeg me even iets af: waarom is het verplicht om een veiligheidsgordel in de auto om te doen, maar zijn ze in bussen (meestal) niet eens aanwezig?
|
Citaat:
|
bij bussen vlieg je wat lastiger door de voorruit
|
Busschauffeurs hebben wel iets meer ervaring. Ze hebben ook speciaal busrijbewijs naast hun vrachtwagenrijbewijs.
en daarnaast. Hiervoor is een ander subfora beschikbaar. |
Citaat:
en als je nou voorin de bus zit? :rolleyes: |
Hoogteverschil.
Als een auto tegen die bus knalt, precies waar jij zit, voel je hooguit een klein deukje bij je voeten. :p In de bus zit je gewoon veel veiliger dan in de auto. |
Citaat:
en een bus is gewoon want minder kwetsbaar denk zet jij maar een auto tegen een bus....... |
Omdat je anders door de voorruit vliegt als je botst? En in een bus hoeft dat niet, want er zit dan een stoel voor je. De voorste passagiers en de chauffeur hebben wel een riem.
Had je zelf ook wel kunnen bedenken of niet soms? |
Omdat je in een bus een beetje steviger is dan een auto
|
Citaat:
|
Citaat:
|
omdat je met een grote groep bij elkaar zit, mocht er dan brand uitbreken dan kan zo iedereen optijd de bus uit. anders krijg je van die mensen die uit paniek hun gordel niet uitkrijgen.
|
Citaat:
|
Ik vraag me af of een bus wel veiliger is. Als zo'n ding kantelt naar rechts en jij zit links is er een redelijke kans dat je met je rug op een van die stangen om je aan vast te houden beland.
|
Citaat:
Als een personenauto tegen een bus knalt dan zit ik liever in de bus dan in de auto. Maar verder weet ik het ook niet. Stuur balkenende maar een mailtje en vraag om uitleg! |
Je raakt er minder erg gewond, of het is er minder erg om gewond te raken.
|
idee!idee!
Heb jij zijn mailadres nog liggen? Wat een zinloze discussie. Misschien kostenbesparing. Bussen rijden maar 80, teminste harder mag niet en autos mogen 130 (Duitsland bv) en maken dus meer ongelukken en die ongelukken brengen meer schade. Dat kan ook nog. Of bussen hebben door de lagere snelheid een kortere remweg? :confused: Weet ik veel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is voor mij zo gewoon een gordel om te doen in de auto dat ik het elke keer in de bus ook wil doen :s
|
Citaat:
|
kheb ze alleen om als ik 's avonds moet autorijden :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In een bus zitten helemaal voorin meestal wel gordels, omdat die dicht bij de voorruit zitten. Achterin is het niet nodig omdat je dan wat lastiger door de voorruit knalt.
|
Citaat:
|
Omdat je in bussen moeilijk door de voorruit kunt vliegen :rolleyes:
Tjeezus... |
als een bus met een beetje vaart over een drempel rijdt zou een gordel best van pas kunnen komen :p
|
Beetje vreemd ja. Maar het risico in een bus is kleiner.
|
Citaat:
ach wtf... nutteloos |
Citaat:
|
Citaat:
|
daar hebben ze die glasplaten voor, om de bloedspetters te beperken.
bussen, bah, al krijg je geen ongeluk, dan ga je wel dood aan misselijkheid door de bestuurders rijvaardigheid * blurg* |
:rolleyes:
|
Volgensmij is je vraag nu wel beantwoord.
|
Citaat:
Maar goed, net zoals je zegt... zeer boeiend. :| |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07. |