![]() |
Muziek voor film
Hallo mensen!
Wij gaan met wat mensen een film maken. Het is voor school (voor Muziek!) en het gaat dus vooral om de muziek die erbij zit. Nu wilden wij graag weten .. Wat is een goed nummer om op weg te rennen (iets komt je achterna)(aktie), Om gewoon rustig bij het kampvuur te zitten(gitaar ofzo), En als iedereen een beetje aangeschoten wordt, gezellige sfeer enz.? dank! :) |
cumbayaa (of hoe je het ook schrijft) :rolleyes:
|
Geen Linkin Park !
|
ik snap niet waarom mensen niet snappen dat ze zelf moeten snappen wat ze van de opdracht moeten snappen zodat ze gewoon snappen dat ze de opdracht snappen zelf te maken
|
wegrennen: slayer - evil has no boundaries
kampvuur: slayer - south of heaven gezellig: slayer - hell awaits |
Citaat:
|
Voor de achtervolging: 'The one brooding warning' van Dark Tranquillity? Of de vijfde Caprice (agitato) van Nicolai Paganini, een Italiaanse violist/componist? 'The flight of the (wounded) bumble-bee' van Rimsky-Korsakov?
Kampvuursong: Don Maclean - American Pie, Mr. Big - Wild World, Hillary Duff - Come Clean, Lynyrd Skynryd - Sweet Home Alabama? Gezelligheid: Steve Vai - answers, Dire Straits - Sultans of swing, Thin Lizzy - Whiskey in the jar, Joe Satriani - Up in the sky. |
Citaat:
(die had je vast niet verwacht) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Uhm bij het kampvuur RHCP met Road Trippin' ofzo.
Bij actie uhm... Paranoid Android van Radiohead ofzo mss :p |
Seek and Destroy - Metallica
Moet je anders maar ff downloaden met Napster! |
ja, of de nieuwe van frans bauer
die ken je zo lekker meefluiten |
Heb je eten voor mij?!
Hou wat Spijs voor me vrij?! Wil je eten met mij, haal beschuitje dr bij, wil je eten met mij?! |
eej dat moet naar het gedichten forum
|
schoe, gaan wie um afmoken
|
Citaat:
|
Daar kan niemand eigenlijk antwoord op geven. Het is maar net in welke context je een scene wilt plaatsen. Die is vaak ontzettend afhankelijk van de muziek.
Stel; je wilt de achtervolging een een komische bijsmaak geven, dan gebruik je iets Benny Hill achtigs, weet ik wat. Je kan hem ook melancholisch en zwaar plaatsen waar klassieke muziek goed voor dient. Een gezellige scene kan net zo goed een flashback zijn die herrinert aan een goede dode vriend. Dan is gezellige muziek misschien niet ineens zo gepast. Overweeg eerst een aantal dingen voor je de muziek kiest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
snap je het niet ofzo?
|
Bij dat achterna-zit stukje misschien die james bond-theme van Moby??
|
Citaat:
|
gezellig...?
Pretty Fly van The Offspring? |
- Wegren-scčne: Eminem - Run Rabbit Run (van 8 mile soundtrack)
- kampvuur-scčne: 2pac ft. Nas - Thugz Mansion (accoustic versie) - gezelligheid-scčne: 2pac ft. Dr. Dre - California Love (remix) (van All Eyez on Me) mwa... wel aardig... :p |
gezellig: strung out - too close to see
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09. |