![]() |
Muziek
Zijn er hier nog mensen die muziek eindexamen doen? En, hoe staan jullie ervoor? Heb je je eindconcert al gehad? Waar ging je mondeling over? Bang voor het examen of zie je t wel zitten?
Raconte-moi! |
Ik heb mijn eindexamen muziek al gedaan; het bestond uit twee delen. Het ene deel was een theorietoets, die best moeilijk was. Het tweede deel was een praktijkexamen. Ik speel zelf piano, en heb de eerste inventie van Bach voorgespeeld. Ik kreeg er een 8 voor. Voor de theorietoets kreeg ik een 5,4.
Al met al heb ik me best druk gemaakt over het examen. Ik was bang dat ik een fout zou maken en gigantisch zou afgaan voor de hele klas. Maar uiteindelijk bleek dat wel mee te vallen. :) |
Ik heb net mijn eindexamenconcert erop zitten: 2 solo's uit twee verschillende stijlperioden, en dan nog gezamenlijke stukken met mensen uit 5 en 6 vwo. Vrijdag de uitslag, tot dan doe ik er geen uitspraken over :)
|
Ik had vorige week mijn concert, en ik had een 9!!! Daar ben ik wel heel blij mee.....Ik moest ook een mondeling doen over een werkstuk dat ik gemaakt heb. Ik sta er voor de rest als één van de weinige vakken wel goed voor, ik dacht een 8. Ik zie wel een beetje op tegen het examen, sommige luistervoorbeelden gaan zo snel voorbij, net zoals we vandaag ook geoefend hadden......maarja het zal allemaal wel.
|
concerten?
wij hebben dat helemaa niet.. wij moesten een lijst maken met 25 muziekstukken (spelen, zingen oid..) + luistervoorbeeld en theorie. in afgelopen jaren gewoon toetsen gehad voor theorie-examencijfers en een afsluitend mondeling over die lijst. En praktijkcijfer bestaat uit uitvoeringen van die lijst, en een einddag waarop we ook nog es dingen uitvoerden. |
haha tov ieder1 heeft andere dingsels...
ik heb wel me examenconcert gedaan; had een 8,0 een 8,5 en een 9,0 dus.. dat was wel ok Verder eens een presentatie gehouden over de Blues en nog wat andere toetsjes gehad.. al met al ik sta nu een 7.5 gemiddeld ofzoiets :) Maar die eindexamens zijn egt baggermoeilijk we hebben op school al wat geoefend met die van vorig jaar enzoow OMG! :( daar wordt je niet blij van.... lijstje van antwoorden die vaak goed zijn: * het vorige thema heeft langere/ kortere notenwaarden * Gebruik van Instrumentatie veranderd * de fagot (hahaha ja ik had eens niet geleerd en bij elke vraag van: welk instrument isset had ik de fagot neergezet; en quess wat: een 8! HAHAHA hoogste cijfer van ieder1 HAHAHA) * en zo zijn er nog wel wat van die standaard antwoorden die heel vaag zijn dus dan maar goed worden gerekend omdat et in principe een goed antwoord is ofzoow (hm.. domme zin) sterkte dur mee!! Meteen 19 mei al hè... jaja wij mogen de spits afbijten!! xxx |
had een veel lager cijfer voor de rest van mijn groepje voor het concert......... hoezo benadelen en bevoordelen!!
heb mondeling gehad: liedjes zingen, ritmes tikken, nummer componeren, improviseren en moest een scriptie schrijver en heb daarover mondeling gehad |
heb slotconcert al gehad. was erg gezellig, kreeg uiteindelijk een 7,4. verder hoefden we de mondelingen niet te doen jeeeej dat was omdat we een toets kregen die overlappend was met de mondelingen (in mijn ogen psies t zelfde). haalde daar overigens een 5 voor :o
ik hoef geen eindexamen te doen, maar ik kan je verzekeren dat als je een beetje gevoel hebt voor muziek (en dat heb je want anders deed je geen muziek :p) dat je slaagt als je t beetje leert. wij moesten de verschillende stijlperiodes (ME tot 20e eeuw1) kennen en herkennen. dat is prima te doen (als je dat ff leert en veeeel cd's luistert). verder hadden we vorig jaar al eens melodiedjes moeten zingen en ritmes moeten tikken. is goed te doen hoor :) good luck! en niet te veel zorgen maken hoor! |
het gaat idd allemaal goedkomen....
maar je moet er idd niet te makkelijk over denken :s |
Oh bende. Jerry Lowlife gaat morgen twee en een half uur sterven tijdens het muziek examen.
Nou ja. |
Hoe vonden we het CE Muziek?
Ik vond het verschrikkelijk moeilijk. En de eerste drie stukken waren vooral verschrikkelijk. :o |
Vraag 1: fagot.. moehahahahahahahaha. :evil:
|
Citaat:
Ik heb iets heel anders volgens mij. :bloos: |
Citaat:
en, heb je de uitslag al bekeken? ik heb rond de 6,3 ofzo. verdomme. |
Heey, we hebben het nu alweer achter de rug!!!
Feest!!!!!!!!!!!!!! Nou ja, eerst nog ff alle andere examentjes maar toch, op muziek zak ik iig niet, dat scheelt, niet dat ik het bijster goed heb gemaakt, maar ja, ik hoefde maar een 2,8 te halen en kheb minstens een 4,4 dus dat scheelt alweer... =xxx= me |
Citaat:
Hmm, tsja, wat zal ik eens zeggen. |
Hmm ja is ook maar een ruwe schatting, van veel opdrachten weet ik niet eens meer wat ik had.
Het zal nog wel een stuk lager uitvallen. |
Citaat:
Maarja, ik heb het dus best wel streng nagekeken. |
Dan kan het alleen maar meevallen.
|
Citaat:
|
Kaja? :| Ik dacht dat ik nog wel zo anoniem onherkenbaar undercover was.
Hm. Ik durf mijn punten niet te tellen. Ik weet wel dat ik.. heel.. veel.. fout heb. Whieieieeoeoeiie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Karlijn is lekker en ik ben viezig. |
Citaat:
|
|
HEY! nou ik zou +/_ een 4,4 - 5,9 hebben... PFIEUW... ik vonnet eg vet vaag.. Ik had alleen bij die laatste bijna alles goed.. Maar omg... Ik d8 dat dat trompetten waren :bloos: et waren saxofoons... wat erg...
Mja hopelijk wordtet een 5 ofzoow. Benk best wel tevreden :D En @ ItsLotte HAHAHA Sjap :p |
Citaat:
|
Citaat:
Les 1 in de muziekeindexamenbusiness: ga altijd voor fagot. |
Ik vond het examen heel erg meevallen hoor, als ik alles foutreken wat ik niet meer weet (zoals een deel van de solfège opdrachten) dan heb ik nog een 7.2 minimaal..
Wij moeten een compositie schrijven voor De ereprijs (beroepsmuzikantenorkest), dat is onze slotopdracht.. Tevens moeten wij de studio in en een nummer coveren, eehm, een mondeling houden over Algemene Muziekleer, en inderdaad wel een concert (aan het begin van het jaar) en een a prima vista tentamen.. |
Zou iedereen die ook muziek gehad heeft zo lief willen zijn om bij www.eindexamen.nu en dan bij Laks klachtenlijn een klacht uit te brengen voor muziekexamen vwo. Het was zo ontzettend moeilijk, het niveau lag veel hoger dan afgelopen jaren en dat vind ik gemeen.
Wie weet helpt het en passen ze de normering wat aan. Zou toch fijn zijn als we allemaal een beetje goede cijfers hadden. Alvast heel erg bedankt! |
Wow, muziek klinkt erg leuk - waarom geven ze dat nou op mijn school niet?
|
Die opmerking heb ik helaas al vaker gehoord :( . Ter indicatie, het gaat dus niet om een beetje leuk muziek luisteren of wat AMV-les-niveau. Het is mijn moeilijkste vak. Of je moet zeggen dat je uit verschillende partituren polyfone compositie structuren kunt herkennen, weet wat rubato muziek is, wat dissonante klanken zijn en zo kan ik nog úren door gaan! Pittig dus.Maar goed, als je dat dus allemaal weet, dan is het een eitje.
Maar diegene die ook muziek hebben gehad en het heel moeilijk vonden, laat het weten aan Laks! Mensen klagen nu massaal over nederlands en geschiedenis en muziek gaat aan alles voorbij, omdat natuurlijk niet veel scholen dat vak geven. |
Ja het is wel moeilijk, maar ik ben nog steeds ontzettend blij dat ik het gekozen heb. Je leert er echt wel wat van.
|
Citaat:
|
hehe mira...
is dat zoow?? |
Oui ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46. |