![]() |
[vereisten] Windows 3.11
Hallo,
Mijn vader heeft een oude 386 laptop en ik vroeg me af of deze geschikt is voor windows 3.11, vreemd genoeg kan ik niets vinden over de systemverseisten voor 3.11.. heeft iemand toevallig een handleiding of pagina waar het staat? Het betreft een: 386 SX 33 1280 + 640 = 1920 kb ram 1,44 Diskette station 80mb harde schijf :D Alvast bedankt, |
Offtopic: Doe jezelf een lol en gooi 'm in de vijver ofzo. Nu je P4's en XP's gewend bent wil je dat jezelf echt niet meer aandoen.
|
Het kan wel, maar begin er niet aan..
het lijk erg weinig op wat je kent van Windows XP. Als ik me goed herinnert bestond de taakbalk toen niet eens.. Gooi 'm idd in de vijver zoals Koen zei.. En koop voor 25,- een P2 233 ofzo.. Daar draait Windows XP al op.. |
Routertje van maken met FreeSCO of SmoothWall. :)
|
Citaat:
Vanwege het lage stroomvebruik en vaak ook erg stil :) |
Enige :mad:
|
*sorry*
|
;)
Elke keer stroomstootje als je die fout maakt, precies tussen je balletjes zo'n heerlijke 1000 volt. Kijken hoe goed je dan kunt spellen joh. :evil: On-Topic: met die comp kun je echt vrij weinig, ik zou em echt neit als desktop gaan gebruiken, dan kun je beste nog een ultral lightweight linux versie gebruiken. Als router zal ie best oke zijn, moet je er wel twee NICs (netwerkkaarten) in zetten, ISA is prima, 10Mbps is genoeg. :) |
ja zat als 8 jarige ook altijd al met 3.11 te werken (random clicken tot er een spel voor kwam) maar ik wil het toch proberen.. heb al pc's zat met windows 2000+
|
ja het is een laptopje zonder uitbredings poorten!!
|
Waar het eigenlijk om gaat is of windows 3.11 op die pc zal draaien, ja ik denk 't wel, ik heb 't nog op een 486sx 33 gehad, met 4mb geheugen (nog ouder dan edo-ram zelfs :P)
Dus gewoon proberen of 't werkt |
Beste mensen,
Hij vraagt niet allemaal wat je met een oude pc kan doen. :s Maar goed, Hier komen de minimal system requirements van windows 311: 386SX or higher processor Msdos 3.3 or later, Version 6 or later recommended 3 Meg of ram, 4 meg recommended. With network capability turn off, only 2 Meg required 10.5 Meg free disk space; 15.5 Meg is recommented display adapter ( monitor ) vga Kon je ook makkelijk vinden met google :p |
Conclusie; zal je qua RAM waarschijnlijk niet halen. Dus donder dat ding nou alsnog maar in de sloot. ;)
|
Citaat:
|
Heerlijk :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Idd, op mijn P2 300mmx draait xp wel, maar zogauw het systeem dicht begint te slibben (cache raakt vol, cookies, spyware, noem maar op) begint het uitermatige traag te lopen, dus dan maar terug naar 98 :p
|
Citaat:
Ik heb Windows XP een p2 233 draaien, en draait echt goed.. Stukken beter dan Windows 98. Het opstarten duurt even, maar als het draait, draait het echt soepel... |
Citaat:
|
efe een vraagje aan de mensen die het afraden.
Waarom raden jullie het af, ik vind het best wel cool om af en toe met win3.11 te werken. K heb ook nog iets windowsachtigs genaamd geoworks. Kent iemand dat? :D |
ram blijkt niet genoeg te zijn.. weet iemand nog goede alternatieven? dos 6.22 is ook best maar die heb ik niet :s (is die freeware?)
|
Citaat:
Citaat:
|
een beetje textverwerken.. ontspanning :D en makkelijk filebrowsen..
|
Linux dus.
Je moet wel een dist nemen die hier voor geschikt is, want de huidige console linux dists willen al 8MB ofzo. ff checken dus. |
nou nee. heb net dos 6.22 erop gezet en de Memmaker gedraaid.. die zei dat extended mem uit stond.. en sindsdien wil 3.10 :D
|
als beloning krijgen jullie een screenie.. mijn laptop heeft een zwart wit scherm dus de kleuren moet je ff wegdenken
http://www.cucemodre.com/foto/lappie.jpg net winzip 16-bit er op :D |
haha
NOSTALGIE! |
1337 :cool:
|
Ik heb nog tot 1998 met Win3.11 gewerkt... :o
Op een 486DX-33 met 8 MB ram. Wat nostalgisch... :o |
hoe cool :cool: (y)
|
Ach,windows 311 draaien, daar word ik niet koud of warm van.
Ik instaleer gewoon ff windows 3.11 (via de diskette images) op mijn virtuele pc van vmware....klaar :o * gaaap * In iedergeval windows 3.11 wel onwijs traag als ik hem simuleer, dat is bij linux simulaties wel anders. Weet je wat veel vetter is? Windows (versie 1) installeren. Helaas kom ik niet verder dan het instaleren en daarna het blauwe logo zien van ms. |
op de laptop is hij razend snel!
|
vroeger toen windows 1.0 nog netjes op een usb sticky stond :), kun je trouwens nog officiele van windows 1.0 kopen ;)
|
Citaat:
|
weet ik niet, was ik gewoon benieuwd naar :P
|
Citaat:
1,44 mb! Zoek het maar eens ff op met google. |
Citaat:
Lijkt mij niet.. Je bedoeld win95 op heel veel diskettes ;) |
Citaat:
Nee,..win95 is verkleint naar 4.47 mb En windows 3.11 (self bootable ) op 1.44 mb Dit kon verkleint worden door de UPX technologie! Zie de bewijzen hier (in cache van google) hier en hier |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20. |