![]() |
Help (over Filet Americain)
Help!! Ik heb al het mogelijke gedaan!! In 10 minuten tijd 6 mensen aan de telefoon gehad, en ik kreeg uiteindelijk te horen dat ik vrijdag terug moet bellen. Vrijdag moet dit ingeleverd worden.
Kan iemand mij vertellen hoeveel dagen (vanaf de productie dag) de filet Americain (deze heb ik bij de C1000 Gekocht) van "The Filet Company in Stolwijk" houdbaar is?? DANK U ALLEN!!! |
Filet Americain is maximaal 1 dag houdbaar. :)
Het heeft geen specifieke bewaringsbehandeling ondergaan en moet daarom beschouwd worden als gemalen vlees, dat zeer gevoelig is voor bederf. |
Ja, dat weet ik, maar als je Het bakje niet open hebt gemaakt, is het een aantal dagen houdbaar. Zo is de Filet van Ladessa 7 dagen houdbaar (na de productie dag)
|
Staat er geen houdbaarheidsdatum op dan?
|
Jawel, maar ik weet niet wnaneer het geproduceert is...
|
Heb je geen nummer van dat bedrijf? Dan kun je misschien eens opbellen en daar navragen?
|
Ik heb het halve land hebeld. Volgens KPN bestaat het bedrijf niet. Gemeente Stolwijk neemt niet op. En het enige wat een beetje in de buurt kwam moest ik vrijdag middag terug bellen, maar dan moet het verslag ingeleverd zijn (ik ga na de vakantie namelijk op stage)
|
Weet de C1000 ook geen nummer van dat bedrijf?
|
Waarom moet je zoiets weten?
|
daagje of 3 voordat het echt smerig word volgens mij
|
* ik moet het weten voor school.
* Dat bedrijf heb ik al aan de telefoon gehad (heb ik al 2x verteld) * Ik moet het precies weten, niet ongeveer |
Als ze in de winkel komen bij ons zit het er net een dag in, maar hoelang ze daarna nog houdbaar zijn zou ik niet weten..
Sta zelf op de versafdeling dus zou wel zaterdag voor je kunnen kijken met welke datum erop ze binnen komen, maar dat is te laat dan. Edit: maar tis dan ook een ander merk wat wij hebben denk ik, ik werk niet bij de C1000. |
1 tot 2 dagen. Mijn ma is er ook altijd voorzichtig mee. Als ze veel soorten van die salades (inclusief Filet Americain) heeft gekocht, zegt ze altijd: "Filet Americain als eerste op maken."
|
Citaat:
anyway, als de datum erop staat... Staat er geen verpakkingscode oid op? |
Citaat:
|
Filet americain wordt ook snel bruin/groen als je t te lang laat staan, maar dat komt dan vooral omdat er geen zuurstof bij komt. Dat heb je ook zo bij gehakt. (dat kleurt dan ook wel weer bij als je het met zuurstof in aanraking laat komen)
Ik werk in een vleesbedrijf en daar zie je dat ook veel, onderin het krat is het vlees donker van kleur en bovenop nog gewoon rood. Bij ons is filet americain ongeveer 2/3 dagen houdbaar geloof ik en na 1 dag begint t al te verkleuren. |
hier staat 1 aan 2 dagen houdbaar
echt niet langer want dan is het bruin onderin. Soms zie je het zelfs al als je een bakje oplicht in de supermarkt :p ! |
filet american is rauw vlees, zitten maden in *braak*
|
Citaat:
|
Filet American... lekker! Ik eet het alleen vrijwel nooit, omdat mn moeder het niet zo heeft op rauw vlees :s 't Zal idd ook wel niet zo lang houdbaar zijn, geen idee hoe lang precies.
|
filet americain is rauw vlees dus ik zou zeggen niet meer dan 4 dagen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40. |