![]() |
De juiste dans.
Je glimlach
Laat me zingen In jouw hoofd Je ogen Laten me glimlachen In mijn hoofd De regen danst Onder de wolken En wij Dansen erop Voor het eerst In heel mijn leven Zet ik geen verkeerde pas Voor het allereerst In mijn leven Beheers ik de juiste dans |
*onder de indruk*
Alleen vind ik op de een of andere manier de zinnen niet helemaal lekker lopen, omdat ze te kort zijn, ofzo. Maar afgezien daarvan is ie wel heel mooi, zeker de laatste twee strofen :) |
ben het met Sidhe eens, echt een mooi gedicht, jammer dat de zinnen zo kort zijn. Ik vind ook de laatste twee strofes het mooiste die klinken echt heel zacht.
|
vind dat juist wel een pluspunt, die korte zinnen! herhaling van 'hoofd' vind ik niet zo geslaagd. hetzelfde geld voor 'dansen'. Je einde vind ik leuk en verrassend.
|
Citaat:
|
'In jouw hoofd'
... 'In mijn hoofd' Dit vind ik vooral erg leuk; dit herhaling. Om deze herhaling nog extra te benadrukken, had ik er zelfs het volgende van gemaakt: Je ogende glimlach Laat me zingen In jouw hoofd Je zangende ogen Laten me glimlachen In mijn hoofd De vorm van je gedicht is erg goed: leuk, vlot lezend en de woorden worden telkens sterk benadrukt! Ik vind de strofe die lovetear quotte ook erg sterk, maar vind 'Dansen erop' net iets te kort; deze regel vind ik wat raar lezen. In tegenstelling trouwens tot de rest van de regels, want de regellengte vind ik juist goed in de rest van het gedicht. Bovendien is het een hoopvol, positief gedicht; het brengt een vrolijke sfeer over, wat mijns inziens erg goed is. Ook de beeldspraak is goed gevonden: de juiste dans dansen als in 'de goede beslissingen enz. nemen'. Vrolijk gedicht, mooi om te lezen! |
Citaat:
Al denk ik wel dat ik dat stukje zaterdag ga achterlaten in de trein. :) |
Citaat:
Is het dan niet; je zingende ogen? Het is maar goed dat 'ie vrolijk over komt. Want dat is precies wat ik wou beschrijven. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05. |