Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Opdrukken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=815006)

Martijngr 20-04-2004 18:34

Opdrukken

Hey peepz :P

Als ik me opdruk voel ik dat niet in mn borst, maar in schouders :S

Ik wil graag beetje borst trainen, maar ik voel alleen mn schouders :S Wat doe ik verkeerd?

Ik lig in een rechte lijn, handen net wat breder dan schouderbreedte en dan tot de grond totdat mn neus de grond raakt en dan weer omhoog, ik doe dit niet snel, maar vrij langzaam..

Iemand suggesties waarom ik het in mn schouders voel en niet in mn borst??

Sweetsurrender 20-04-2004 18:54

Waarschijnlijk omdat je schouderspieren minder sterk zijn dan die van je borst. Vroeger een sport gedaan misschien waarmee je je borst hebt getrained? Ga er trouwens niet van uit dat opdrukken geweldig is voor je borst. Dit is voornamelijk je armen.

Martijngr 20-04-2004 18:56

ja, kdoe aan vechtsport en daarbij moet je stoten enzo en dan voel je t wel eens in je borst ja.. Maar ik heb ook vaak zat opgedrukt, en dan voelde ik wel mn borst... Heel vaag..

Ja ik weet dat jet ook goed is voor je armen, alleen je kan toch je armen heel breed zetten of juist erg dicht bij elkaar... Dan train je toch ook meer borst (en ook triceps)..?

Sweetsurrender 20-04-2004 19:34

Hmm, kweet niet precies...

Ik zal het de komende week eens proberen :P

Havock 20-04-2004 20:28

opdrukken roels, ben weer naar mijn oude schema van 4x30 push ups, 4x30 situps, 4x30 rug-oefeningen aan eht toewerken.
daarbovenop doe ik nu ook meer aan rek en strek oefeningen en train ik mijn handen (push ups op mijn vingers doen, erg zwaar, moet al bij 5 even op mijn knieën steunen, vingers houden het nog neit :p)

Maarten 20-04-2004 21:14

Vingers trainen is niet echt verstandig...

Je verneukt ze er geheid mee.

Er was 1 pianist die hetzelfde deed en die kon gewoon niet meer spelen.

Martijngr 20-04-2004 21:45

Citaat:

Havock schreef op 20-04-2004 @ 21:28 :
opdrukken roels, ben weer naar mijn oude schema van 4x30 push ups, 4x30 situps, 4x30 rug-oefeningen aan eht toewerken.
daarbovenop doe ik nu ook meer aan rek en strek oefeningen en train ik mijn handen (push ups op mijn vingers doen, erg zwaar, moet al bij 5 even op mijn knieën steunen, vingers houden het nog neit :p)

En doe je dat dan om de dag? Om je getrainde spiergroepen 1 dag rust te geven?
En doe jij je push-ups snel of juist langzaam..

En welke rugoefeningen doe je??

Sweetsurrender 20-04-2004 21:46

Over de snelheid:
Altijd langzaam: Dit vraagt meer beheersing van je spieren en maakt het zwaarder. Dit geldt voor iedere oefening, thuis of fitneszaal.

Martijngr 21-04-2004 08:48

Hmm Als ik vrij snel opdruk, dan voel ik het juist wel in mijn borst, doe ik het langzaam, dan voel ik het meer in mijn schouders...

Battigol 21-04-2004 11:23

Rugoefeningen kun je doen door een klein gewicht in je nek te nemen en dan gaan staan. Als je vervolgens net doet of je gaat zitten en deze positie ff aanhoudt, dan ga je je onderrugspieren zkrs voelen. Kweet niet of het een verantwoorde oefening is, maar ik doe hem wel altijd (ongeveer 25 keer met 9 kilo op m'n schouders/nek).

Havock 21-04-2004 15:50

Citaat:

hardstyle_rulez schreef op 20-04-2004 @ 22:45 :
En doe je dat dan om de dag? Om je getrainde spiergroepen 1 dag rust te geven?
En doe jij je push-ups snel of juist langzaam..

En welke rugoefeningen doe je??

1- ja
2- wissel af, wil wel meer kracht kweken, maar zonder snelheid te verliezen
3- parahouding.

Hulk 21-04-2004 16:06

Als je je borstspieren wilt trainen met opdrukken moet je je handen heel breed zetten. Je kunt ook nog met je handen op een verhoging van 15 cm gaan (onderkant borst) of juist met je voeten op een verhoging (bovenkant borst).

Hulk 21-04-2004 16:08

Citaat:

DiGiTracker schreef op 20-04-2004 @ 22:14 :
Vingers trainen is niet echt verstandig...

Je verneukt ze er geheid mee.

Er was 1 pianist die hetzelfde deed en die kon gewoon niet meer spelen.

vingers trainen is wel verstandig. tegenvoorbeeld: er was 1 monnik die zijn vingers jarenlang trainde en verharde en op den duur een handstand op 1 vinger kon maken.

probeer 21-04-2004 16:17

ja ok maar een vinger stijf houden voor een handstand, en ze soepel hebben voor piano is wat anders he ;)

Maarten 21-04-2004 16:50

Ehm, het is niet verstandig...

Ik blijf er bij. Je vingers zijn niet bedoeld om je lichaam te tillen.

Het is al slecht voor je knieen, hoe erg slecht zou het dan wel niet voor de gewrichten in je vingers zijn?

En dat was een shaolin monniken, van de mensen die shaolin monnik worden ( heel weinig) haalt maar 2% ofzo om met 1 vinger hun gewicht te tillen.

casual dreamer 22-04-2004 02:06

voor borstspieren te krijgen 1tip

opdrukken op je vuisten duimen naar elkaar wijzend

je moet heel traag opdrukken heel veel spanning opbouwen

bayirgul 23-04-2004 11:52

Citaat:

Daster schreef op 21-04-2004 @ 17:08 :
vingers trainen is wel verstandig. tegenvoorbeeld: er was 1 monnik die zijn vingers jarenlang trainde en verharde en op den duur een handstand op 1 vinger kon maken.
Je kan toch ook een handstand zonder vingers maken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.