![]() |
Zonder zwart werk stort de economie in
Zwart werk wordt door de overheid flink bestreden, maar dit is pure onzin. Door zwart werk komt er geld in omloop dat de consumenten weer uit kunnen geven. Bovendien wordt door zwart werk al het lon direct aan de werknemer uitgekeed waardoor het direct in de omloop komt, en niet een deel, zoals bij wit werk, direct naar de staatskas waardoor dat del niet meer bijdraagt aan de stabilietit van het land
stelling: zwart werk geeft een toegevoegde waarde |
Nee, ben ik het niet mee eens. Mensen die wel belasting betalen worden erop achteruit gestelt tegenover mensen die geen belasting betalen.
P.S. Denk dat je dit beter op A&N kon posten. |
Johan V.....heb je deze stelling van je economie leraar??? volgens mij wel....de mijne kwam met een soort gelijke stelling.
Ik vind dit dus ook de grootste onzin die er is en ik zal jouw verhaal eens over een andere boeg gooien. Laat iedereen zwart werken.....het besteed baar inkomen is zo het allerhoogst en niks gaat naar de belastingen. Zo krijg je dus een maatschappij waar geen inkomensnivilering plaatsvind. een associale maatschappij, een onrechtvaardige maatschappij. En nu ga ik je stelling eens lekekr ontkrachten met een magisch woord spaarlek. Als je meer over houdt om uit te geven, zul je ook meer gaan sparen, dit sparen zou je niet of minder doen als je minder verdiende. Wat ik wil zeggen is dat het verschil tussen het netto loon (legaal) en het zwarte loon lang niet wordt besteed aan goederen, een groot gedeelte zal gespaard worden ivm het spaargedeelte van de niet zwartwerkende persoon. |
het is maar hoe je erover denkt
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
lekkere onzin weer
dat geld is allang in omloop anders kan er niet betaald worden |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |